نکات مهم برای پرپشت کردن مو

نکات مهم برای پرپشت کردن مو

در طول زندگی و در اثر عواملی موهای مو کم پشت می شود. سبک زندگی، نوع تغذیه، تغییرات هورمونی، آلودگی های محیطی، استفاده از وسایل آرایشی و زیبایی مو و … تاثیرات زیادی را بر موهای ما دارند. ممکن است ما قبلا موهایی زیبا و پرپشت داشتیم اما اکنون به علت هایی که بیان کردیم زیبایی و پرپشتی آن ها را از دست داده ایم. بهتر است زودتر به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل باشیم به همین دلیل است که باید به نکات مهمی که قرار است در ادامه بیان کنیم، توجه کنید.

ریزش موهای خود را پیگیری کنید.

در صورتی که در حین حمام کردن یا شانه زدن، حجم قابل توجهی از موهای خود را از دست می دهید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. برخی از بیماری ها مانند مشکلات تیروئیدی، کم خونی، مشکلات هورمونی و … باعث ریزش مو می شوند که بعد از مراجعه به پزشک و تشخیص او، درمان را پیگیری کرده و با مصرف داروهای لازم، این مشکل شما قابل رفع خواهد بود.

مصرف سبزیجات را فراموش نکنید.

تغذیه سالم تاثیر زیادی بر سلامت و زیبایی موها دارد. برای داشتن موهایی پرپشت بهتر است از مواد غذایی استفاده نمایید که سرشار از آهن، زینک و بیوتین هستند. با مصرف سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم، برگ چغندر، انواع لوبیا و … آهن مورد نیاز بدنتان تامین می شود. موز، تخم مرغ، ماهی سالمون، عدس و … نیز حاوی این مواد مفید و مغذی هستند.

از مواد غذایی سالم استفاده نمایید.

سعی کنید استفاده از مواد غذایی کنسروی و فرآوری شده را کم کنید. در طول روز به میزان کافی آب بنوشید. پروتئین نیز در داشتن موهای پر پشت به شما کمک می کند به همین دلیل مصرف مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، تخم مرغ، دانه سویا، آجیل، غلات، محصولات لبنی کم چرب و … را فراموش نکنید. از مصرف قهوه، دخانیات و الکل خودداری کنید.

پوست سرتان را ماساژ بدهید.

در طول روز چند دقیقه پوست سرتان را ماساژ بدهید. با این کار گردش خون در زیر پوست سر افزایش می یابد و اکسیژن رسانی به سلول ها و فولیکول های آن زیاد می شود و باعث افزایش رشد موها و ضخامت آن ها می شود. در واقع با ماساژ پوست سر سلول ها را به رشد کردن سریع تر موها و افزایش ضخامت مو تحریک می کنید. می توانید قبل از حمام رفتن از روغن های مفید مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آرگان و … برای ماساژ سرتان استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید اگر پوست سرتان چرب است این کار را انجام ندهید زیرا با افزایش چربی پوست سر، ریزش مو افزایش می یابد.

شامپوی مخصوص نوع موهای خود را مصرف کنید.

ابتدا شما باید تشخیص دهید که نوع موهای شما چیست خشک، چوب یا معمولی است؟ با اطلاع از آن، باید شامپوی مخصوص خود را تهیه کنید. در صورتی که موها در قسمت ریشه چرب هستند ولی ساقه و انتهای مو خشک است بهتر است از سرم موهای تقویت کننده تنها بر روی انتهای موهای خود استفاده کنید و یا آن که از روغن هایی که نام بردیم به انتهای موهایتان بزنید تا رطوبت لازم آن ها را تامین نمایند.

به شیوه صحیح موهایتان را خشک کنید.

در صورتی که موهایتان نازک و کم پشت است باید با احتیاط آن ها را خشک کنید. هیچ گاه حوله را خشن و با سرعت به موهای خود نکشید فقط موهایتان را درون حوله بپیچید و با فشار دادن، آب اضافی آن ها را بگیرید. حوله های میکروفیبری نیز بسیار مفید و کمک کننده هستند زیرا به راحتی، آبگیری موها را انجام می دهد، وزی موها را کم می کند و به لایه های کوتیکول مو آسیبی وارد نمی کند.

از محصولات حجم دهنده مو کمک بگیرید.

محصولات حجم دهنده مو، ضخامت هر تار مو را افزایش می دهند و حالت موها را ماندگارتر می کند. این محصولات در قالب لوسیون ها، اسپری ها، موس، ژل و … در بازار وجود دارند. توجه داشته باشید از محصولات سنیگن با پایه های چربی بالا، ژل های قوی، سرم های سنگین استفاده نکنید.

جهت موهایتان را تغییر دهید.

اگر جهت موهایتان را طولانی مدت در یک جهت نگه دارید باعث می شود مو به سر بچسبد و حجم خوبی نداشته باشید به همین دلیل بهتر است مدتی یکبار جهت آن را تغییر دهید مثلا گاهی فرق چپ باز کنید و مدتی بعد فرق راست. اینگونه موها حجیم تر به نظر خواهند رسید.

راهکارهای خانگی برای پرپشت کردن موها

شما می توانید با مواد طبیعی و تهیه ماسک های مو خانگی که در خانه دارید به پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای خود کمک کنید.

تخم مرغ

همانطور که قبلا گفتیم، تخم مرغ با تامین پروتئین لازم برای موها، در پرپشت شدن آن ها تاثیر زیادی دارند. شما باید به نسبت بلندی موهایتان یک یا دو عدد تخم مرغ تهیه کنید و سپس به خوبی آن ها هم بزنید.بعد از حمام زمانی که موهایتان مرطوب است تخم مرغ را به ساقه موهایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم و شامپو، آن ها را بشویید. می توانید ۲ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک می تواند از ساقه موهای شما محافظت کند و از ریزش آن ها جلوگیری نمایید. شما باید مقداری روغن کرچک و روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب نمایید و پوست سرتان را با آن ماساژ بدهید. سپس موهایتان را شانه کنید تا روغن کرچک به ساقه موها نیز برسد. سپس موهایتان را درون حوله مرطوب بپیچید. بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را مانند همیشه بشویید. هفته ای یکبار از این روش استفاده کنید و بعد از مدتی تاثیر آن را ببینید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا رطوبت مورد نیاز موهایتان را تامین می کند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت آن ها می شود. برای این کار ژل درون آلوئه ورا را خارج کنید و آن را بر روی سرتان بمالید و ماساژ بدهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موهایتان را بشویید. می توانید در هفته یک یا دو بار از آن استفاده نمایید.

آووکادو

آووکادو حاوی مقادیر زیادی ویتامین E می باشد که باعث تقویت موها و زیبایی و لطافت آن ها می شود. برای بهره بردن از فواید این میوه باید یک آووکادو رسیده تهیه کنید و به همراه یک موز رسیده خوب له کنید. یک قاشق روغن زیتون نیز به آن ها اضافه نمایید. ترکیب به دست آمده را به موهای خود بمالید. بعد از گذشت نیم ساعت موهایتان را خوب بشویید. می توانید هفته ای یک بار این کار را تکرار نمایید.

مو نیز به مواد مغذی و ویتامین ها نیاز دارند به همین دلیل استفاده به اندازه از مواد غذایی مفید و تامین ویتامین های لازم بدن می تواند بر زیبایی و سلامت پوست و موهای ما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد پس بهتر است قبل از هر چیز به فکر سبک زندگی سالم باشیم.

مشاوره رایگان درج آگهی