نحوه تهیه ماسک موی خانگی

نحوه تهیه ماسک موی خانگی

زیبایی مسئله ای است که شاید در جوانی به اوج خود برسد اما باید همواره تلاش کرد تا این زیبایی حفظ شود. حفظ زیبایی مو ها نیز یکی از معیار های اساسی در زیبایی محسوب می شود. زندگی امروزه که سرشار از استرس و آلودگی های محیطی و … است می تواند بر سلامتی موها تاثیر منفی بگذارد و زیبایی آن ها را تحت الشعاع قرار دهد. اینجاست که باید به فکر چاره باشید. استفاده از ماسک موهای خانگی و طبیعی می تواند به شما کمک کند تا دوباره موهایی سالم و جذاب داشته باشید. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه چند ماسک موی خانگی را به شما آموزش دهیم.

ماسک موی ترمیمی و تقویتی

اگر در اثر سبک زندگی غلط و استفاده از رنگ موهای شیمیایی، موهایتان آسیب دیده است باید از ماسک موهایی استفاده کنید که ضمن ترمیم آن ها به تقویت و تغذیه آن ها کمک کند. اگر به دنبال چنین ماسک موهایی هستند ادامه مطالب را دنبال کنید.

ماسک موی عسل و روغن نارگیل

ابتدا یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس آن را درون ظرفی ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا اندکی گرم شود. ماسک موی به دست آمده را به موهای خودتان بزنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر نمایید. بعد از گذشت زمان مورد نظر موهایتان را بشویید. این ماسک مو می تواند رطوبت از دست رفته موهایتان را جبران کند و آن را ترمیم نماید.

ماسک موی موز و روغن زیتون

یک موز رسیده را به همراه یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون تهیه کرده و با یکدیگر ترکیب نمایید. توجه داشته باشید که موز را به خوبی با هم زن و یا پشت قاشق له کنید سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. این ماسک مو را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی موهایتان بگذارید سپس آن ها را بشویید. این ماسک تاثیر خوبی در ترمیم موهای آسیب دیده در اثر رنگ کردن دارد و می تواند موهایتان را درخشان و ابریشمی نماید.

ماسک موی ماست و روغن زیتون/ عسل/ لیمو و …

موهایی که دکلره و رنگ شده اند احتمالا خشک و وز می شوند که البته می توانید با کمک ماست این مشکل را تا اندکی حل کنید. از آن جایی که ماست دارای اسید لاکتیک می باشد موها را هیدراته می کند و از وز شدن آن ها جلوگیری می نماید. شما می توانید ماست را با روغن زیتون، عسل، لیمو، آووکادو و … ترکیب کنید و از خواص آن ها بهرمند شوید.

ماسک مو جهت رشد موها

اگر می خواهید سرعت موهایتان افزایش یابد می توانید به کمک مواد طبیعی که در ادامه بیان می کنیم به خواسته خود برسید.

ماسک موی روغن نارگیل و دارچین

یک قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب نمایید و آن را به قسمت انتهای موهایتان بمالید. ۳۰ تا ۴۵ دفیفه اجازه دهید تا بر روی موهایتان بماند سپس موهایتان را بشویید. دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و در از بین بردن موخوره موثر است. روغن نارگیل هم رطوبت لازم برای موهایتان را فراهم می کند.

ماسک موی گلاب

یک قاشق چای خوری گلاب را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. این ماسک مو را بر تمامی قسمت های موهایتان از ریشه تا نوک مو، بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس آن را بشویید. این ماسک مو می تواند موهایتان را نرم و لطیف کرده و رشد آن را افزایش دهد.

ماسک کدو حلوایی

یک پیمانه پوره کدو حلوایی را با ۲ قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. سپس بر روی کف سر و موهایتان بکشید و بر روی سرتان کیسه پلاستیکی بکشید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه موهایتان را آب کشی نمایید. کدو حلوایی سرشار از ویتامین A، C، پتاسیم، بتاکاروتن و زینک است به همین دلیل در افزایش سرعت  رشد موها می تواند موثر باشد.

ماسک مو برای انواع موها

موهای هر فرد به علل ژنتیکی، رژیم غذایی، سبک زندگی و … می تواند حالات مختلفی داشته باشد و در یکی از انواع دسته بندی موی چرب، خشک، وز و … جای بگیرد. صاحب هر کدام از انواع موها باشید می توانید یکی از این ماسک های موهای خانگی را تهیه کرده و از ثمرات آن بهرمند شوید.

ماسک مو برای موهای چرب

زرده یک عدد تخم مرغ را جدا کنید و با آب نصف یک لیمو ترکیب نمایید. موهایتان را مرطوب کنید و ترکیب به دست آمده را بر روی تمامی قسمت های موهایتان بمالید. سپس سر خود را با کلاه حمام و یا کلاه رنگ بپوشانید. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه موهایتان را بشویید. این ماسک مو می تواند چربی اضافی موهایتان را به خود جذب نماید.

ماسک مو برای موهای خشک

یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با ۲ قاشق چای خوری شکر قهوه ای مخلوط کنید و به تمامی قسمت های موهایتان بمالید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه موهایتان را بشویید. امید است این ماسک مو نرمی و لطافت را به موهایتان ببخشد و باعث درخشان شدن آن ها شود.

علاوه بر این می توانید یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب ترکیب نمایید. ابتدا موهایتان را با شامپوی بدون سولفات بشویید سپس این ماسک مو را با فاصله از ریشه، بر روی موهایتان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کرده سپس آن را بشویید.

ماسک مو برای موهای وز

یک قاشق چای خوری عسل و ۲ قاشق چای خوری ماست را با یک برش از موز مخلوط کنید. موهایتان را مرطوب کرده و ترکیب مورد نظر را بر تمامی قسمت های آن بمالید. سپس کلاه حمام بپوشید و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این زمان موهایتان را بشویید.

ماسک موی ضد شوره

۲ قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک یا دو قطره روغن نعناع ترکیب نمایید. توجه داشته باشید موهایتان نباید خیس باشند. ترکیب را بر روی موهایتان بمالید و ماساژ دهید. به این طریق دانه های شکر مانند اسکراب عمل می کنند. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

همانطور که دیدید می توانید با مواد طبیعی که در منزل دارید ماسک موی مناسب برای موهایتان را تهیه نمایید و از نتایج آن لذت ببرید و نیازی نیست هزینه های زیادی را متحمل شوید تا موهایی سالم و جذاب داشته باشید.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی