برای مراقبت از موهای کراتین شده چه کارهایی باید انجام داد؟

مراقبت از موهای کراتین شده

داشتن موهایی لخت و نرم آرزوی خیلی از خانم هایی است که موهایی وز و بد حالت دارند. این افراد برای آن که موهای خود را لخت کنند از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از آن ها، کراتینه کردن موها است. موهایی که کراتینه شده اند نیاز به مراقبت دارند تا هم ماندگاری آن حالت برای موها افزایش یابد و هم به سلامت موها آسیبی وارد نشود. در ادامه نکات لازم برای مراقبت از این موها را بیان خواهیم کرد.

قبل از کراتینه موها را رنگ کنید.

اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید بهتر است قبل از کراتینه کردن این کار را انجام دهید زیرا بعد از آن باید سه هفته صبر کنید تا آسیبی به موهایتان وارد نشود و اثر کراتینه از بین نرود. معمولا کراتینه به مدت ۱۲ هفته بر روی موها می ماند. شما می توانید بعد از گذشت این زمان یعنی وقتی که مواد از روی موهای شما پاک شد، دوباره موهایتان را رنگ کنید.

تا سه روز بعد از کراتینه کردن، این کار ها را انجام ندهید.

  • موهای کراتینه شده را تا سه روز نباید خیس کنید یعنی از رفتن به حمام، استخر، رفتن زیر باران و … خودداری کنید و از فعالیت های بدنی که باعث تعریق سرتان می شود جلوگیری کنید. به طور کلی شما باید از انجام هر کاری که موهای شما را خیس می کند خودداری کنید تا مواد کراتینه به تارهای موی شما جذب بشود.
  • تا سه روز نباید به موهایتان حالت بدهید زیرا لختی خود را از دست خواهند داد پس، از بستن موها با کش یا کلیپس خودداری کنید. استفاده از ژل و اسپری و هر ماده حالت دهنده دیگر تا سه روز ممنوع می باشد. بهترین حالت نگهداری از موهای کراتین شده این است که آن ها باز و رها کنید تا حالتی نداشته باشند.

 استفاده از شامپوی مناسب کراتینه

یکی از نکات مهم بعد از کراتینه کردن موها استفاده از شامپوی مناسب ست. بهتر است از شامپوهای فاقد سولفات و سدیم کلراید استفاده کنید تا مواد کراتین تا مدت بیشتری بر روی موهایتان بمانند. همچنین باید از نرم کننده و ماسک های موهای فاقد سولفات و سدیم کلراید استفاده کنید. می توانید برای حفظ سلامت موها و رطوبت آن ها از روغن آرگان استفاده کنید.

نکات مهم بعد از شستشوی موی کراتین شده

بعد از آن که موهای کراتین شده خود را شستید باید از حوله نرم و لطیف استفاده کنید. توجه داشته باشید در هنگام خشک کردن آن ها با خشونت رفتار نکنید و از ضربه زدن به آن ها خودداری کنید.

می توانید برای خشک کردن موهایتان از باد سرد سشوار استفاده کنید. همچنین استفاده از شانه های چوبی را برای شما توصیه می کنیم تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود.

سعی کنید روزانه دوش نگیرید زیرا این کار باعث کم شدن عمر کراتینه موهایتان می شود. در صورتی که موهای معمولی دارید هفته ای ۲ بار دوش بگیرید کافی است. در صورتی که موهایتان چرب است چربی آن را با روش های طبیعی کنترل کنید تا مجبور نشوید هر روز به حمام بروید.

استفاده از وسایل حرارتی بعد از کراتینه مو

بعد از کراتینه کردن مو استفاده از سشوار، اتو مو و بابلیس و … را تا حد امکان کاهش دهید زیرا این وسایل حرارت زیادی دارند و باعث از بین رفتن رطوبت موها می شوند و خشکی آن ها را به دنبال خواهند داشت. البته با کراتین کردن موهایتان دیگر نیازی به اتو مو کشیدن ندارید زیرا موهایتان خوش حالت شده اند.

در هنگام شنا مراقب موهای کراتین شده خود باشید.

کلر و نمک موجود در آب می تواند به موهای کراتین شده آسیب وارد کنید به همین دلیل بهتر است قبل از وارد شدن به استخر، از کلاه شنا استفاده کنید و یا آن که موهای خود را قبل از شنا بشویید و از نرم کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید تا میزان نفوذ نمک و کلر به موهایتان کم شود. بعد از شنا هم حتما موهایتان را بشویید.

بعد از کراتین کردن، از بالشت مناسب استفاده کنید.

همانطور که گفتیم نگه داری از موهای کراتین شده خیلی مهم است تا جایی که باید به نوع بالشت خود نیز توجه داشت. خیلی از اوقات با استفاده از بالشت نامناسب موها نازک و شکننده می شوند و دچار آسیب دیدگی می شوند. برای شما که موهای خود را کراتینه کردید بالشت هایی با روکش ابریشم یا ساتن گزینه خوبی است. ابریشم و ساتن اصطکاک بین مو شما و بالشت را کاهش می دهد در نتیجه از وارد شدن آسیب به آن ها جلوگیری می شود. علاوه بر این بالشت هایی که از جنس دیگر تهیه شده اند رطوبت موها را می گیرند و باعث خشکی آن ها می شوند.

استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید.

مواد کراتینه ای که برای موها استفاده می شود باعث می شود رطوبت طبیعی موها از بین برود و آن ها را خشک کند به همین دلیل شما باید این رطوبت را به آن ها برگردانید. برای این منظور از مواد خیلی چرب و سرشار از وازلین استفاده نکنید بلکه از نرم کننده های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید تا رطوبت موهایتان را حفظ و نگهداری کند. بهتر است بعد از استفاده از شامپو، به موهایتان نرم کننده بزنید و سپس آن ها را  آبکشی کنید. استفاده از ژل آلوئه ورا هم می تواند کمک زیادی به تقویت و نرمی موهای شما بکند. توجه داشته باشید در شرایط کنونی نور خورشید برای موهای شما آسیب زا است پس آن ها را از نور خورشید حفظ کنید.

کوتاه کردن موها

در اغلب موارد انتهای موها آسیب پذیری بیشتری دارند به همین دلیل اگر انتهای موهای شما نازک شده و یا دارای موخوره است هر چه سریع تر آن ها کوتاه کنید تا از وارد شدن آسیب به قسمت های بالایی موهای خود جلوگیری کرده باشید.

داشتن موهایی زیبا برای همه لذت بخش است اما مهم تر از زیبایی، حفظ سلامتی آن ها است. زیبایی تا جایی خوب است که به سلامت موهایتان آسیبی وارد نکند. پس با رعایت نکات لازم سعی کنید موهای خود را سالم و زیبا نگه دارید.

مشاوره رایگان درج آگهی