نکاتی که در استفاده از اتو مو باید رعایت شود

نکاتی که در استفاده از اتو مو باید رعایت شود

مو نقش بسیار زیادی بر زیبایی افراد دارد به همین دلیل در حفظ زیبایی موهای خود باید کوشا باشیم. اگر قصد دارید موهای خود را بلند نگه دارید باید مراقب سلامت موهای خود باشید. امروزه با وسایل مختلفی، موها حالت داده می شوند که یکی از این وسایل، اتو مو است. از آن جایی که اتو مو با حرارت زیاد موها را حالت می دهد در صورتی که نکات مهم در این رابطه رعایت نشود امکان آسیب به تارهای مو وجود دارد. در این مقاله به نکات مهم در رابطه استفاده از اتو مو می پردازیم.

طرز صحیح اتو مو

اتو مو یک وسیله حرارتی است که برای صاف کردن موها و حالت دادن به آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. همه کارها از جمله اتو مو کشیدن نیاز به اطلاع از نکات و اصول آن است به همین دلیل قبل از اتو مو کشیدن بهتر است به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. یک نکته خیلی مهم آن است که بهترین نوع دستگاه اتو مو را خریداری نمایید زیرا بسیاری از دستگاه های اتو مو که قیمت پایین تری دارند امکان آسیب به مو ها را افزایش می دهند. پس فریب قیمت های ارزان این دستگاه ها را نخورید و سعی کنید به فکر دستگاه های با کیفیت باشید.

برای استفاده از اتو مو باید موها از چند سانت بالا تر از ریشه در دستگاه بگذارید و خیلی آرام تا انتهای موها، دستگاه را بکشید سپس دستگاه را باز کنید و اگر قصد حالت دادن به آن ها را دارید می توانید مو ها را در جهات مختلف قرار دهید.

نحوه اتو مو کردن موهای فر چگونه است؟

اگر موهایتان فر است و می خواهید آن ها را لخت کنید ابتدا موهایتان را براشینگ کنید بعد از آن لایه لایه موهایتان را اتو مو بکشید. در صورتی که از این روش استفاده کنید می توانید موهایتان را برای مدت زمان بیشتری صاف نگه دارید. در صورتی که موهایتان کوتاه است و قصد فشن کردن آن ها را دارید ابتدا آن ها را سشوار بکشید و سپس با استفاده از اتو موی نازک آن ها را صاف نمایید تا حالت خوبی به خود بگیرد.

قبل از اتو مو کشیدن به این نکات توجه کنید:

  • قبل از اتو مو کشیدن ابتدا موهایتان را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید. زمانی که موهایتان تمیز است از شر چربی های اضافی و آلودگی ها رها می شوید و علاوه بر این، موها بعد از شستن براق تر و نرم تر می شوند. سپس آب اضافی مو ها را بگیرید و نوک موهایتان را سرم مو بزنید. توجه داشته باشید از سرم مو به مقدار کافی استفاده کنید زیرا استفاده زیاد از آن موجب چرب شدن موها می شود.
  • بعد از شستشوی موها، آن ها را با سشوار با درجه حرارت ملایم، خشک نمایید تا موهایتان آسیب نبینند.
  • شما همواره باید سعی کنید از موهایتان محافظت نمایید به همین دلیل باید نوع و جنس موهایتان را بدانید. مراقبت های هر نوع مو، با سایر انواع آن متفاوت است به عنوان مثال موهایی که نازک هستند آسیب پذیر ترند به همین دلیل به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. برای جلوگیری از این مشکلات باید اتو مویی را خریداری نمایید که درجه بندی دارد و حرارت آن را می توانید تنظیم نمایید تا تارهای مو آسیبی نبینند. بهتر است برای اطمینان بیشتر جهت مراقبت از موها در برابر حرارت، قبل از استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو مو، از اسپری های محافظ مو در برابر حرارت استفاده نمایید. برای انواع موها این درجه حرارت ها مناسب است:
  • موهایی که نازک اند و یا رنگ شده اند: ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه سانتی گراد
  • موهای نرمال: کمتر از ۱۹۵ درجه سانتی گراد
  • موهای فر، ضخیم و وز: حداکثر ۲۱۰ درجه سانتی گراد
  • در صورتی که موهایتان خیلی فر و وز هستند برای صاف شدن آن ها و کسب نتیجه بهتر، همزمان که اتو مو می کشید از یک شانه با دندانه های نازک و باریک استفاده نمایید. یعنی شانه باید زیر اتو مو باشد به نحوی که ابتدا شانه بکشید و به دنبال آن از اتو مو استفاده کنید تا موها به خوبی صاف شوند.
  • قبل از اتو مو کشیدن، ابتدا موها را دسته بندی کنید و به ترتیب، هر دسته را جدا جدا اتو مو بکشید. می توانید کل موهایتان را به سه دسته تقسیم نمایید: دسته بالایی که شامل موهایی می شود که بالای سر قرار دارند، دسته میانی که موهای بالا تر از گوش را در بر می گیرد و دسته پایینی که موهای پشت سر و گردن را شامل می شود. ابتدا اتو مو کشیدن را از لایه پایینی شروع کنید و به ترتیب لایه های بعدی را اتو بکشید.
  • دسته ی مو ها را خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک انتخاب نکنید زیرا اگر دسته موها خیلی بزرگ باشد حرارت به تمامی موها نمی رسد در نتیجه به خوبی صاف نمی شوند و اگر دسته موها خیلی نازک باشند امکان آسیب به تارهای مو وجود دارد.
  • یک دسته از مو را چندین بار اتو مو نکشید زیرا موها را می سوزاند به همین دلیل است که می گوییم انتخاب دسته مو ها خیلی مهم است و کار شما را آسان می کند.
  • طبیعی است که بعد از اتو مو کشیدن مقداری از مو ها بخار بلند می شود اما اگر بوی سوختگی حس کردید می تواند نشانه بدی باشد و احتمال سوختگی موهای شما در این حالت خیلی زیاد است.
  • اگر می خواهید به موهایتان حالت بدهید و مثلا آن را فر کنید باید دسته موهایی که ایجاد کردید را یکی یکی به دور اتو مو بپیچید و دستگاه را به آرامی پایین بیاورید تا موها حالت دار شوند.
  • حتما تجربه کرده اید که موهای اتو کرده خیلی صاف و بی حالت می شوند برای جلوگیری از این حالت و پر حجم کردن آن ها، لایه های بالایی مو ها را به سمت سقف اتو مو بکشید و توجه داشته باشید که نیازی نیست اتو کردن این دسته از موها را از نزدیکی های ریشه شروع نمایید.
  • بعد از اتو مو کشیدن، از محصولات مراقبتی مو مانند سرم ها و اسپری های تقویتی مو استفاده نمایید.

اتو مو باعث می شود زیبایی و آراستگی موهای شما افزایش یابد اما توجه داشته باشید استفاده مکرر از آن باعث آسیب به موهایتان می شود به همین دلیل سعی کنید در مجالس مهم از آن استفاده نمایید و برای روزمره خود از سرم های تقویتی مو جهت حفظ لطافت و نرمی موهایتان استفاده نمایید.

مشاوره رایگان درج آگهی