بهترین راه های پاک کردن آرایش

بهترین راه های پاک کردن آرایش

در صورتی که شما اهل آرایش کردن هستید، بعد از اتمام مراسم یا روز کاری خود باید صورتتان را از آرایش پاک کنید و هرگز با آن حالتی که دارید به رختخواب نروید زیرا احتمال آسیب به سلول های پوست صورت شما بسیار زیاد است. پس قبل از خواب باید حتما صورتتان را تمیز کنید. برای آن که آرایشتان را پاک کنید روش های متعددی وجود دارد اما شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که آسیبی به پوستتان وارد نمی کند. در ادامه بهترین راه های پاک کردن آرایش را برایتان می آوریم پس با ما همراه باشید.

 به دستمال مرطوب پاک کننده آرایش نیاز دارید

با کمک دستمال مرطوب آرایش پاک کن، کرم پودر، رژلب و … را از صورت خود پاک کنید. بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن پوستتان، از محصولات پاک کننده ای استفاده کنید که فاقد الکل می باشند. به همین دلیل ابتدا با استفاده از این دستمال مرطوب آرایش خودتان را پاک کنید سپس وارد مراحل بعدی می شوید.

از آن جایی بعضی از شب ها حوصله کافی برای پاک کردن آرایش را ندارید بهتر است دستمال مرطوب آرایش پاک کن را کنار تخت خود بگذارید تا خیلی راحت بتوانید صورت خود را پاک نمایید.

با میسلار واتر راحت و سریع صورت خود را پاک کنید

میسلار واتر یا کلینسینگ واتر، می تواند آلودگی ها را از سطح پوست شما پاک نماید. این محصول از آب خالص، آبرسان مانند گلیسیرین و مقدار اندکی سورفکتانت های ملایم تشکیل شده است. ذرات سورفکتانت مانند گوی های کوچکی کنار هم جمع شده اند که به آن ها میسل می گویند و مانند یک آهن ربا، آلودگی ها و چربی ها را به خود جذب می کنند. با این ترکیب سبک می توانید بدون نیاز به آب، آرایش خود را پاک نمایید.

برای استفاده از آن، مقداری از میسلار واتر را بر روی پد پنبه ای بریزید و آن را به صورت خود بمالید و مقداری به آن اجازه دهید. در صورتی که پوست شما مستعد آکنه زدن است با استفاده از این محصول از خشک شدن بیش از حد پوست خود جلوگیری نمایید و سلول های مرده پوست خود را حذف کنید.

منافذ پوست خود را عمیقا تمیز کنید

در شهر های بزرگ و آلوده، پوست نیز دچار آلودگی هایی می شود به همین دلیل بهتر است برای حذف آلودگی ها و جلوگیری از جوش و آکنه، صورت خود را با شوینده های صورت مانند ژل شستشو صورت، تمیز نمایید. هر شب علاوه بر پاک کردن آرایش خود، منافذ پوست صورتتان را به صورت عمیق تمیز کنید. با استفاده از این محصول مطمئن می شوید که مواد آرایشی نیز کاملا از پوستتان پاک شده اند.

بعد از پاک کردن آرایش، به سراغ تونر بروید

بعد از شستشوی صورت و قبل از مرطوب کردن آن، باید از تونر استفاده کنید. در قدیم بعد از آن که صورت را با صابون های قلیایی می شستند از تونر استفاده می کردند تا PH پوست به حالت طبیعی برگردد. اکنون که مواد شوینده صورت با PH مناسب ساخته می شوند، تونر ها قابلیت های بیشتری یافته اند. تونر ها متناسب با انواع پوست ساخته می شوند و منافذ پوست را برای جذب سرم و مرطوب کننده، آماده می کنند. در این مرحله اگر آرایش بر روی صورت باقی مانده باشد پاک خواهد شد. برای استفاده از آن، بر روی یک پد پنبه ای چند قطره تونر بریزید و آن را به آهستگی بر روی پوستتان بکشید. بهتر است از تونری استفاده کنید که پوستتان را خشک نکند و رطوبت آن را حفظ نماید.

خط رویش موی سرتان را نیز پاک کنید

در هنگام کرم پودر زدن احتمالا مقداری از کرم پودر نیز بر روی ریشه موهای جلو سرتان زده شده است به همین دلیل یادتان نرود که آن ها را نیز تمیز کنید.

به پاک کردن آرایش چشمتان توجه کنید

پوست چشم و اطراف آن بسیار حساس و نازک است و آرایش آن نیز سخت تر از بقیه مناطق پاک می شود. به همین دلیل باید از پاک کننده های مخصوص برای پاک کردن آرایش دور چشم استفاده کنید. این محصولات حتی می توانند ریمل و خط چشم های ۲۴ ساعته را پاک کنند. برای این کار پد پنبه ای را به محصول آرایش پاک کن چشمتان آغشته کنید سپس چشمانتان را ببندید و پد را به آرامی به آن نواحی بکشید. با این محصول خیلی راحت آرایش چشمتان پاک می شود.

رژلبتان را پاک کنید.

احتمالا بعد از چندین ساعت فعالیت، رژ لبتان مقداری پاک شده است اما نباید فکر کنید که دیگر نیازی به پاک کردن آن نیست. از پاک کننده های مخصوص برای تمیز کردن لبتان استفاده کنید. اگر از رژ لب ۲۴ ساعته استفاده می کنید، از پاک کننده های آرایشی مخصوص همین لوازم آرایشی استفاده نمایید. علاوه بر این می توانید از وازلین نیز استفاده نمایید به این صورت که یک لایه وازلین بر روی لب های خود بمالید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا رژ لب به وازلین جذب بشود. سپس با کمک یک پد پنبه ای آن را تمیز نمایید. به جای وازلین می توانید از روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید. بعد از پاک کردن رژ لب، مانند سایر قسمت های صورت، لب هایتان نیز به مرطوب کننده نیاز دارند این را فراموش نکنید.

صورتتان را بشویید

بعد از آن که صورتتان را از مواد آرایشی پاک کردید، آن را با آب ولرم بشویید و سپس با حوله ای تمیز خشک کنید. آب خیلی داغ یا خیلی سرد برای پوستتان مناسب نیست و به آن شوک وارد می کند.

از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

در آخر بعد از آن که صورتتان را خوب تمیز کرده و شستید وقت آن را رسیده است که با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب، رطوبت لازم را به پوستتان هدیه بدهید. در صورتی که پوستتان اندکی مرطوب باشد، رطوبت پوستتان بهتر حفظ خواهد شد.

همانطور که در انتخاب لوازم آرایشی دقت می کنید تا از لوازم خوب  با کیفیت استفاده کنید باید از پاک کننده های خوب و متناسب با هر قسمت از پوست خود استفاده کنید تا بعد از آرایش کردن، پوستتان دچار آسیب نشود و با حذف رطوبت پوست، به مرور زمان شاهد چین و چروک هایی بر روی پوست خود نباشید.

مشاوره رایگان درج آگهی