انواع ماسک برای رفع جوش های صورت

انواع ماسک برای رفع جوش های صورت

پوست عضو مهمی در بدن است که علاوه بر آن که علائم و نشانه های بیماری ها را در خود بروز می دهد، یکی از مهم ترین معیار های زیبایی محسوب می شود. حتما شما هم تجربه کرده اید زمانی که قصد رفتن به مهمانی را دارید، به پوست خودتان دقت کرده و یکی و دو تا جوش را پیدا کرده اید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که صورتتان مرتب جوش میزند و می خواهید از شر آن ها خلاص شوید، ما را دنبال کنید زیرا قرار است چند ماسک موثر برای رفع جوش های صورت به شما معرفی کنیم.

چرا جوش میزنیم؟

جوش زدن در کل زندگی یک فرد ممکن است اتفاق بیفتد با این تفاوت که در هر سنی میزان آن متفاوت است. به عنوان مثال بیشترین میزان جوش زدن را همه در دوران بلوغ خود تجربه می کنند. پس یکی از علل جوش زدن تغییرات هورمونی است. ممکن است رژیم غذایی نیز در آن تاثیر گذار باشد مثلا برخی از افراد بعد از خوردن مواد غذایی چرب و خیلی شیرین جوش میزنند. برخی از جوش ها نیز تقصیر ما نیست و به دلیل عوامل فیزیولوژیکی که در زیر پوست رخ می دهد، اتفاق می افتد.

گاهی اوقات به دلیل وجود باکتری بر روی سطح پوست، منفاذ پوست بسته می شود و در نهایت منجر به جوش های پوستی می شود.

چطور از شر جوش ها خلاص شویم؟

اکنون که دیگر از دست جوش های صورتتان خسته شده اید و قصد دارید آن ها را از روی پوستتان بردارید، ادامه مطالب را دنبال کنید تا با معرفی چند ماسک طبیعی که به راحتی در خانه تهیه می شود، به مقصور خود برسید.

ماسک زرد چوبه و عسل

اگر می خواهید این ماسک را تهیه نمایید باید نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را به همراه یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. مایع خمیر مانندی به دست می آید که باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان قرار بگیرد. سپس صورت خود را به آرامی بشویید.

زرد چوبه خاصیت ضد التهابی دارد و عسل نیز آنتی اکسیدان و ضد میکروب است که ترکیب این دو خاصیت با یکدیگر باعث می شود پوستتان در برابر جوش مقاوم شود.

ماسک آلوئه ورا، چای سبز یا زرد چوبه

آلوئه ورا گیاهی فوق العاده برای پوست است که می تواند در درمان جوش های صورت مفید باشد. آلوئه ورا علاوه بر آن که خاصیت ضد التهابی دارد به دلیل وجود سولفور و سالیسیلیک اسید محصول خوبی برای درمان پوست های آسیب دیده به خاطر جوش می باشد. آلوئه ورا برای پوست های چرب نیز مفید و کاربردی است. البته برخی از افراد که دارای پوست های حساسی هستند ممکن است بعد از استفاده از آلوئه ورا، حساسیت های آلرژیک در آن ها بروز کند به همین دلیل گفتیم این ماسک را با چای سبز یا زرد چوبه ترکیب کنید تا از این عارضه مصون بمانید.

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را به همراه نصف قاشق غذا خوری زرد چوبه ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را به آرامی بر روی پوست خود بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس صورتتان را بشویید. می توانید از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

ماسک عسل و لیمو

همانطور که گفتیم عسل خاصیت ضد باکتری و آنتی اکسیدانی دارد یعنی علاوه بر از بین بردن باکتری ها می تواند رطوبت کافی پوست شما را تامین نماید. لیمو هم می تواند مانند یک لایه بردار عمل کند و جوش های سرسیاه پوستتان را از بین ببرد. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذا خوری عسل را به همراه نصف یک لیمو ترکیب نمایید و آن را بر روی پوست خود به آرامی بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس صورت خود را بشویید. شما می توانید به صورت روزانه از این ماسک استفاده نمایید.

 ماسک خیار و گوجه

در اصطلاح می گویند خیار قابض است در نتیجه می تواند در درمان جای جوش موثر باشد و سلول های مرده پوست را از بین ببرد. از طرفی گوجه فرنگی نیز سرشار از ویتامین A است که در جوانسازی و تغذیه پوست نقش زیادی دارد. اگر می خواهید این ماسک را تهیه نمایید باید ۱ قاشق غذا خوری پالپ خیار را با ۲ قاشق غذا خوری پالپ گوجه فرنگی به خوبی ترکیب نمایید و بر روی پوست صورتتان بمالید. بهتر است ترکیب نیم ساعت بر روی پوستتان بماند و سپس با آب شسته شود. می توانید یک روز در میان از این ماسک بهره مند شوید اما اگر به خاطر گوجه، احساس خارش در پوستتان داشتید، بهتر است فاصله زمانی بین هر بار استفاده از این ماسک را بیشتر کنید و مثلا دو بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک گلاب و لیمو

گلاب می تواند التهاب و قرمزی پوست را تا میزان زیادی کاهش بدهد و لیمو هم قابض است و به کنترل چربی پوست کمک می کند. این ماسک به این صورت تهیه می شود: ۱ قاشق چای خوری آب لیمو به همراه ۱ قاشق غذا خوری گلاب. پارچه نخی و تمیزی را تهیه کرده و آن را در مخلوطی که به دست آورده اید بخیسانید. سپس پارچه را بر روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از گذشت ده دقیقه صورتتان را بشویید. می توانید به صورت روزانه از این ماسک استفاده نمایید.

 ماسک دارچین و عسل

دارچین خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد. عسل علاوه بر داشتن این خواص، پوست را تغذیه و مرطوب می کند. ترکیب این دو با یکدیگر می تواند جوش های شما را کم تر کرده و مشکلات پوستی شما را بهبود ببخشند. ۳ قاشق غذا خوری عسل به همراه یک قاشق غذا خوری پودر دارچین تهیه کرده و به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. به مدت ۳۰ ثانیه ترکیب را در مایکروویو قرار دهید اما مراقب باشید خیلی داغ نباشد سپس به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی پوست خود قرار دهید. وقتی که زمان مورد نظر تمام شد، صورتتان را به آرامی بشویید. می توانید در هفته دو بار از این ماسک استفاده کنید.

همانطور که در این مقاله خواندید برای داشتن پوستی شفاف، زیبا و بدون جوش نیازی نیست از ماسک های صنعتی استفاده کنید که به طور دقیق مشخص نیست حاوی چه ترکیباتی هستند. ماسک های خانگی هم طبیعی هستند و هم ارزان قیمت که به راحتی می توانید هر کدام را خواستید در منزل تهیه بفرمایید و از تاثیرات آن ها استفاده کنید.

مشاوره رایگان درج آگهی