نحوه صاف کردن مو های وز با استفاده از مواد طبیعی

نحوه صاف کردن مو های وز با استفاده از مواد طبیعی

داشتن موهایی زیبا، شفاف و با طراوت آرزوی هر کسی است. ممکن است افرادی برای از بین بردن وزی موهایشان دست به دامن مواد شیمیایی و دستگاه های حرارتی شوند. استفاده طولانی مدت از این راه و روش ها می توانند آسیب های جدی به ریشه مو و ساقه هایشان وارد کند. کم خطر ترین راه برای داشتن موهایی صاف، استفاده از مواد طبیعی است. به همین دلیل ما سعی می کنیم در این مقاله نحوه صاف کردن موهای وز با استفاده از مواد طبیعی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

صاف کردن مو با آلوئه ورا

یکی از راه های معروف برای صاف کردن مو، استفاده از آلوئه ورا می باشد. آلوئه ورا آنزیم هایی دارد که باعث نرمی، صافی و رشد موهای شما می شود. یکی از علت های وز شدن موها، خشکی ساقه های مو است. آلوئه ورا با آبرسانی به ساقه های مو، خشکی آن ها را برطرف کرده و آن ها را صاف می کند. برای این منظور ژل آلوئه ورا را بر روی موهای خود بمالید و حدود ۳۰ دقیقه بعد موهایتان را آب کشی نمایید.

صاف کردن مو با روغن زیتون و تخم مرغ

دو عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و سپس مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید. ترکیب را به موهایتان بمالید و سپس بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید.

صاف کردن مو با جو و آلوئه ورا

جو دو سر سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و می تواند مواد لازم و مغذی مو ها را تامین کند. آلوئه ورا نیز دارای موادی است که باعث رشد مو می شود و هر دو این مواد در کنار هم باعث مرطوب شدن و نرم شدن موها می شوند. برای این منظور به یک عدد آلوئه ورا نیاز داریم به همراه ۲ قاشق سوپ خوری جو. ابتدا خمیر آلوئه ورا را از آن خارج کنید و سپس جو ها را با آن ترکیب نمایید. سپس آن را به موهایتان بمالید و سرتان را ماساژ بدهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه وهایتان را بشویید.

صاف کردن مو با روغن یاسمن و روغن زیتون

همه ما از خواص روغن زیتون برای مو ها شنیده ایم که می تواند نرمی و براقی را به موهایمان برگرداند. روغن یاسمن نیز فواید زیادی برای مو ها دارد. ۲ قاشق نرم کننده طبیعی را با ۲ قاشق روغن زیتون و حدود ۵ قطره روغن یاسمن ترکیب نمایید. ابتدا موهایتان را بشویید سپس این مواد را بر روی موهایتان بزنید. سپس بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را خوب بشویید.

صاف کردن مو با روغن زیتون و روغن نارگیل

مقداری روغن زیتون و روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب نمایید البته می توانید به جای روغن زیتون از روغن بادام نیز استفاده کنید. مواد را بر روی موهایتان بمالید و پارچه ای دور آن ها بپیچید. سپس بعد از گذشت ۴۵ دقیقه موهایتان را با شامپو مناسب شستشو دهید.

صاف کردن مو با موز و آووکادو

یک عدد موز رسیده و یک عدد آووکادو رسیده را خوب له کنید و با هم ترکیب نمایید و سپس نصف قاشق چای خوری روغن بادام نیز به آن ها اضافه نمایید. این ماسک را بر روی موهایتان بمالید. به مدت ۳۰ دقیقه این ترکیب را بر روی موهایتان بگذارید و سپس آن ها را بشویید. می توانید دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

صاف کردن مو با روغن کرچک

روغن کرچک فواید زیادی برای سلامت بدن و مخصوصا موها دارد. روغن کرچک می تواند باعث نرمی و لطافت موهایتان بشود و مانند یک آبرسان به موهایتان عمل می کند. ابتدا مقداری روغن کرچک را اندکی گرم کنید و سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید و به دور حوله بپیچید. بعد از ۳۰ دقیقه، موهایتان را بشویید.

صاف کردن مو با موز، شیر، عسل و روغن زیتون

این ماسک مو می تواند وزی موهایتان را برطرف نماید و آن ها را صاف کند. ابتدا ۲ عدد موز رسیده خوب له کنید. سپس ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون، ۲ قاشق غذا خوری عسل و ۲ قاشق غذا خوری شیر لخته را با آن ترکیب نمایید. این ماسک را به موهایتان بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه می توانید موهایتان را با شامپوی مناسب خودتان شستشو دهید.

صاف کردن مو با کرفس

یک دسته کرفس تهیه نمایید و آن را آب گیری نمایید. اجازه دهید یک شب در ظرفی بماند. روز بعد آب کرفس را به تمامی قسمت های موهایتان بمالید و سپس شانه بزنید. آن ها را درون یک حوله بپیچید و ۳۰ دقیقه به آن فرصت دهید سپس موهایتان را بشویید.

صاف کردن مو با آرد برنج و تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ به همراه ۳ قاشق آرد تهیه کنید و با یکدیگر ترکیب نمایید. ماسک به دست آمده را بر روی موهایتان بمالید. آن ها را شانه کرده و یک ساعت به آن فرصت دهید. سپس موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

 صاف کردن مو با عسل و شیر

یک قاشق غذا خوری عسل را درون یک فنجان شیر بریزید و با یکدیگر مخلوط نمایید. ماسک مورد نظر را باید به مدت یک ساعت بر روی موهایتان بگذارید و سپس آن ها را خوب بشویید.

صاف کردن مو با شیر و تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ را با ۲ فنجان شیر ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را باید ۳۰ دقیقه بر روی موهایتان بگذارید و آن ها را درون حوله بپیچید. سپس موهایتان را خوب بشویید.

نکته

  • توجه داشته باشید بهتر است برای نرم و لطیف ماندن موهایتان، استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو را محدود کنید و یا حداقل قبل از استفاده از آن ها از اسپری های محافظت کننده حرارتی استفاده نمایید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود.
  • بهتر است اجازه دهید موهایتان بعد از شستشو به روش طبیعی خشک شود تا از آسیب های احتمالی بر آن ها جلوگیری نمایید.
  • آب داغ نیز باعث آسیب به موها و از بین رفتن چربی مفید سر می شود به همین دلیل بهتر است با آب ولرم دوش بگیرید.
دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی