نکات کلیدی برای چاق کردن صورت

نکات کلیدی برای چاق کردن صورت

بیشتر افراد دوست دارند که صورتشان پر باشد اما اندامشان لاغر باشد. به نظر کار سختی است که زیرا در اغلب موارد با ورزش و رژیم های غذایی بدنمان لاغر می شود اما در کنارش صورتمان نیز لاغر خواهد شد. علاوه بر این با افزایش سن، چربی های صورت به تدریج از بین می روند و چین و چروک ها بیشتر به چشم می آیند. هر چقدر صورت پرتری داشته باشیم سن ما کمتر به چشم می آید. برای آن که صورتمان را چاق کنیم باید به یک سری نکات ضروری توجه داشته باشیم. با ما همراه باشید تا این نکات را با شما در میان بگذاریم.

برای چاقی صورت چه کنیم؟

برای آن که صورت چاقی داشته باشید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید مثلا از روش هایی که شامل مواد غذایی ضروری برای چاقی صورت هستند، استفاده کنید و یا آن که ورزش و یوگای صورت انجام دهید و یا آن که می توانید هر دو روش را در کنار هم پیش ببرید تا سریع تر نتیجه بگیرید.

توجه داشته باشید که تمامی این روش ها باید تحت نظر پزشک باشد تا از نتایج ناگوار جلوگیری شود.

برای چاق شدن صورت چه مواد غذایی مفید است؟

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که مواد غذایی که مصرف می کنیم از کجا می دانند که باید صورت ما را چاق کنند و بر سایر اندام های ما تاثیر نگذارند؟ در جواب باید گفت که این مواد غذایی که به منظور چاقی صورت توصیه می شوند فرآیند پیری پوست را به تاخیر می اندازند و شادابی پوست را افزایش می دهند. در ادامه چند مورد از این نوع مواد غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

نوشیدن آب کافی

یکی از بهترین راه ها برای چاق شدن صورت، نوشیدن آب کافی در طول شبانه روز است. به طور معمول بهتر است در طول شبانه روز ۸ لیوان آب بنوشید و از تاثیر این روش راحت و در دسترس، تعجب کنید. با تامین آب کافی بدن، طراوت و شادابی پوست حفظ می شود و ایجاد چین و چروک ها به تاخیر می افتند.

مصرف آلوئه ورای خوراکی

آلوئه ورا می تواند آب بدن شما را تامین کند، فیبر بالایی دارد و با داشتن ویتامین C فراوان در تولید کلاژن بیشتر، تاثیر بسزایی دارد و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. نصف قاشق در هر روز از آلوئه ورای خوراکی مصرف کنید و تاثیر آن را مشاهده نمایید.

خوردن سیب

سیب حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد و باعث افزایش خاصیت الاستیکی و کلاژن سازی پوست می شود.

نوشیدن شیر

شیر حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی ضروری بدن از جمله آمینو اسید ها می باشد و جلوی لاغری صورت به علت کمبود ویتامین ها را می گیرد.

مصرف آجیل و مغزها

آجیل و انواع مغز ها چربی های مفید پوست را تامین می کنند و سلامتی پوست را حفظ کرده و آن را بهبود می بخشند. یکی از ویتامین هایی که برای سلامت پوست مهم است، ویتامین E می باشد و این ویتامینی است که در آجیل و مغزها به وفور یافت می شود.

مصرف میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن هستند که با تامین آن ها، سلامت پوست، مو و ناخن حفظ می شود. بهتر است به صورت روزانه ۵ واحد از انواع میوه و سبزیجات استفاده کنید. با استفاده از این مواد مفید به صورت میان وعده، چاقی صورت نیز اتفاق خواهد افتاد.

مصرف جوانه ها

مصرف جوانه هایی مانند گندم و ماش به همراه مقداری ماست، آبرسانی پوست را افزایش می دهد. همچنین این جوانه ها سرشار از آهن، فیبر و ویتامین C هستند که سلامتی پوست را حفظ خواهند کرد.

مصرف ماکارونی و پاستا

ماکارونی و پاستا حاوی کربوهیدرات هستند و مصرف زیاد آن ها منجر به چاقی کل بدن می شود به همین دلیل افرادی که می خواهند فقط صورتشان چاق شود باید به میزان مناسب و کم از این مواد غذایی استفاده نمایند.

ماسک های مفید برای چاقی صورت

یکی دیگر از راه های چاق شدن صورت استفاده از ماسک های طبیعی است که به راحتی در منزل نیز قابل تهیه می باشند. این ماسک ها با تامین رطوبت لازم پوست و آبرسانی به سلول های پوست، در شادابی و طراوت پوست موثر می باشند.

ماسک گلاب

برای تهیه این ماسک به میزان یکسان از گلاب و گلیسیرین تهیه کنید و با یکدیگر مخلوط نمایید. بعد از شستشوی صورت این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر نمایید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. بعد از آن از یک کرم آبرسان خوب استفاده نمایید تا رطوبت پوست خود را تامین کرده باشید.

ماسک جوانه گندم و گلاب

برای تهیه این ماسک به میزان یکسان از گلاب، ماست و جوانه گندم له شده استفاده نمایید. این مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس آن را بر روی پوست خود بمالید. به مدت ۴۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

استفاده از ورزش و یوگا برای چاق شدن صورت

روش دیگری که برای چاق کردن صورت مورد استفاده قرار می گیرد، ورزش و یوگای صورت است. در این روش قبل از آن که شروع به کار شود باید از روغن های طبیعی جهت نرم کردن پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست، استفاده شود. روغن هایی مانند روغن آووکادو، روغن بادام، روغن خراطین و روغن نارگیل و … برای این کار بسیار مفید هستند. البته ممکن است برخی از افراد نسبت به این روغن ها حساسیت داشته باشند که فرد باید به این نکته دقت داشته باشد.

غنچه کردن لب ها

در این حرکت ابتدا باید تا جایی که می توانید لب هایتان را غنچه کنید. سپس لبخند بزنید به طوری که دندان هایتان مشخص نشوند. هر حرکت باید ۵ ثانیه طول بکشد. شما باید ۱۵ بار این کار را انجام دهید.

ماساژ گونه ها

در این حرکت باید انگشت اشاره و وسط هر دو دست خود را با روغن چرب نمایید سپس به حالت دورانی گونه ها را به سمت بالا ماساژ بدهید. با این حرکت ماهیچه های صورت تحریک می شوند و منجر به شکل گیری آن ها می شود.

پر کردن گونه ها از هوا

گونه های خود را تا جای ممکن پر از هوا کنید و سپس بعد از ۳۰ ثانیه آن را خالی کنید. با این کار عضلات گونه تقویت شده و خطوط اطراف لب ها به مرور از بین خواهد رفت.

این تکنیک های حرکتی می توانند موثر تر از روش تغذیه ای باشند البته اگر به صورت مستمر و منظم انجام شوند. در ضمن در کنار همه این نکات، هیدراته نگه داشتن بدن را فراموش نکنید و سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید.

مشاوره رایگان درج آگهی