نکات کلیدی برای زیباتر جلوه دادن چشم ها

نکات کلیدی برای زیباتر جلوه دادن چشم ها

یکی از مهم ترین اعضای بدن، چشم ها هستند که در زیبایی چهره نیز تاثیر بسیار زیادی دارند زیرا در اکثر موارد، افراد ابتدا به چشم های طرف مقابلشان توجه می کنند. چشم ها می توانند احساسات فرد را به دیگران منتقل کنند. داشتن چشم هایی خسته، خوابالود، پف کرده و … هیچ نشانی از شادابی و نشاط را به بیننده منتقل نکرده و حس خوبی را به طرف مقابل انتقال نخواهد داد. به همین دلیل است که در ادامه قصد داریم نکات مهم برای زیباتر نشان دادن چشم ها را برای شما بیان کنیم.

پف چشم هایتان را از بین ببرید

اگر چشم هایتان پف و ورم دارد بهتر است از کرم مخصوص چشم استفاده نمایید زیرا پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و غده های تولید کننده چربی ندارند. به همین دلیل بعد از استفاده از مرطوب کننده، آب و مایعات را جذب کرده و دچار پف و ورم می شود. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم از کرم چشم استفاده کنید تا دچار ورم اطراف چشم نشوید.

به زیبایی مژه هایتان اهمیت بدهید

مژه ها نقش مهمی در زیبایی چشم ها دارند. به همین دلیل است که همه خانم ها آرزو دارند که مژه هایشان بلند و پرپشت باشد. می توانید با فر مژه آن ها را حالت بدهید. استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک نیز می تواند بعد از مدتی باعث پرپشت شدن و بلند شدن مژه های شما بشود. در صورتی که مژه هایتان کم پشت و کوتاه هستند، می توانید برای مهمانی ها و مجالس مهم، از مژه مصنوعی استفاده نمایید. برای آرایش روزانه خود سعی کنید از مژه مصنوعی استفاده نکنید زیرا به مرور باعث ضعیف شدن ریشه مژه های شما خواهد شد. پس تنها در برخی از مراسمات از این ترفند استفاده نمایید.

چشمانتان را شاداب کنید

برای افزایش شادابی چشم ها، باید گردش خون در آن افزایش یابد. برای این منظور می توانید در طول شب دو عدد قاشق را در فریزر قرار دهید سپس صبح ها قسمت خمیده آن را بر روی چشمانتان قرار دهید. چون قاشق ها سرد هستند گردش خون را افزایش داده و سبب افزایش اکسیژن رسانی به این قسمت می شوند.

ابروهایتان را مرتب نگه دارید

مرتب و منظم بودن ابروها تاثیر زیادی بر روی زیبایی چشم ها دارند. توجه داشته باشید که ابروهایتان را فرمی بدهید که هم با چهره شما تناسب داشته باشد و هم آن که متناسب با فرم چشم هایتان باشد. هر سه هفته یکبار اقدام به مرتب کردن آن ها کنید. کمتر از این زمان ممکن است به مرور ابروهایتان را کم پشت کند. پس صبر کنید مقداری رشد کنند سپس آن ها را مرتب نمایید. همیشه به کمک شانه ابرو، آن ها را مرتب نگه دارید. قسمت های خالی و کم پشت آن را به کمک مداد یا ریمل ابرو پر کنید.البته ناگفته نماند که نحوه اصلاح ابرو و یا فرم کاشت ابرو نیز در مرتب بودن آن نقش به سزایی دارد .

رطوبت چشمانتان را حفظ نمایید

در صورتی که چشمانی خشک و قرمز دارید به پزشک مراجعه نمایید. معمولا پزشک، برای رفع خشکی چشم از قطره های اشک مصنوعی استفاده می کند. با استفاده از آن ها تحت نظر پزشک می توانید چشمانی زیبا و درخشان داشته باشید.

به رنگ چشمان خودتان توجه داشته باشید

سعی کنید از لنزهای رنگی کمتر استفاده کنید و بیشتر اوقات، تاکید خود را بر روی رنگ اصلی چشمانتان قرار دهید. برای چشم های سبز و فندقی، سایه چشم و خط چشم های خانواده بنفش بسیار مناسب می باشد. سایه های به رنگ طبیعی باعث برجسته تر کردن چشم های سبز رنگ می شود. برای روشن تر کردن چشمان آبی، خانواده رنگ آبی مناسب می باشد. برای جلوه دادن به چشمان قهوه ای رنگ، می توانید از رنگ های خنثی و خاکستری از جمله قرمز و قهوه ای استفاده نماید.

سیاهی دور چشم خود را بپوشانید

سیاهی دور چشم باعث می شود زیبایی و جذابیت چشمان کمتر دیده شود و توجه بیننده بیشتر به سمت این تیرگی معطوف شود. برای پوشاندن این تیرگی ها ابتدا اطراف چشمانتان را مرطوب کنید. سپس یک کرم اولیه بزنید. اکنون نوبت استفاده از کانسیلر است. کانسیلر را باید به اندازه بزنید زیرا در صورت زیاده روی، توجه بیننده را بیشتر به این قسمت جلب خواهید کرد. در صورتی که سیاهی دور چشم شما خیلی بیشتر از این حرف ها است، بهتر است از سایه دودی استفاده نمایید تا توجه بیننده به بالای چشم های شما معطوف شود نه زیر چشم.

به فرم چشمانتان دقت کنید

باید به فرم چشم ها و پلک های خود توجه داشته باشید. در صورتی که چشمانی گود و پلک هایی باریک دارید بهتر است فرورفتگی چشم ها را روشن کنید و خط چشم ضخیم بکشید. استفاده از رنگ های خیلی تیره برای شما مناسب نمی باشد. در صورتی که چشمانتان نزدیک به هم هستند، بهتر است گوشه داخلی چشم ها را روشن نمایید زیرا این کار باعث می شود چشم ها با فاصله از هم به نظر بیایند. سعی کنید برای این قسمت ها از رنگ های تیره استفاده نکنید.

به روش صحیح سایه چشم بزنید

سعی کنید در هر سن و سالی که هستید سایه چشم خود را از تنالیته روشن به تیره بزنید. این روش به آرایش چشمانتان بافت می دهد و چشمانتان را روشن و درخشان می کند. توجه داشته باشید ابتدا پلک های خود را مرطوب کرده و سپس سایه بزنید. سعی کنید از سایه هایی که زیادی متالیک هستند استفاده نکنید.

در صورتی که عینک می زنید …

اگر از عینک استفاده می کنید توجه داشته باشید که از آرایش غلیظ و تیره برای چشمانتان استفاده نکنید زیرا عینک مانند سایه بان عمل می کند و چشمانتان را تیره تر نشان می دهد و باعث گود و توخالی نشان دادن آن ها می شود.

پوست خود را هیدراته نگه دارید.

تامین آب کافی بدن از شل شدن و خشک شدن پوست جلوگیری می کند در نتیجه بروز چین و چروک در صورت را به تعویق می اندازد. سعی کنید روزانه به میزان کافی آب بنوشید و با استفاده از مرطوب کننده ها و کرم های مخصوص چشم، جلوی خشکی پوست در این نواحی را بگیرید.

تغذیه و سبک زندگی سالم، علاوه بر حفظ سلامتی بدن، در حفظ زیبایی فرد نیز تاثیر زیادی دارد. پس سعی کنید خوب و سالم غذا بخورید و از استرس و عوامل بیماری زا دوری کنید تا بدن و پوستی سالم، چشمانی درخشان و زیبا داشته باشید.

مشاوره رایگان درج آگهی