طرز تهیه ماسک جوانه گندم

طرز تهیه ماسک جوانه گندم

حتما در هنگام خرید شامپو و محصولات مراقبتی پوست نام جوانه گندم را در فهرست ترکیبات آن ها مشاهده کرده اید. این به خاطر خواص زیادی است که جوانه گندم دارد. جوانه گندم ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلامتی بدن، مو و پوست شما را دارد. یکی از بیشترین استفاده ها از آن، تهیه ماسک است. اگر می خواهید با طرز تهیه چند ماسک جوانه گندم آشنا شوید ما را همراهی کنید.

خواص جوانه گندم برای پوست

جوانه گندم منبع خوبی برای ویتامین های C و E می باشد و به همین دلیل می تواند به عنوان یک ضد لک قوی عمل کند. در صورتی که از ماسک های جوانه گندم استفاده کنید، می تواند از لکه های ناشی از نور خورشید جلوگیری نماید. همچنین جوانه گندم خاصیت نرم کنندگی دارد و در درمان خشکی پوست و بیماری های پوستی مانند اگزما مفید است. به همین دلیل مثل یک ضد چروک عالی عمل خواهد کرد. جوانه گندم می تواند در درمان جوش و جای جوش موثر باشد.

به خاطر خواص فوق العاده جوانه گندم برای پوست، طرز تهیه چند ماسک با آن را به شما آموزش می دهیم.

ماسک جوانه گندم و شیر

یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را به همراه مقداری شیر تهیه کرده و با یکدیگر ترکیب نمایید. توجه داشته باشید که شیر را باید به آرامی با پودر جوانه گندم ترکیب کنید تا جایی که ترکیب به شکل خمیر درآید. ابتدا پوست خود را تمیز نمایید سپس ماسک به دست آمده را به آرامی بر روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک در شادابی و لطافت پوست شما موثر است.

ماسک جوانه گندم و ماست

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم را با مقدار مناسبی از ماست مثلا ۳ قاشق غذا خوری، ترکیب نمایید. به نوع پوست خود توجه داشته باشید مثلا اگر پوستتان چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید. این ماسک را بر روی صورت تمیز خوب بمالید و بعداز گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک می تواند در طراوت، شفافیت و پر شدن صورتتان مفید باشد.

ماسک جوانه گندم و عسل

۲ قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم به اضافه ۲ قاشق غذا خوری عسل را تهیه کرده و با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را باید خیلی به هم بزنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. این ماسک برای تقویت صورت و از بین رفتن لک ها مفید است.

ماسک جوانه گندم و سیب زمینی

۲ قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم، یک قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق غذا خوری سیب زمینی رنده شده، یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره آب لیمو را تهیه نمایید. ابتدا بر روی پودر جوانه گندم مقداری ماست بریزید و سپس هم بزنید تا خمیری شکل شوند سپس چند قطره آب لیمو تازه بریزید و سپس نوبت اضافه کردن عسل است. اکنون باید مخلوط را خوب با یکدیگر ترکیب کرده و سپس سیب زمینی رنده شده را اضافه نمایید و خیلی خوب همه چیز را با هم ترکیب کنید. ماسک را بر روی پوست تمیز خود به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید تا مقداری خشک شود سپس صورتتان را بشویید. این ماسک گزینه خوبی برای صورت های لاغر است تا بتوانند بعد از مدتی صورت پر داشته باشند.

ماسک جوانه گندم و گلاب

۲ قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم را به همراه ۲ قاشق غذا خوری گلاب ترکیب نمایید. این ماسک را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. سپس صورتتان را بشویید. این ماسک در جوانسازی، درخشندگی و لطافت پوست شما موثر است.

ماسک جوانه گندم و تخم مرغ

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم را به همراه یک عدد زرده تخم مرغ به خوبی ترکیب نمایید تا ماده خمیری شکل به دست آید. صورت خود را تمیز کنید و سپس این ماسک را بر روی صورتتان بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید در این مدت عضلات صورت خود را حرکت ندهید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. این ماسک برای لایه برداری و لطافت پوستتان می تواند اثر بخش باشد.

ماسک جوانه گندم و نشاسته

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم، یک قاشق چای خوری نشاسته، یک قاشق چای خوری ماست و چند قطره گلاب را با یکدیگر ترکیب نمایید. ماسک به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی صورت تمیز خود قرار دهید و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. خاصیت این ماسک لایه برداری و روشن کنندگی پوست است.

ماسک جوانه گندم و موز

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم به همراه یک عدد موز رسیده و ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون را با یکدیگ مخلوط کنید. ماسک را بر روی صورتتان بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا مقداری خشک شود. در آخر صورتتان را با آب گرم مقداری ماساژ داده و سپس بشویید. این ماسک در جوانسازی و روشن کنندگی صورت شما موثر است و می تواند سلول های مرده پوستتان را از بین ببرد و لطافت و نرمی را به آن ببخشد.

ماسک جوانه گندم و عرق گل بهار

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم را به همراه ۲ قاشق سوپ خوری عرق گل بهار تهیه کرده و با یکدیگر ترکیب نمایید تا ماده خمیری شکل به دست آید. سپس می توانید یک قاشق چای خوری عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید. این ماسک را بر روی صورت تمیز خود بمالید و ۳۰ دقیقه بعد صورتتان را بشویید. این ماسک مواد مغذی لازم برای پوست را تامین می کند و خاصیت سفت کنندگی برای پوست دارد.

ماسک جوانه گندم و آووکادو

۴ قاشق جوانه گندم تازه را خوب له نمایید. سپس نصف یک آووکادو را رنده کنید و با جوانه گندم له شده ترکیب کنید. ۳ قاشق غذا خوری آرد و یک عدد سفیده تخم مرغ را به آن ها اضافه نمایید. مقداری شیر نیز به این ترکیب اضافه کنید. ابتدا صورت خود را تمیز کنید و سپس این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک برای سفت کردن پوست و رفع چین و چروک های صورت مفید است.

جوانه گندم خواص زیادی برای پوست دارد و می تواند مغذی لازم را به سلول های پوست برساند. البته توجه داشته باشید این ماسک ها را بر روی صورت کاملا تمیز بزنید.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی