فینیشینگ میکاپ چیست؟

فینیشینگ میکاپ چیست

آرایشگری و میکاپ مانند هر هنر دیگری دارای تکنیک ها و اصول مخصوص به خود است. هر آرایشگر برای رسیدن به موفقیت در کارش باید با این تکنیک ها آشنا باشد. یکی از این تکنیک ها فینیشینگ نام دارد. در این مقاله می خواهیم اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم پس اگر دوست دارید با فینیشینگ میکاپ آشنا شوید ما را همراهی کنید.

معنای تکنیک فینیشینگ میکاپ

آرایشگر باید برای آغاز میکاپ یک صورت به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، رنگ های مناسب برای آن پوست، پاکسازی پوست، استفاده از کانسیلر های مناسب برای پوشاندن چین و چروک های پوست و … توجه داشته باشد. اما به همان میزان که شروع یک میکاپ کار بسیار مهمی است، پایان یک میکاپ نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

به تکنیک هایی که برای تثبیت آرایش بر روی صورت و پایان دادن به آن مورد استفاده قرار می گیرد، فینیشینگ میکاپ می گویند. برای آن که میکاپ حالت طبیعی و زیبایی بر روی صورت داشته باشد و صورت ملتهب و پر از کرم پودر به نظر نیاید، به کار بردن این تکنیک بسیار مهم است. نکته ای که شاید میکاپ آرتیست های زیادی از آن غافل باشند.

برای فینیشینگ میکاپ به چه لوازمی احتیاج داریم؟

برای شروع یک میکاپ به لوازم آرایشی مختلفی مانند کرم پودر، کانسیلر و … احتیاج دارید. برای اتمام یک میکاپ نیز باید از لوازم آرایشی مخصوص استفاده نمایید.

پودر فیکس

زمانی که کرم پودر به خوبی روی صورت جای گرفت اکنون زمان آن است که برای پوشش صورت از پودر فیکس استفاده بشود. پودر فیکس باعث می شود کرم پودر بر روی صورت ماسیده نشود. برای استفاده از پودر فیکس باید از قلمویی استفاده بشود که تراکم نسبتا بالایی دارد تا همه قسمت های صورت را پوشش دهد. پودر فیکس باعث تثبیت میکاپ، بالا بردن ماندگاری میکاپ و خوابیدن کامل کرم پودر بر روی صورت می شود.

چرا بعد از زدن پودر فیکس زیر چشم چین و چروک ایجاد می شود؟

شاید بعد از زدن پودر فیکس در زیر چشم چین و چروک هایی را مشاهده کرده باشید اما دلیل آن ها، پودر فیکس نیست. پودر فیکس اتفاقا خطوط زیر چشم و اطراف آن را می پوشاند. مشکل می تواند در نحوه میکاپ باشد. برای رفع این مشکل بهتر است صندلی میکاپ را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید تا مشتری روی آن قرار بگیرد. بعد از زدن کانسیلر مشتری باید به بالا نگاه کند. حالا یک اسفنج آرایشی مقداری نم دار کنید و خیلی آهسته به زیر چشمان او ضربه بزنید تا کانسیلر جذب پوست شود و چین و چروک ها را بپوشاند. توجه داشته باشید که مشتری نباید چشمان خود را پایین بیندازد. در همین حالت پودر فیکس را به کمک براش مخصوص بردارید و فینیشینگ میکاپ زیر چشم او را با حرکات و ضربات آهسته انجام دهید. با این روش چین و چروک ها نمایان نخواهند شد.

پودر بیک

مرحله بعدی در فینیشینگ میکاپ، استفاده از پودر بیک است. شاید بتوان گفت که یکی از مهم ترین مراحل در فینیشینگ میکاپ استفاده از پودر بیک یا پودر بی رنگ می باشد. پودر بیک همانطور که گفتیم بی رنگ است و باعث یکدست شدن میکاپ شما می شود و ماندگاری آن را نیز بالا می برد. استفاده از پودر بیک خیلی وقت شما را نمی گیرد در عوض تاثیر بسیار زیادی در زیبایی میکاپ شما خواهد داشت. در هنگام خرید پودر بیک به ترکیبات آن توجه کنید که فاقد زینک اکساید یا سیلیکا باشد چون این ترکیبات باعث می شوند نور بر روی صورتتان منعکس شود و قسمت هایی از صورتتان بیش از حد سفید به نظر برسد.

در چه قسمت هایی از صورت باید از پودر بیک استفاده کرد؟

بر روی تیغه بینی، وسط پیشانی، زیر چشم ها، زیر گونه ها، وسط چانه و بالای لب ها باید مقداری زیادی پودر بیک بزنید. در صورتی که این قسمت ها خیلی سفید به نظر رسیدند بعد از گذشت سه دقیقه، به کمک یک براش سر گرد و کم تراکم، پودر های اضافی روی صورت را پاک کنید. پودر بیک ماندگاری میکاپ را بالا می برد و صورت شما را طبیعی تر نشان می دهد.

اسپری فیکس

یکی دیگر از موارد مهم و پایانی در فینیشینگ میکاپ، استفاده از اسپری فیکس می باشد. با کمک اسپری فیکس، میکاپ شما تا حدود ۲۴ ساعت زیبا و دست نخورده باقی می ماند. استفاده از اسپری فیکس نیز اهمیت بسیار زیادی در فینیشینگ میکاپ دارد زیرا باعث فیکس و تثبیت شدن آرایش صورت می شود که متاسفانه  برخی از میکاپ آرتیست ها آن را فراموش می کنند. برای استفاده از اسپری فیکس، ابتدا از مشتری بخواهید که چشمانش را ببندد سپس با زاویه ۴۵ درجه و با فاصله حدود ۲۰ سانتی متر از صورت مشتری، آن را به صورت مشتری اسپری کنید.

نکته مهم در استفاده از اسپری فیکس

قبل از استفاده از اسپری فیکس باید به نوع پوست مشتری توجه داشته باشید تا اسپری فیکس متناسب با نوع پوستش را استفاده نمایید. به عنوان مثال برای افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از اسپری فیکس هایی استفاده بشود که الکل ندارند و در عوض دارای مرطوب کننده می باشند تا از التهاب پوست آن ها جلوگیری کند و افرادی که پوست چربی دارند باید از اسپری فیکس هایی استفاده کنند که فاقد چربی است تا اندکی منافذ پوستشان را ببندد و ماندگاری میکاپشان را افزایش دهد.

هایلایتر

استفاده از هایلایتر مرحله آخر فینیشینگ میکاپ است که اختیاری می باشد. استفاده از هایلایتر باعث می شود نور بر روی صورت منعکس شود به همین دلیل برای میکاپ های تابستانی مناسب می باشد. برای استفاده از هایلایتر باید  براش بادبزنی به کار ببرید تا آن را به صورت یکنواخت بر روی قسمت های مختلف صورت از جمله برجستگی گونه ها، زیر ابرو، بالای لب و … پخش نماید.

برای آن که یک میکاپ آرتیست حرفه ای شوید باید تمامی نکات، تکنیک ها و اصول این کار را یاد بگیرید. به همین دلیل هیچ گاه از یادگیری خسته نشوید و با تمرین و کسب تجربه و مهارت روز به روز به موفقیت نزدیک تر شوید. سعی کردیم در این مقاله شما را به تکنیک فینیشینگ میکاپ آشنا کنیم تا در راه موفقیت به شما کمکی کرده باشیم.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی