انواع کرم پودر

انواع کرم پودر

یکی از لوازم آرایشی مهم در میکاپ، کرم پودر است که انتخاب صحیح آن می تواند تغییرات موثر و مفیدی را در زیبایی فرد ایجاد نماید. در انتخاب کرم پودر علاوه بر توجه به رنگ آن، باید به نوع فرمولاسیون، مات یا براق بودن و نکات دیگر توجه داشته باشید. به همین دلیل در این جا می خواهیم شما را با انواع کرم پودر آشنا کنیم تا خرید بعدی خود را با آگاهی بیشتری انجام دهید و با دقت در انتخاب کرم پودر مناسب خود، محصولی را خریداری نمایید که کارایی لازم را برای شما داشته باشد.

اهمیت استفاده از کرم پودر در آرایش

کرم پودر به عنوان پایه عمل می کند و تمامی آرایش های دیگر بر روی آن قرار می گیرند. در صورتی که پایه آرایش به خوبی انجام نشود و پوست صاف و یکدست نشود، سایر قسمت های آرایش نیز با مشکل برخورد می کند و نمای کلی آرایش و میکاپ به زیبایی در نمی آید. به همین دلیل خیلی مهم است که فرد نوع پوست، رنگ پوست، میزان لک ها و چین و چروک ها و … را بر روی پوست خود تشخیص دهد و بهترین نوع کرم پودر را انتخاب نماید. به همین دلیل در ادامه به معرفی انواع کرم پودر می پردازیم.

کرم پودر مایع

یکی از کرم پودرهایی که مورد توجه خیلی از افراد است، کرم پودر مایع می باشد. به طور معمول این کرم پودر ها در ظرف های پمپی و لوله ای در بازار وجود دارند و در صاف و یکدست کردن پوست شما توانایی زیادی دارند و شما می توانید به کمک اسفنج یا براش، آن را بر روی صورت خود پخش نمایید. این کرم پودر برای انواع پوست مناسب می باشد. شما می توانید ابتدا لایه نازکی از این کرم پودر را بر روی صورت خود بمالید و در صورت تمایل، ضخامت آن را بیشتر نمایید. دو رنگ مختلف کرم پودر مایع را به راحتی می توان ترکیب کرد و از آن، به رنگ دلخواه و متناسب با رنگ پوست خود رسید. برای خانم های شاغل که می خواهند خیلی سریع آرایش کنند، این نوع کرم پودر ها می تواند گزینه مناسبی باشد.

کرم پودر استیکی

کرم پودر های استیکی به صورت جامد و ماتیکی هستند و دانه های رنگی و قدرت پوشانندگی بیشتری دارند. این کرم پودر ها بسیار شبیه کرم پودر های کرمی هستند اما کرم پودر استیکی پوشانندگی بیشتری دارد. در صورتی که تمایل دارید پوست شما به خوبی پوشش داده شود، می توانید از این نوع کرم پودر استفاده نمایید. قدرت پوشانندگی این نوع کرم پودر ها در حدی است که از آن به عنوان کانسیلر نیز استفاده می شود. شما می توانید به طور مستقیم این کرم پودر را بر روی صورت خود بمالید و به کمک براش یا اسفنج آن را صاف و یکدست نمایید. از آن جایی که اکثرکرم پودر های استیکی ترکیبات روغنی دارند باعث می شوند منافذ پوست شما بسته شوند در نتیجه اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است، از استفاده از این کرم پودر، صرف نظر کنید.

کرم پودر پودری

کرم پودر پودری همانطور که از نامش پیدا است حالت پودری و خشک دارد و به نسبت سایر کرم پودر ها از ماندگاری کم تری برخوردار می باشد و در صورتی که از آن برای آرایش خود استفاده کرده اید باید در طول روز  آن را تجدید نمایید. شاید برای پوست های چرب مفید باشند زیرا براق بودن و درخشش زیاد پوست این افراد را به علت چربی زیاد، می گیرند و پوست را مات می کنند. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این نوع کرم پودر باعث می شود که چین و چروک ها بیشتر نمایان شوند به همین دلیل افرادی که پوستشان خشک است و چین و چروک زیادی دارد، بهتر است از این نوع کرم پودر استفاده نکنند.

کرم پودر فشرده

کرم پودر فشرده یا موس مورد توجه افرادی است که تمایل به آرایش های نیمه مات دارند. این کرم پودر ها حالت فشرده ای دارند و برای افرادی که پوست های خشک دارند می تواند گزینه مناسبی باشد. شاید بتوان گفت که ترکیبات کرم پودر های فشرده سنگین تر از سایر کرم پودر ها می باشد اما نسبت به کرم پودر مایع قدر پوشانندگی بیشتری دارد و مقدار اندکی از آن می تواند به خوبی سطح پوست شما را پوشش دهد.

کرم پودر معدنی

در صورتی که پوست شما حساس است، ما به شما توصیه می کنیم از کرم پودرهای معدنی استفاده نمایید. این نوع کرم پودر ها از مواد معدنی و طبیعی تولید شده اند و در ترکیبات  آن ها از مواد نگه دارنده، تالک Talc، اسانس های معطر، چربی و ترکیبات شیمیایی و حساسیت زا استفاده نشده است. احتمال آسیب دیدن پوست با این نوع کرم پودر بسیار کم است به طوری که برخی از افراد معتقدند حتی اگر با صورتی که با این کرم پودر آرایش شده بخوابید، پوستتان آسیبی نخواهد دید. به همین دلیل اگر پوست شما حساس است و در جوش و آکنه زدن مستعد می باشد بهتر است از این نوع کرم پودر استفاده نمایید. البته کرم پودر معدنی خشکی پوست های خشک را افزایش می دهد و برای استفاده از آن باید از براش مخصوص کمک بگیرید.

کرم پودر رنگی و آبرسان

کرم پودر های رنگی و آبرسان در واقع مرطوب کننده هایی هستند که حاوی رنگدانه می باشند. با کمک این کرم پودر می توانید ناهماهنگی هایی را که در رنگ پوست وجود دارد، بپوشانید البته نسبت به سایر کرم پودر ها قدرت پوشانندگی کمتری دارد به همین دلیل در صورتی که پوستتان مشکل خاصی ندارد و فقط به لایه ای از کرم پودر احتیاج دارید، می توانید از این نوع کرم پودر استفاده نمایید.

کرم پودر کرمی

یکی از کرم پودر هایی که آبرسانی زیادی دارد، کرم پودر کرمی است. در صورتی که قصد دارید لکه های خشک بر روی صورتتان پوشانده شوند و کرم پودر به خوبی بر روی پوستتان بنشیند، بهتر است از فرمولاسیون کرمی استفاده نمایید. کرم پودر کرمی به صورت تیوپی، پمپی و فشرده در بازار عرضه می شوند. شما می توانید مانند کرم پودر مایع، این نوع کرم پودر را نیز با کمک اسفنج یا براش بر روی صورت خود بمالید. کرم پودر های کرمی انواع مختلفی از نظر ماندگاری، نمای نهایی و … دارند به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به خرید، ویژگی های هر کدام از آن ها را شناسایی کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

امیدواریم نکات لازم را این باره برای شما بیان کرده باشیم تا بتوانید در انتخاب کرم پودر جدید خود بهترین عملکرد را داشته باشید.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی