صفر تا صد بوتاکس مو

صفر تا صد بوتاکس مو

همه افراد دوست دارند موهایی زیبا، سالم و درخشان داشته باشند اما در طول روز و به علت سبک زندگی ما و یا عوامل ژنتیکی و حتی استفاده نامناسب از رنگ مو و … باعث از دست رفتن سلامت و زیبایی موها می شود. در دنیای امروز روش های متعددی برای احیای سلامت موها وجود دارد که یکی از این روش ها، بوتاکس مو است. شاید کلمه بوتاکس را بیشتر افراد درباره صورت شنیده باشند اما باید بدانید که بوتاکس مو هم وجود دارد. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این باره علاقه دارید با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست؟

همانطور که گفتیم بوتاکس را بیشتر درباره صورت شنیده ایم. بوتاکس صورت یک نوع سم است که از بوتولونیوم به دست می آید. این ماده با فلج کردن عضلات صورت باعث کشیدگی آن ها می شود که در نتیجه آن، پوست صاف می شود و چین و چروک ها کمتر می شوند. اما بوتاکس مو ماده ای برای احیای موها است و شاید بتوان گفت که کار آن تقریبا شبیه کار بوتاکس صورت است به این صورت که فیبرهای از دست رفته مو را پر می کند و با پر شدن خلل و فرج آن، موها صاف و درخشان می شوند.

بوتاکس مو چیست و برای چه افرادی مفید است؟

طبق توضیحاتی که دادیم بوتاکس مو مانند یک نرم کننده عمل می کند و موادی که در آن وجود دارد باعث پر شدن فولیکول های مو می شود. هر چقدر این خلل و فرج بهتر و بیشتر پر شوند حجم موها افزایش یافته و زیبایی و درخشندگی آن نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که بوتاکس مو برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که موهایشان آسیب دیده
  • کسانی که موهای خشک و وز دارند.
  • کسانی که موهایشان چند شاخه و شکننده شده
  • افرادی که موهایشان ظریف، نازک و کم حجم است.
  • افرادی که می خواهند موهایشان نرم و صاف شود.

بوتاکس مو چه مزایایی دارد؟

  • مهم ترین مزیت بوتاکس مو، ترمیم آسیب دیدگی ها و داشتن موهایی نرم، صاف و درخشان است که شانه زدن موها را آسان می کند.
  • بوتاکس مو، شما را از دست موخوره و چند شاخه شدن موها رها می کند.
  • موهایتان با بوتاکس همیشه مرتب است حتی وقتی که از خواب بیدار شوید.
  • با بوتاکس، مواد معدنی مورد نیاز مو تامین می شود.
  • استفاده از اتو مو و نرم کننده را کاهش می دهد.

 معایب بوتاکس مو چیست؟

در صورتی که از بوتاکس مو بی کیفیت و دارای فرمالدهید استفاده نمایید قطعا ضررها و آسیب هایی را برای شما به دنبال خواهد داشت. فرمالدهید یک ماده شیمیایی است و زمانی که در برابر حرارت اتو مو قرار بگیرد دود سمی تولید می کند که استشمام آن حتی برای آرایشگر نیز می تواند خطرناک باشد. اما در صورتی که بوتاکس موی شما بدون فرمالدهید باشد نگرانی بابت این موضوع نخواهید داشت.

بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • خانم های باردار نباید هرگز در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند. بوتاکس مو و کراتین حاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند برای مادران باردار و جنین خطرناک باشد.
  • کودکان زیر ۶ سال به هیچ عنوان نباید بوتاکس مو انجام دهند. استفاده از بوتاکس مو برای افراد زیر ۱۶ سال نیز باید طبق نظر پزشک انجام شود. برای این افراد باید به مقدار کم و مناسب از بوتاکس استفاده شود، حرارت اتو مو در دمای مناسب باشد و هنگام کار با وسایل حرارتی باید از دستکش استفاده شود.
  • در صورتی که مستعد حساسیت های پوستی و آلرژی هستید بهتر است از بوتاکس استفاده نکنید زیرا ترکیبات شیمیایی موجود در این مواد احتمال ایجاد حساسیت هایی مانند خارش و خشکی پوست، اگزما و … را در شما افزایش می دهد. بهتر است قبل از استفاده از مواد شیمیایی با پزشک مشورت نمایید.

نحوه انجام بوتاکس مو در خانه

در صورتی که می خواهید در خانه بوتاکس مو انجام دهید ابتدا این وسایل را باید تهیه نمایید:

  • شامپوی پاکسازی کننده قوی برای قبل از شروع کار
  • کراتین درمانی
  • اتو مو با توانایی حرارت ۲۲۰ سانتی گراد
  • شامپو مناسب موهای کراتین شده
  • دستکش، کاسه رنگ و برس اپلیکاتور

فضایی که قرار است بوتاکس انجام دهید باید تهویه مناسب داشته باشد. به دستورالعمل بوتاکس مو به خوبی دقت نمایید. ابتدا باید موهایتان را با شامپوی پاکسازی کننده دو بار بشویید تا از تمیزی موهایتان اطمینان کامل کسب کنید. در این جا نیازی به استفاده از نرم کننده نیست.

آب اضافی موهایتان را به کمک حوله بگیرید و سپس با درجه ملایم سشوار موهایتان را خشک کنید. در صورتی که موها گره دارند، آن ها را باز کنید.

مقدار مناسبی از محلول بوتاکس در کاسه رنگ بریزید. مقداری آب گرم به آن اضافه کنید. میزان بوتاکس مو به نیاز موهایتان به درمان بستگی دارد. سپس آن را با برس اپلیکاتور هم بزنید تا مایع چسبناکی به دست آید.

موهایتان را تقسیم بندی کنید. کار خود را از موهای پشت سر شروع کنید و به کمک قلمو مواد را به موهایتان بزنید. مواد زیادی استفاده نکنید. به کمک قلمو مواد را به تمامی قسمت های مو برسانید. مطمئن شوید که تمامی قسمت های مو به میزان یکسان به این مواد آغشته شده باشند.

تمامی دسته های موهایتان را به همین روش به بوتاکس آغشته کنید و حدود ۴۵ دقیقه به آن فرصت دهید. در صورتی که موهایتان فر و مجعد است باید این زمان را بیشتر کنید. کلاه حمام بپوشید و هوای گرم سشوار را به مدت ۱۵ دقیقه به موهای خود برسانید.

بعد از گذشت زمان مورد نظر حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد مواد را از موهای خود بشویید و بقیه مواد را برای مراحل بعد باقی بگذارید.

به وسیله برس و سشوار موهایتان را خشک نمایید. اکنون برای تثبیت بوتاکس به اتو مو نیاز دارید. حرارت آن را در ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد قرار دهید البته اگر موهایتان سفید و نازک است بهتر است درجه حرارت اتو مو ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد.

 ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

این مسئله به جنس موهای شما و نحوه مراقبت شما از آن دارد اما به طور معمول تا ۳ ماه بوتاکس مو ماندگاری دارد. در برخی از افراد این زمان کم تر و یا بیشتر خواهد بود.

در صورتی که قصد رنگ کردن موهای خود را بعد از بوتاکس دارید بهتر است تا ۲ هفته صبر کنید و سپس این کار را انجام دهید زیرا بلافاصله بعد از بوتاکس، احتمال رنگ پذیری موها بسیار پایین است. سعی کنید بعد از بوتاکس مو از شامپوهای فاقد سولفات استفاده نمایید و خیلی در معرض نور خورشید و گرما قرار نگیرید تا ماندگاری کار بالا برود.

مشاوره رایگان درج آگهی