آموزش حالت دادن موها با سشوار و برس های آرایشی

آموزش حالت دادن موها با سشوار

توجه به مرتب بودن موها و کمی حالت دادن به آن ها به کمک سشوار کاری است که اکثر خانم ها برای مهمانی های معمول انجام می دهند. شاید به نظر شما سشوار کشیدن به تنهایی و در منزل کار سختی باشد اما اینگونه نیست. در صورتی که نکات لازم برای این کار را بدانید، می توانید به راحتی خودتان در منزل، موهایتان را حالت بدهید. با ما همراه باشید تا در ادامه حالت دادن موها با سشوار و برس های آرایشی را به شما آموزش بدهیم.

نکات مهم حالت دادن به موهای صاف

موهایی که خیلی صاف هستند کم حجم و بی حالت به نظر می رسند به همین دلیل شما باید به کمک سشوار به آن حالت بدهید.

  • ابتدا قبل از شروع به کار اسپری محافظ حرارتی را به همه قسمت های مو بزنید تا از آسیب های احتمالی حرارت سشوار به موها جلوگیری شود. در صورتی که موهایتان نرم هستند سعی کنید به ریشه موهایتان از آن اسپری نکنید. سپس اجازه دهید که حدود ۸۰ درصد موها خشک شوند. موهایتان را تقسیم بندی کنید و سشوار را بردارید و کار را از موهای پشت گردن خود شروع کنید.
  • برس را باید به حالت عمودی و با فاصله از صورت بگیرید. زمانی که به انتهای مو رسیدید دوباره از بالای موها شروع کنید و این کار را تا جایی ادامه بدهید که آن قسمت از موهایتان خشک شوند. اگر مو حالت نگرفت وقتی که کاملا خشک شد، دوباره با کمک برس موها را به همان حال بگیرید تا حالت بگیرد.
  • آن دسته از موها که خشک شد، موها را بدون آن که از برس جدا کنید دور برس بچرخانید تا حالت زیبایی را به موهایتان بدهید.
  • برای آن که قسمت بالای سر حجم بگیرد، برس را باید به صورت افقی در دست بگیرید.

نکات مهم حالت دادن به موهای موج دار

در صورتی که موهایتان موج دار است و می خواهید آن ها را مرتب کنید به نکات زیر دقت نمایید.

  • در صورتی که موهایتان خیس است ابتدا به کمک حوله میکروفایبر رطوبت موهایتان را بگیرید. سپس از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید و اجازه دهید حدود ۸۰ درصد، موهایتان خشک بشود.
  • موهایتان را دسته بندی کنید و از آن، قسمت های ۷ سانتی متری جدا کنید. موهایتان را از ریشه شانه کرده و بپیچید و سشوار بکشید تا خشک شوند.
  • بعد از خشک شدن موها، هر قسمت را به دور برس بپیچید و به حالت چرخان برس را تا انتهای موها بیاورید و سشوار بکشید. قسمتی از مو که گرم است را به دور انگشتان خود بپیچید و به همان حال نگه دارید تا خشک شود.
  • بعد از فرم دادن به موها مقداری روغن مو به ریشه مو و موج هایش بزنید تا بافتی نرم و ابریشمی پیدا کند.

نکات مهم حالت دادن به موهای فر

موهایی که فر هستند برای خشک شدن به زمان بیشتری احتیاج دارند. شما می توانید به کمک سشوار این زمان را کمتر کنید و حجم و حالت مورد نظر را در آن ها ایجاد نمایید.

  • ابتدا باید بر روی موهای مرطوب خود و با کمک نوک انگشتانتان، کرم یا شیر مخصوص حالت دادن به موها را بمالید.
  • سرتان را پایین بگیرید و برای گرفتن آب اضافی موها، از یک حوله میکروفایبر یا تی شرت نخی استفاده نمایید. اکنون باید ژل مخصوص موهای فر را به سرتان بمالید.
  • به سشوار خود سری پخش کننده یا دیفیوزر متصل کرده و در همان حالت یعنی وقتی که سرتان پایین است موهایتان را سشوار بکشید. هر دسته بندی از موها را حدود ۱۵ دقیقه درون سری دیفیوزر قرار دهید. تا جایی که تمامی قسمت ها را به این طریق خشک کنید.
  • همزمان با خشک شدن موها، بدون آن که موهایتان را لمس کنید آن ها را از یک طرف به طرف دیگر منتقل کنید. سپس از ژل حالت دهنده قوی استفاده کنید تا حالت موهایتان حفظ شود.
  • اکنون که ۹۵ درصد موهایتان خشک شده است می توانید سری دیفیوزر را بردارید و از سری معمولی سشوار استفاده کنید و ریشه موهایتان را خشک نمایید.

نکات مهم صاف کردن موها با سشوار

اگر می خواهید به وسیله سشوار موهایتان را صاف کنید به شانه دندانه درشت، برس گرد، نازل سشوار و سرم مو نیاز دارید.

  • ابتدا موهایتان را با شامپویی که وز شدگی را رفع می کنند و با کمک نرم کننده بشویید. سپس آب اضافی موها را به کمک تی شرت نخی و یا حوله به روشی که قبلا گفتیم، بگیرید ولی توجه داشته باشید که موها کاملا خشک نشوند.
  • سرم محافظ حرارتی و یا نرم کننده بدون نیاز به شستشو به موهایتان بزنید تا تارهای موی شما را در برابر حرارت محافظت نمایند. برای آن که مواد به خوبی و یکنواخت بر روی موهایتان پخش شوند از یک شانه دندانه درشت استفاده نمایید.
  • ابتدا به کمک انگشتانتان موهای خود را خشک کنید تا حدود ۸۰ درصد خشک شوند. توجه داشته باشید که در این جا نباید از برس استفاده کنید.
  • اکنون باید موهایتان را تقسیم بندی کنید. از قسمت پایین سر خود یک دسته مو جدا کنید و برس بکشید. موها را باید طوری نزدیک به سر نگه دارید که پشت سرتان را لمس کند. می توانید برای صاف نگه داشتن موها، نوک آن ها را با دست نگه دارید.
  • گرمای سشوار را در حد متوسط قرار دهید و همانطور که با برس موها را صاف نگه داشته اید نازل سشوار را در انتهای مو زاویه بدهید. توجه داشته باشید که حرکت سشوار باید از سمت ریشه به انتهای مو باشد تا تارهای مو آسیبی نبینند و موخوره ایجاد نشود. با توجه به تشخیصتان می توانید این کار را دو تا سه بار دیگر تکرار کنید. این کار را بر تمامی قسمت های مو تکرار نمایید.
  • در آخر موهایتان را با باد سرد سشوار خشک کنید تا حالت موها حفظ شود. در انتهای کار به موهایتان سرم مو بزنید.

در هنگام سشوار کشیدن به این نکات دقت کنید.

موهای خیستان را حالت ندهید. برای حالت دادن به موها باید حدود ۸۰ درصد خشک شده باشند.

نباید موها را به دور برس بپیچید بلکه باید از ابتدای موها شروع به کار کنید و با برس گرد از ریشه مو تا انتها را سشوار بکشید.

برس های گردی که فلزی هستند در هنگام کار با سشوار داغ می شوند و احتمال آسیب رسانی به موها را زیاد می کنند. برای یکدست کردن موهایتان بهتر است از برس بزرگ استفاده کنید.

حتما از نازل سشوار استفاده کنید تا حرارت را پخش و هدایت کند و حالت بهتری به موها بدهد.

هر قسمت از موها را که سشوار می کشید اجازه دهید خشک شود و بعد به سراغ قسمت های دیگر بروید در غیر این صورت حالت موها حفظ نخواهد شد.

در آخر برای حفظ حالت و حجم موها از اسپری فیکساتور و یا تافت استفاده کنید. در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید زیرا حالت طبیعی موهایتان را از بین می برد.

برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی