آیا بعد از کراتینه موهایم می ریزد؟

۲۹امروزه روش های متعددی برای ترمیم موهای آسیب دیده وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کراتینه مو اشاره کرد. اما سوالی برای برخی از افراد پیش می آید که آیا بعد از کراتینه موهایم می ریزد یا خیر؟ از آن جایی که در سال های اخیر افراد زیادی به انجام این روش روی آورده اند، جواب این سوال می تواند بسیار مهم باشد. برای آن که به پاسخ این سوال برسید در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

کراتینه مو چیست؟

برای داشتن موهایی سالم و زیبا به مواد غذایی مختلفی نیاز دارید که از جمله آن ها پروتئین است. یکی از پروتئین هایی که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و بر سلامت پوست، مو و ناخن تاثیرگذار است، کراتین نام دارد. به مرور زمان و در اثر عوامل مختلفی ممکن است میزان این ماده مهم در تارهای مو کاهش پیدا کند و فرد به تدریج شاهد نازیبا شدن موهایش شود. به همین دلیل برای رفع این مشکل امروزه محصولات مراقبتی و روش های ترمیمی مختلفی برای مو به وجود آمده است که در آن ها از کراتین استفاده می شود.

بسیاری از افراد دوست دارند موهایی سالم، با طراوت و زیبا داشته باشند به همین دلیل به سالن های زیبایی مراجعه می کنند تا با روش های مختلف از جمله کراتینه مو، به هدفشان دست پیدا کنند. در این زمان آرایشگر برخی از مواد شیمیایی قوی را با هم ترکیب می کند تا با کمک آن پوشش پروتئینی بر روی موهای فرد ایجاد نماید. در فرآیندی که اتفاق می افتد کوتیکول یا لایه محافظ بیرونی موها بسته می شوند تا مانع از ورود و خروج رطوبت به تارهای مو شوند. در این روش تا حدود ۶ ماه موها صاف و لخت خواهند بود.

کدام سالن زیبایی در کرج برای کراتینه کردن مو مناسب است

آیا کراتینه باعث ریزش موها می شود؟

با انجام کراتینه مو می توانید ظاهری زیبا و سالم در موهایتان ایجاد کنید اما گاهی اوقات برعکس می شود یعنی در برخی از افراد به جای آن که زیبایی موها افزایش پیدا کند، تارهای مو خشک و زبر می شوند و به ریزش دچار می شوند. هر چند که تعداد افراد کمی با این مشکل رو به رو می شوند اما در صورتی که شما هم نگران این مسئله هستید با ما همراه باشید زیرا می خواهیم به ۳ دلیل مهم ریزش مو بعد از کراتینه بپردازیم.

فرمالدهید

در روش کراتینه مو از مواد شیمیایی مختلفی از جمله فرمالدهید استفاده می شود. فرمالدهید ماده ای سمی است که باعث ایجاد سرطان در انسان می شود. یکی از علت های ریزش مو بعد از کراتینه، می تواند همین موضوع باشد یعنی نفوذ فرمالدهید در تارهای مو. بعضی از افراد بعد از کراتینه کردن مو و نفوذ فرمالدهید به تارهای مویشان شاهد ریزش آن ها خواهند بود.

حساس بودن پوست سر

یکی دیگر از علت های ریزش مو بعد از کراتینه، می تواند حساس بودن پوست سر شما باشد. در صورتی که پوست سر شما حساس است بهتر است به سراغ این روش های ترمیمی و درمانی که از مواد شیمیایی قوی در آن ها استفاده می شود و امکان آسیب به پوست سر را دارند، نروید زیرا هر نوع ماده شیمیایی که روی پوست سر حساس شما قرار بگیرد باعث تحریک و آسیب به آن می شود.

در صورتی که شما هم جزء این دسته از افراد هستید و پوست سرتان حساس است، قبل از انجام این نوع روش ها، با آرایشگر خود صحبت کنید. ممکن است آرایشگر کراتین را بر روی موهای شما خیس نکند و به این صورت آسیب کمتری به آن وارد کند و از ریزش موهای شما جلوگیری نماید.

حرارت دادن زیاد موها

در ادامه فرآیند کراتینه کردن مو، بعد از گذاشتن مواد مواد مورد نظر بر روی موها و انجام مراحل مخصوص آن، موها را سشوار می کنند و از اتو مو استفاده می کنند تا تمامی مراحل به خوبی انجام شود. در این مرحله از درجه حرارت بالای اتو مو استفاده می کنند. گرما و حرارت زیاد باعث آسیب به موها و خشک و شکننده شدن آن ها می شود و به دنبال آن ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد. اما در بیشتر مواقع بعد از این مرحله، دوباره موها را رشد می کنند و به حالت قبل بر می گردند.

نکات مهم در کنترل ریزش مو بعد از کراتینه کردن کدام اند؟

بعد از آن که موهایتان را کراتینه کردید می توانید با کمک روش های مختلف جلوی ریزش موهایتان را بگیرید و شاهد رشد مجدد آن ها باشید. برای این کار حتما به نکات مهمی که در ادامه ذکر می کنیم توجه داشته باشید.

  • اکنون که شما موهایتان را کراتینه کرده اید برای شستشوی آن ها باید از شامپوهای ملایم و بدون سولفات استفاده کنید.
  • هیدراته بودن بدن خیلی مهم است به همین دلیل به میزان کافی آب بنوشید تا بدنتان با کم آبی رو به رو نشود.
  • استرس و اضطراب را از خود دور کنید.
  • به صورت مرتب خیلی آرام پوست سرتان را ماساژ دهید.
  • در حالتی که موهایتان خیس هستند از برس زدن و شانه کردن بیش از حد آن ها بپرهیزید. در صورتی که خیلی اصرار به این کار دارید از شانه های دندانه درشت استفاده کنید.
  • به صورت منظم موهایتان را با روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و آرگان ماساژ دهید.
  • سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. از مواد غذایی سالم تغذیه کنید و به صورت منظم ورزش کنید.
  • می توانید برای درمان ریزش مو به پزشک متخصص مراجعه کرده و قرص های ضد ریزش مو مصرف نمایید.

بعد از کراتینه حتما به موهایتان استراحت بدهید.

بعد از آن که از هر روش ترمیمی و درمانی برای موهایتان استفاده کردید باید به مدت چند ماه به آن ها استراحت بدهید تا به صورت طبیعی استقامت و سلامتی خود را به دست آورند. در طول این مدت نباید دوباره به آرایشگاه بروید تا از رنگ موی استفاده کنید و یا آن که حالت موهایتان را تغییر بدهید. در صورتی که به صورت مداوم و در فواصل زمانی کوتاه روش های زیبایی مختلفی را بر روی موهایتان انجام دهید به تدریج باعث ضعیف شدن و آسیب و ریزش آن ها خواهید شد.

در صورتی که می خواهید از روش کراتینه مو استفاده کنید تا موهایی درخشان و زیبا داشته باشید به نکات مهمی که در این مقاله ذکر کردیم حتما توجه داشته باشید تا در کنار زیبایی، سلامتی آن ها نیز حفظ شود.

مشاوره رایگان درج آگهی