در اکستنشن مژه چه نکاتی باید رعایت بشه؟

در اکستنشن مژه چه نکاتی باید رعایت بشه

در صورت زیبایی چشم ها خیلی تاثیر گذار است و در چشم ها نیز، حالت مژه ها تاثیر زیادی بر زیبایی چشم ها دارد به همین دلیل است که اکثر خانم ها به دنبال مژه هایی بلند و پرپشت هستند و برای این کار از روش های متعددی استفاده می کنند. یکی از این روش ها که طرفداران زیادی پیدا کرده است، اکستنشن مژه است که مانند هر کار زیبایی دیگری نیاز به دانستن نکات ضروری آن، وجود دارد به همین دلیل در این مقاله سعی می کنیم به این نکات مهم بپردازیم.

تا ۲۴ ساعت بعد از اکستنشن مژه، صورتتان را نشویید.

بهتر است قبل از آن که اقدام به اکستنشن مژه کنید، صورتتان را خوب تمیز کنید زیرا تا ۲۴ ساعت بعد از اکستنشن، نباید مژه هایتان را خیس کنید زیرا در این صورت، چسب آن ها به خوبی خشک نمی شود و ماندگاری آن پایین می آید. علاوه بر این، تا ۲ یا ۳ روز بعد نیز نباید فعالیت هایی انجام دهید که باعث عرق کردن شما بشود پس به فکر رفتن به باشگاه و … نباشید.

دوام اکستنشن مژه

اکستنشن مژه روشی نیمه دائمی به حساب می آید و به صورت دانه دانه بر روی مژه های طبیعی فرد چسبانده می شود. در صورتی که به خوبی از آن مراقبت کنید حدود ۶ تا ۸ هفته ماندگاری دارد و تا زمانی که مژه های طبیعی خودتان نریزد، این مژه ها نیز برای شما ماندگار خواهند بود.

قبل از اکستنشن مژه به این نکات توجه کنید.

  • قبل از آن که اکستنشن مژه انجام دهید باید متناسب با فرم چشم ها و مژه هایتان، اکستنشن مناسب خود را انتخاب کنید.
  • جنس اکستنشن مژه خود را انتخاب کنید. آیا می خواهید از جنس موی طبیعی حیوانات باشد یا از ابریشم و یا الیاف مصنوعی؟ هر چقدر کیفیت مژه ها بیشتر باشد هم زیبایی بیشتری دارد و هم آن که گران تر خواهد بود.
  • تراکم مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر چقدر تراکم آن ها بیشتر باشد طبیعتا مژه ها حجیم تر به نظر خواهند رسید.
  • مژه هایی که فر و حالت دار هستند چشم ها را درشت تر نشان می دهند و حالت زیبایی به آن ها می دهند.
  • به بلندی مژه ها نیز باید توجه داشته باشید. در صورتی که می خواهید مژه هایی بلند داشته باشید باید از تعداد مژه هایی بیشتری برای شما استفاده شود تا خلوت و کم حجم به نظر نرسند. بهتر است از قبل عکسی از مدل دلخواه خود تهیه کنید و به مژه کار خود نشان دهید تا طبق سلیقه شما عمل کند.

به هزینه های اکستنشن مژه توجه داشته باشید.

از آن جایی که با داشتن اکستنشن مژه دیگر نیازی به ریمل زدن نیست ممکن است فکر کنید که هزینه تهیه لوازم آرایشی شما کاهش پیدا می کند در صورتی که اگر از اکستنشن های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید و نزد مژه کار حرفه ای بروید، هزینه بیشتری را متقبل خواهید شد. علاوه بر این باید هر چند هفته یکبار آن ها را ترمیم کنید زیرا همانطور که گفتیم با ریزش مژه های طبیعی شما اکستنشن مژه ها نیز از بین می روند و باید دوباره کاشته شوند.

مراقب اکستنشن مژه خود باشید.

بعد از آن که اکستنشن مژه انجام دادید باید مراقب باشید که چشم هایتان را خیلی نمالید و دستکاری نکنید زیرا احتمال کنده شدن مژه ها وجود دارد. بعد از خواب نیز مژه هایی که اکستنشن شده اند نامرتب می شوند و یا ممکن است چیز هایی لا به لای آن ها گیر کند به همین دلیل نیاز به نظافت و شانه کردن دارند. برای تمیز کرده این مژه ها می توانید از شامپو بچه رقیق شده استفاده کنید و با برس های مخصوص مژه، آن ها را مرتب کنید.

آرایش مژه های اکستنشن شده

با اکستنشن کردن مژه ها دیگر نیازی به ریمل و خط چشم نخواهید داشت زیرا چشم ها حالت زیبایی به دست آورده اند اما در صورتی که باز هم می خواهید این کار ها را انجام دهید سعی کنید از ریمل هایی استفاده کنید که به راحتی با آب پاک می شوند و تنها به انتهای مژه ها ریمل بزنید. خط چشم کشیدن با مژه های اکستنشن شده کار سختی است زیرا تراکم مژه ها جلوی دید شما را می گیرد. برای پاک کردن کشیدن خط چشم نیز باید از پد های آرایش پاک کن بدون چربی استفاده کنید و این کار را به آرامی انجام دهید. از ژل های شستشو و شامپو بچه نیز می توانید برای پاک کردن آرایش چشم های خود استفاده کنید.

به تغییرات چشمی خود دقت کنید.

برخی از افراد بعد از استفاده از اکستنشن مژه دچار قرمزی، خارش و ایجاد حساسیت در چشم های خود می شوند. در صورت بروز هر گونه تغییر در چشم و پلک خود سریعا به پزشک مراجعه نمایید. احتمال ایجاد عفونت های چشمی نیز وجود دارد زیرا مژه کار بدون دستکش کار خود را انجام می دهد و به همین دلیل احتمال ایجاد عفونت در چشم و پلک وجود دارد. علاوه بر این اکستنشن ها نیز ممکن است آلوده باشند.

برای جلوگیری از مشکلات این چنین به این نکات توجه داشته باشید:

  • توجه داشته باشید که مژه کار دست های خود را قبل از شروع به کار بشوید.
  • مژه کار باید از ماسک استفاده کند.
  • روبالشی ها و موچین ها باید کاملا تمیز و بهداشتی باشند.
  • برس های مژه باید یک بار مصرف باشند.

به مراکز معتبر مراجعه کنید.

برای جلوگیری از هر گونه مشکل باید برای اکستنشن مژه به مراکز معتبر مراجعه کنید. این مراکز علاوه بر رعایت بهداشت و داشتن کادری مجرب، از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده می کنند تا مشکلی برای مشتریانشان ایجاد نشود زیرا به عنوان مثال استفاده از چسب مژه حاوی فرمالدهید، باعث تحریک و سوزش چشم ها می شود در صورتی که باید از چسب های مژه فاقد فرمالدهید استفاده شود.

در صورتی که مژه کار فردی غیر حرفه ای باشد با استفاده نادرست از چسب مژه امکان چسبیدن دو تا پلک شما به هم وجود دارد. همچنین اگر از حجم مناسبی از مژه برای شما استفاده نکند احتمال آسیب و شکستن مژه های طبیعی شما نیز وجود دارد.

شما می توانید با تغذیه سالم و رعایت نکات لازم به صورت طبیعی مژه های خود را تقویت کنید تا نیازی به این کار ها نداشته باشید. اگر اصرار به استفاده از اکستنشن مژه هستید حتما از مراکز معتبر و افراد با تجربه و ماهر برای این کار کمک بگیرید.

مشاوره رایگان درج آگهی