انواع مدل کاشت مژه

انواع مدل کاشت مژه

چشم ها تاثیر زیادی بر زیبایی صورت دارند و در چشم ها، مژه ها نقش اساسی بر جذابیت آن ها ایفا می کنند. با تغییر حالت مژه ها، فرم چشم ها نیز تغییر می کند به همین دلیل است که امروزه بسیاری از خانم ها به دنبال به دست آوردن مژه هایی بلند، پرپشت و جذاب هستند. برای افرادی که مژه های کم پشت دارند و یا آن که در اثر بیماری های مختلف دچار ریزش مژه شده اند، این روش می تواند کارساز باشد و حس خوبی را در آن ها ایجاد نماید. در این مقاله قصد داریم به انواع مدل کاشت مژه بپردازیم. با ما همراه باشید.

انواع کاشت مژه

در یک تقسیم بندی کلی کاشت مژه به دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از:

در ادامه به معرفی هر کدام از انواع کاشت مژه می پردازیم.

کاشت موقت مژه یا اکستنشن با مژه مصنوعی

در این نوع روش کاشت مژه، آرایشگر تعدادی مژه مصنوعی را به وسیله چسب، بین مژه های طبیعی فرد می چسباند. با توجه به جنس چسب و کیفیت آن، ماندگاری این مژه ها از یک هفته تا چند ماه متغیر است. در اکستنشن مژه، حدود ۴۰ تا ۶۰ عدد مژه برای هر چشم به کار برده می شود. این مژه ها جنس های مختلفی دارند مثلا از موی انسان، اسب، سمور یا الیاف ابریشمی ساخته می شوند. این روش با توجه به ماندگاری که دارد باید مدتی یکبار ترمیم شود.

مزایای کاشت موقت مژه

روش کاشت موقت مژه نسبت به سایر روش ها، آسان تر و از نظر قیمت، ارزان تر می باشد. احتمال ایجاد درد و تورم در زمان کاشت و یا پس از آن نیز خیلی کمتر از سایر روش ها می باشد.

معایب کاشت موقت مژه

در این روش همانطور که گفتیم از چسب مخصوص استفاده می شود که ممکن است برخی از افراد، واکنش های آلرژیک به آن نشان دهند و یا آن که دچار عفونت شوند. همچنین برخی از مدل های آن که از موی حیوانات ساخته شده اند نیز احتمال ایجاد حساسیت را در افراد به دنبال دارد.

کاشت دائم مژه

کاشت دائم مژه به سه روش انجام می شود که عبارتند از:

کاشت دائم مژه با کمک عمل جراحی

در این روش فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کند زیرا این کار از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. پزشک برش های ظریفی را در پلک فرد ایجاد کرده و مژه ها را در آن ها می کارد. افرادی که مژه های طبیعی خود را در اثر عوامل و حوادثی از دست داده اند می توانند به کمک این روش مژه هایی زیبا و پرپشت داشته باشند و زیبایی چشمان خود را دوباره به دست آورند.

کاشت دائم مژه به روش میکروسرجری

در این روش کاشت مژه، از قسمتی از پوست سر نوار باریک و ظریفی را جدا می کنند. بعد از آن فولیکول هایی که در این قسمت وجود دارد را یکی یکی جدا می کنند و به مژه ها پیوند داده می شوند. میزان طول مژه ها به انتخاب فرد است. در این عمل، کاشت مژه حدود یک تا سه ساعت انجام می شود.

کاشت دائم مژه به وسیله پیوند طبیعی

این روش کاشت مژه نیز باید توسط پزشک متخصص و با کمک بیهوشی موضعی انجام می شود. در این روش نیز قسمتی از پوست سر را جدا کرده و فولیکول های آن را جدا می کنند. سپس برش هایی را در پلک فرد ایجاد می کنند و فولیکول ها را به آن پیوند می زنند و سپس با بخیه مژه ها را محکم می کنند. کاشت مژه با این روش حدود دو ساعت طول خواهد کشید.

مزایای کاشت دائم مژه

در کاشت دائم مژه به صورت حرفه ای، مژه هایی زیبا و طبیعی برای فرد ایجاد می شوند که معمولا به ترمیم نیز، نیازی ندارد. در این روش از تارهای کاملا طبیعی استفاده می شود که باعث می شود مژه ها، حالت زیبایی داشته باشند در نتیجه به ریمل و فر مژه و … نیازی نخواهند داشت.

معایب کاشت دائم مژه

در این روش چون از عمل جراحی استفاده می شود احتمال ایجاد ورم، درد و کبودی پس از جراحی وجود دارد. در صورتی که به افراد غیر متخصص برای کاشت دائم مژه مراجعه شود، صدمات خطرناک تر و حتی جبران ناپذیر برای فرد به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این خطرات، هزینه کاشت دائم مژه، زیاد است.

بعد از کاشت مژه چه باید کرد؟

وقتی که شما مژه کاشتید باید از آن ها مراقبت کنید تا هم سلامت چشم هایتان را تامین کرده باشید و هم آن که طول عمر مژه ها را طولانی کنید به همین دلیل اگر قصد کاشت مژه را دارید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بعد از حمام و یا شستشوی صورت، خشک کردن صورت باید با دقت انجام شود. این کار را نباید با خشونت انجام دهید یعنی نباید حوله را محکم بر روی چشمانتان بکشید تنها کافی است به آرامی حوله را بر روی چشم و اطراف آن بگذارید و سپس بردارید تا آب اضافی آن را بگیرید.
  • برای پاک کردن آرایش چشمانتان بهتر است از یک تکه پنبه و مقداری شیر پاک کن استفاده نمایید.
  • بعد از کاشت مژه نباید از ریمل و فر مژه استفاده کنید زیرا ممکن است به تار های مژه آسیب بزند و آن ها را جدا کند.
  • برای جدا کردن مژه های موقت خود حتما از فرد متخصص کمک بگیرید و این کار را خودتان به تنهایی و بدون داشتن مهارت انجام ندهید زیرا ممکن است مژه های طبیعی خودتان را نیز بکنید و به آن ها آسیب وارد کنید.
  • برای آن که طول عمر مژه ها را افزایش دهید از خاراندن چشم ها، فشار دادن آن ها و خوابیدن بر روی صورت باید خودداری کنید.
  • بعد از کاشت موقت مژه بهتر است از روغن های تقویتی مژه استفاده نکنید.

در صورتی که قصد کاشت مژه دارید بهتر است اطلاعات لازم را در این باره کسب نمایید و برای این کار حتما به سراغ سالن های زیبایی و مراکز معتبر این کار بروید. در این مراکز از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده می شود و افراد متخصص با مهارت و دانشی که دارند بهترین عملکرد را برای شما خواهند داشت در نتیجه احتمال ایجاد آسیب برای شما کاهش خواهد یافت.

مشاوره رایگان درج آگهی