آرایش شب و روز چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت آرایش شب و روز

به طور کلی این که افراد از چه سبک آرایشی استفاده کنند کاملا سلیقه ای است و البته به نوع پوست و چهره افراد بستگی دارد اما در کنار این سلایق شاید جالب باشد که بدانید آرایش شب و آرایش روز با یکدیگر متفاوت هستند. هر کدام از آن ها اصول آرایشی خاص خود را دارند که برای زیباتر شدن خود باید به آن ها توجه داشته باشید. ما در ادامه قصد داریم نکات ضروری درباره این موضوع را با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

علت تفاوت آرایش شب و روز چیست؟

از آن جایی که ویژگی های روز و شب با یکدیگر متفاوت است در نتیجه آرایش هر کدام نیز ویژگی های خاص خود را دارد. طبیعتا در روز به علت وجود خورشید نور زیادی در اطراف شما وجود دارد اما در شب چنین چیزی نیست و فضای اطراف شما نور کمتری دارد. به علت کم نور بودن شب نمی توانید از آرایش های لایت و کم رنگ استفاده کنید به جای آن بهتر است از رنگ هایی در آرایش خود استفاده کنید که جلوه و نمای بیشتری در نور کم دارند مانند رنگ قرمز و زرشکی. در آرایش شب و روز این نکات وجود دارد:

  • آرایش چشم ها در شب و روز با یکدیگر متفاوت هستند.
  • رنگ رژ لب و رژ گونه در آرایش شب و روز با هم متفاوت است.
  • زیر سازی پوست در آرایش شب و روز با هم تفاوت دارد.
  • آرایش ابرو در شب و روز با یکدیگر متفاوت است.

تفاوت های اصلی در آرایش شب و روز چیست؟

مهم ترین نکته ای که در آرایش شب و روز باید توجه داشته باشید میزان مات یا براق بودن آرایش در هر کدام است. انتخاب رنگ ها در آرایش شب و روز نیز اهمیت ویژه ای دارد. برای انتخاب نوع آرایش خود در شب یا روز به این نکات توجه داشته باشید:

  • بهتر است در آرایش روز خود از رنگ هایی استفاده کنید که مات و لایت هستند و اکلیلی نیستند در نتیجه زیر نور براق و درخشان نمی باشند. رنگ های کم رنگ و ملایم مانند هلویی، صورتی روشن، مسی، آجری و … می توانند برای آرایش روز مناسب باشند.
  • بهتر است در آرایش شب از رنگ هایی استفاده کنید که غلیظ و پر رنگ هستند و اگر کمی برق بزنند آرایش شما را مناسب تر خواهند کرد.
  • فرقی ندارد قصد آرایش شب را دارید یا روز به هر حال در هر دو زمان باید از ضد آفتاب خوب استفاده کنید تا محافظت خوبی در برابر عوامل مضر از پوستتان به عمل بیاورید.

آرایش چشم ها در شب و روز چگونه است؟

نحوه آرایش چشم ها در شب و روز با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

ریمل

در آرایش روز توصیه می کنیم کمی ریمل بزنید فقط در حدی که مژه هایتان اندکی حالت بگیرد، کافی است. در شب می توانید در حد زیاد ریمل بزنید و حتی چند بار ریمل بزنید و مژه هایتان را پر پشت و تیره کنید. استفاده از مژه مصنوعی نیز برای شب مناسب است.

سایه

برای آرایش روز از سایه های ملایم استفاده کنید. سایه هایی که به رنگ صورتی روشن، گلبهی، یاسی، شامپاینی، آبی روشن و … هستند، برای آرایش روز مناسب می باشند. این رنگ ها در طول روز شما را جوان تر و جذاب تر نشان می دهند. در آرایش شب می توانید از سایه به رنگ های تیره تر استفاده کنید به طوری که در نور کم به خوبی قابل مشاهده باشند. آرایش چشم به سبک اسموکی، کلاسیک و … برای آرایش شب بسیار مناسب هستند. سایه هایی به رنگ طلایی، دودی، قهوه ای تیره و … به همراه زرق و برق بیشتر می تواند جلوه و جذابیت خاصی به چهره شما بدهد.

خط چشم

بهتر است برای آرایش روز خط چشم نازک بکشید و خیلی آن ها را دنباله دار نکنید اما در آرایش شب می توانید خط چشم های ضخیم و پهن بکشید. خط چشم های گربه ای و دنباله دار برای آرایش شب می تواند جذابیت شما را بیشتر کند. استفاده از خط چشم های پهن در آرایش شب می تواند خستگی و خوابالودگی چشم های شما را مخفی کند.

رنگ رژ لب در آرایش شب و روز باید چگونه باشد؟

آرایش لب ها در زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد به همین دلیل باید اصولی انجام شود و به تفاوت های شب و روز نیز توجه شود.

بهتر است در آرایش روز از رژ لب هایی استفاده کنید که به رنگ های ملایم و روشن هستند مانند گلبهی، صورتی روشن، هلویی، قرمز کمرنگ، گوشتی و … استفاده از این رنگ های رژ لب باعث ی شود چهره شما شاداب و با طراوت به نظر برسد.

بهتر است در آرایش شب از رژ لب هایی استفاده کنید که پر رنگ و غلیظ هستند مانند رنگ های قرمز پر رنگ، ارغوانی، زرشکی، عنابی تیره، سرخابی پر رنگ، قهوه ای تیره و … این رنگ ها خود را در نور کم به خوبی نمایش می دهند.

رنگ رژ گونه در آرایش شب و روز باید چگونه باشد؟

برای آرایش روز خود بهتر است از رژ گونه هایی به رنگ های ملایم و کمرنگ استفاد کنید مانند صورتی و کالباسی. استفاده از این رنگ ها در روشنایی روز باعث درخشانی و جذابیت بیشتر چهره شما می شوند.

بهتر است برای آرایش شب خود از رژ گونه هایی استفاده کنید که تناژ قهوه ای و آجری دارند. رنگ های قهوه ای کمرنگ، برنزی و مسی گزینه های مناسبی برای آرایش شب هستند.

تفاوت آرایش ابرو در شب و روز چیست؟

فرم و رنگ ابرو ها در آرایش صورت بسیار اهمیت دارد به همین دلیل باید با رعایت نکات مهم انجام شود.

همانطور که تا الان متوجه شدید، آرایش ابرو در روز نباید خیلی غلیظ و پر رنگ باشد. همچنین از وسایلی که باعث براق شدن ابروها می شود استفاده نکنید.

می توانید در آرایش شب به ابرو های خود فرم بدهید و آن ها را پر رنگ کنید.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی