روش های از بین بردن سیاهی دور چشم

روش های از بین بردن سیاهی دور چشم

پوست دور چشم یکی از حساس ترین بخش های صورت است و نسبت به سایر قسمت ها، نازک تر می باشد. زیر چشم ها به علل گوناگونی و در سنین مختلفی ممکن است تیره شوند. یکی از علت هایی که اکثر افراد آن را می شناسند، خستگی و کم خوابی است. اما این همه علت سیاهی دور چشم نیست. در این مقاله روش های مختلفی را برای از بین بردن این سیاهی ها بیان خواهیم کرد. ما را همراهی کنید.

علت سیاهی دور چشم چیست؟

قبل از آن که به روش های از بین بردن سیاهی دور چشم بپردازیم ابتدا باید به علل ایجاد این سیاهی بپردازیم. سیاهی دور چشم تاثیر منفی زیادی بر زیبایی افراد دارد و باعث بالا نشان دادن سن آن ها می شود. به همین دلیل هیچ کس دوست ندارد دچار این عارضه شود. دور چشم مانند سایر اعضای بدن گردش خون در جریان است و موجب شادابی پوست آن قسمت می شود. در صورتی که گردش خون در این نواحی با مشکل برخورد کند موجب بروز چین و چروک و سیاهی دور چشم خواهد شد. برخی از علل موثر در سیاهی دور چشم عبارتند از:

ژنتیک: طبق تحقیقاتی که انجام شده است ویژگی های پوستی نظیر ضخامت، رنگ پوست، توزیع ملانین در پوست از والدین به فرزند منتقل خواهد شد.

کم خوابی: یکی از مهم ترین علل بروز این مشکل، کم خوابی است زیرا در صورتی که چشم ها طولانی مدت فعالیت داشته و استراحت نکرده باشند در گردش خون تاثیر می گذارد و باعث سیاه شدن دور چشم می شود.

کمبود آب بدن: در طول شبانه روز باید به میزان کافی آب وارد بدن شود در غیر این صورت رگ های خونی کم آب شده و جریان خون ممکن است با مشکل برخورد کند.

کمبود ویتامین: برخی از ویتامین ها مانند E، C، D، Kتاثیر زیادی در شادابی و طراوت پوست دارند و کمبود آن ها موجب بروز مشکلاتی در پوست می شود.

نور آفتاب: اشعه خورشید می تواند باعث تغییر رنگدانه های پوست و ملانین شود و پوست را تیره کند.

برخی از بیماری ها: برخی از بیماری های گوارشی مانند بیماری های کبد، معده و …، مشکلات عصبی و تیروئیدی بر رنگ پوست موثر است.

مصرف سیگار و مواد مخدر: مصرف سیگار، توتون، تنباکو و  الکل جریان خون را کاهش می دهد.

برای پیشگیری از سیاهی دور چشم چه کنیم؟

به جز عامل ژنتیک که در بالا اشاره کردیم، سایر موارد را می توانید کنترل کنید تا از سیاه شدن دور چشمتان جلوگیری نمایید.

  • سعی کنید در طول شبانه روز به میزان کافی آب بنوشید. نوشیدن حدود ۲ تا ۳ لیتر آب در شبانه روز برای همه افراد ضروری است.
  • برای دور چشمتان از ضد آفتاب های مخصوص استفاده نمایید. استفاده از عینک آفتابی نیز می تواند خیلی مفید باشد.
  • همواره سعی کنید ویتامین های ضروری را از طریق رژیم غذایی روزانه خود دریافت نمایید.
  • به تغذیه خود توجه داشته باشید.
  • سعی کنید در طول شب به میزان کافی بخوابید. حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه می تواند خیلی موثر باشد.
  • سبک زندگی خود را سالم کنید. استرس خود را کاهش دهید و از مصرف دخانیات و مواد مخدر خودداری نمایید.

روش های خانگی از بین بردن سیاهی دور چشم

در صورتی که سیاهی دور چشم در مراحل ابتدایی و در حد خفیف باشد می توانید با درمان های خانگی آن ها را از بین ببرید.

سیب زمینی

سیب زمینی را به صورت حلقه های نازک برش دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر چشم قرار دهید.

کمپرس آب یخ

شستشوی صورت با آب سرد و یا قرار دادن یخ بر روی صورت در زمان کوتاه و حرکت دادن آن باعث می شود جریان خون با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

چای

بهتر است چای کیسه ای را بعد از سرد شدن به مدت ۱۰ دقیقه در زیر چشمان خود قرار دهید.

ماساژ

ماساژ صورت باعث می شود گردش خون افزایش یابد و در نتیجه اکسیژن بیشتری به سلول ها می رسد و باعث شادابی پوست می شود. در هنگام ماساژ می توانید از روغن های مفید و یا شیر استفاده نمایید.

خیار

خیار میزان زیادی آب دارد و در نتیجه قرار دادن حلقه های خیار بر روی پوست باعث آبرسانی به این قسمت ها می شود.

استفاده از مواد طبیعی

مواد طبیعی مانند شیر، موز، روغن نارگیل، گلاب، آبلیمو ترش و … در از بین بردن سیاهی های دور چشم موثر می باشند.

روش های کلینیکی از بین بردن سیاهی دور چشم

استفاده از روش های درمانی کلینیکی با سرعت بیشتری می توانند سیاهی های دور چشم را از بین ببرند. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد.

لیزر CO2

یکی از روش های مطمئن در از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده از این لیزر می باشد. در این روش اشعه های لیزر را به لایه های سطحی پوست می تابانند و ممکن است به  ۳ تا ۴ جلسه نیاز باشد.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی نیز روش موثری در از بین بردن سیاهی دور چشم، جوانسازی و تغییر رنگ پوست دور چشم، ترک های پوستی و … است و نوعی مزوتراپی به حساب می آید. در این روش گاز کربن دی اکسید را به لایه های زیرین پوست تزریق می نمایند. تعداد جلسات مورد نیاز هر فرد متفاوت است و طبق نظر پزشک تعیین می شود اما معمولا بین ۷ تا ۱۰ جلسه می باشد.

مزوتراپی

مزوتراپی به عنوان روش مکمل سایر درمان ها می باشد. در این روش مواد مغذی و معدنی مورد نیاز مانند ویتامین ها، اسید آمینه و … به زیر پوست منتقل می شود و باعث تقویت بافت پوست و تولید الاستین و کلاژن می شود. معمولا این روش یک بار در هفته و حدود یک تا دو ماه به کار برده می شود و بعد از آن، پزشک جلسات سالیانه را تعیین می نماید.

تزریق ژل

در این روش یک بار ژل هیالورونیک اسید به نواحی زیر چشم تزریق می شود و نتیجه خوبی به دست خواهد آمد. معمولا یک جلسه کافی است اما طبق نظر پزشک و در صورت نیاز به ترمیم، یک جلسه دیگر نیز انجام می شود.

بهترین راه این است که قبل از ایجاد هر گونه مشکل، پیشگیری های لازم انجام شود. به همین دلیل سبک زندگی سالم و استفاده از رژیم غذایی مناسب می تواند در سلامت و زیبایی پوست شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مشاوره رایگان درج آگهی