آموزش کانتورینگ بینی برای انواع فرم بینی

آموزش کانتورینگ بینی

میکاپ و گریم یک هنر محسوب می شود که در آن سعی می شود عیوب صورت فرد پوشانده شود و زیبایی های آن جلوه بیشتری داشته باشد. به وسیله اصول آرایشی و با کمک ابزار های آرایشی می توان چهره افراد را متعادل تر کرد مثلا صورت های چاق را لاغر تر نشان داد و صورت های خیلی لاغر را پر تر نشان داد. در این صورت اعتماد بنفس فرد نیز افزایش خواهد یافت. در این جا می خواهیم روش های متعادل سازی انواع بینی یا کانتورینگ بینی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

کانتورینگ به چه معنا است؟

قبل از شروع بحث اصلی، بهتر توضیح مختصری درباره کانتورینگ بدهیم. کانتورینگ یک روش و تکنیک آرایشی است که در آن به اعضای مختلف صورت مانند پیشانی، بینی، چانه، گونه ها و … فرم داده می شود. در این روش جاهایی که دارای نقص است به کمک سایه های گرم و سرد که حدود دو درجه از رنگ پوست فرد تیره تر هستند، پوشانده می شوند.

انواع کانتور برای استفاده بر روی بینی

برای هر کاری قدم اول انتخاب مواد اولیه مناسب است. در کانتورینگ بینی هم اول باید کانتور مناسب بینی فرد را انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

کانتورهای پودری

در صورتی که مبتدی هستید و قصد دارید بر روی بینی تان کانتورینگ انجام دهید بهتر است از کانتورهای پودری استفاده کنید. شدت و رنگ این محصولات را راحت تر می توانید کنترل کنید و آسان تر به نتیجه دلخواهتان برسید. افرادی که پوست چربی دارند بهتر است از این نوع کانتور استفاده نمایند.

کانتور های مایع

کانتور های مایع گستردگی و تنوع زیادی دارند. از این میان استفاده از کانتور هایی که بافت سبک تری دارند و با سایر لوازم آرایشی شما به راحتی ترکیب می شوند را به شما پیشنهاد می کنیم. در صورتی که لوازم آرایشی به راحتی با یکدیگر ترکیب شوند چهره حالت طبیعی تری خواهد داشت. در صورتی که مبتدی باشید انتخاب کانتور مایع ممکن است برایتان سخت باشد. به جای آن می توانید از کرم پودری استفاده کنید که یک تا دو درجه از پوستتان تیره باشد.

کانتور های کرمی

کانتور های کرمی بافت سنگین تری نسبت به بقیه انواع آن دارند به همین دلیل به ترکیب کردن بیشتری نیاز خواهند داشت. در صورتی که بدانید چگونه از این کانتور استفاده کنید، یک کانتورینگ حرفه ای انجام خواهید داد. شما می توانید برای آن که رنگ دلخواهتان را به دست آورید چند رنگ متضاد از کانتور های کرمی را با یکدیگر ترکیب نمایید. کانتور های کرمی برای انواع پوست از معمولی گرفته تا خشک مناسب می باشند و نتیجه آن عالی می شود.

اصول کانتورینگ بینی

به طور کلی برای کانتور کردن بینی باید به فرم بینی فرد توجه داشته باشید. در ادامه به نکات و اصولی که برای کانتورینگ همه نوع فرم بینی لازم است، اشاره می کنیم.

  • برای کانتورینگ بینی قبل از هر چیز باید از کانتورهایی که حدود ۳ تا ۴ درجه از رنگ پوست فرد تیره تر است را انتخاب کنید. به جای استفاده از سایه هایی که رنگ گرم دارند از کانتور های به رنگ سرد استفاده نمایید.
  • به طور کلی استفاده از کانتور های پودری راحت تر است اما در صورتی که در این کار مهارت کافی نداشته باشید با استفاده و به کار بردن اشتباه هر نوع کانتوری بر روی کرم پودر یا پرایمرتان، مجبور خواهید شد پایه آرایش خود را روتوش نمایید. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می کنیم ابتدا از کانتور کرمی استفاده نمایید و سپس برای تنظیم و تثبیت آن از کانتور پودری استفاده نمایید.
  • حالا نوبت انتخاب وسایل مخصوص کانتورینگ بینی است یعنی یک براش زاویه دار کوچک، یک بیوتی بلندر یا اسفنج معمولی.
  • اول باید خطوط کانتور را که بر روی بینی ایجاد کرده اید، با هم ترکیب نمایید و بعد از آن به سراغ هایلایتر بروید زیرا در صورتی که اشتباهی در محو کردن خطوط کانتورینگ رخ بدهد را می توانید به کمک هایلایتر اصلاح نمایید.
  • برای زدن خطوط کانتور از یک براش ظریف و نوک تیز استفاده کنید.
  • برای محو و پخش کردن خطوط کانتور از یک ابزار بلندینگ مانند بیوتی بلندر استفاده نمایید.
  • براش ظریف دیگری را به هایلایتر مایع یا کرمی آغشته نمایید و به صورت یکنواخت و یکدست با خطوط کانتور بر روی صورت ترکیب نمایید.
  • در نهایت کانتورینگ بینی را باید با پودر کانتور و نواحی که هایلایت کرده اید را با پودر تثبیت کننده شل، تثبیت نمایید.

آموزش کانتورینگ انواع فرم بینی

جدای از انتخاب نوع کانتور و ابزار آن، برای آن که کار شما عالی و حرفه ای شود باید کانتورینگ بر اساس فرم بینی انجام شود. با تکنیک هایی که کانتورینگ دارد می توان بینی را باریک تر، کوتاه تر، کشیده تر و … نشان داد.

کانتور بینی پهن و گوشتی

تشخیص این نوع بینی خیلی راحت است زیرا این نوع بینی سربالا نیستند. به طور معمول این نوع بینی در راستای گونه ها هستند. برای کانتورینگ این نوع بینی باید طرفین بینی را بعد بدهید به این صورت که در دو طرف استخوان بینی خطوط تیز کانتور را بکشید و به طرف پایین، خطوط را محو نمایید.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی