چه نکاتی برای آرایش پوست های تیره باید رعایت بشود؟

نکات آرایشی برای پوست های تیره

هر رنگ پوستی زیبایی های خود را دارد که هر کدام تکنیک های آرایشی مخصوص به خود را دارند. برای آن که هر جزء آرایشی با سایر قسمت ها در تعادل و هماهنگی باشد باید به نکات لازم توجه داشته باشید به عنوان مثال باید بدانید هر صورت با توجه به رنگ پوستی که دارد از چه نوع آرایشی باید استفاده کند. یکی از رنگ های پوست جذاب و زیبا، پوست تیره و سبزه است که نکات آرایشی مخصوص به خود را دارد که در این جا می خواهیم به آن ها بپردازیم.

رنگ پوستمان را چطور تشخیص بدهیم؟

ابتدا قبل از آن که آرایش کنید باید بدانید که رنگ پوستتان چیست و سرد است یا گرم و بعد از تشخیص رنگ پوستتان، از لوازم آرایشی و تکنیک های آرایشی مخصوص به رنگ پوستتان استفاده نمایید. برای تشخیص رنگ پوست راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه های تشخیص رنگ پوست این است که دو لباس به رنگ های سفید و کرم تهیه کنید. ابتدا لباس سفید رنگ را بپوشید. اگر پوستتان را تیره تر نشان داد، یعنی پوست شما سبزه گرم حساب می شود. در صورتی که لباس کرم رنگ برای پست شما مناسب تر می باشد یعنی پوست شما سرد است. اگر هر دو رنگ برای شما مناسب است پوست شما جزء سبزه طبیعی به حساب می آید.

برای آرایش پوست تیره چه رنگ هایی مناسب است؟

برای افرادی که پوستشان تیره است رنگ های زیر مناسب است:

طلایی، هلویی، برنزی، قهوه ای، قرمز و نارنجی.

در صورتی که این افراد تمایل به استفاده از رنگ های سرد دارند می توانند از این رنگ ها در آرایش خود استفاده نمایند:

بنفش، آبی، نقره ای، قرمز، آبی و صورتی.

اگر پوستتان تیره است به این نکات آرایشی توجه کنید:

حالا نوبت آن است که به نکاتی بپردازیم که یک فرد با پوست تیره در هنگام آرایش به آن ها نیاز دارد:

استفاده از مرطوب کننده

در صورتی که پوست شما تیره است و همچنین پوست خشکی دارید باید از مرطوب کننده خوب استفاده نمایید زیرا در غیر این صورت پوستتان تیره تر به نظر می رسد. بعد از هر بار شستن دست و صورت حتما از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید و در کل مراقب حفظ رطوبت پوستتان باشید تا شاداب تر و جذاب تر به نظر برسید.

 استفاده از ضد آفتاب

شاید خیلی از افراد فکر کنند که فقط پوست های روشن نیاز به ضد آفتاب دارند در صورتی که این فکر اشتباهی است. پوست تیره شاید کمتر از پوست روشن در معرض خطر باشد اما همچنان نیاز به مراقب دارد.

استفاده از کرم پودر مناسب

پایه هر آرایش، استفاده از کرم پودر است. کرم پودر باید به نحوی انتخاب شود که اختلاف زیادی با پوست شما نداشته باشد تا جلوه ای طبیعی به صورتتان بدهد. کرم پودری را انتخاب کنید که حداکثر سه درجه روشن تر از پوست شما است. البته می توانید از دو رنگ کرم پودر استفاده کنید. رنگ روشن را در مرکز صورتتان استفاده کنید و از رنگ تیره برای اطراف صورت خود بهره ببرید. به این سبک آرایش، صورتتان درخشان به نظر می رسد.

استفاده از کانسیلر

می توانید برای پوشاندن لک های زیر چشم و تیرگی های صورت از کانسیلر مناسب پوستتان استفاده کنید.

استفاده از هایلایتر

اگر می خواهید چشمانتان را درشت تر نشان دهید زیر استخوان در بالای ابرو کمی از هایلایتر استفاده نمایید. بالای لب ها، روی گونه ها نیز قسمت هایی است که می توانید از هایلایتر استفاده کنید البته باید به جای استفاده از هایلایتر صورتی و نقره ای از هایلایتر هایی استفاده کنید که ته رنگ طلایی دارند.

آرایش چشم

یکی از مهم ترین قسمت های آرایش صورت، آرایش چشم ها است. در صورتی که قصد آرایش روزانه خود را دارید بهتر است از آرایش های روشن استفاده نکنید. رنگ هایی مانند قهوه ای، صورتی و طوسی برای سایه زدن می تواند مناسب باشد. استفاده از ریمل هم می تواند آرایش چشمتان را تکمیل کند. برای مراسمات مهم تر می توانید از رنگ هایی مانند آبی، بنفش، سبز، مسی و قهوه ای برای آرایش چشم هایتان استفاده کنید. برای آن که صورتتان درخشنده تر باشد از سایه های نیمه مات و براق استفاده نمایید.

استفاده از رژ لب

انتخاب رژ لب متناسب با رنگ پوست، می تواند کار سختی باشد. برای شما که پوست تیره ای دارید بهتر است از رژ لب به رنگ های قهوه ای، بژ، شکلاتی، صورتی، بنفش مایل به ارغوانی و شرابی، طلایی و … استفاده نمایید.

در صورتی که چهره شما گرم تر است، رژ لب های هلویی و قرمز مایل به نارنجی نیز برای شما مناسب است. سعی کنید از رژ لب های براق استفاده نکنید.

استفاده از رژ گونه

استفاده از رژ گونه می تواند طراوت و شادابی خاصی به چهره شما بدهد. رژ گونه به رنگ های هلویی تیره، نارنجی تیره، برنز، شرابی، طلایی، مرجانی برای پوست شما که تیره است مناسب می باشد. البته سعی کنید استفاده از رنگ های مختلف را تجربه کنید تا بهترین آن ها و مناسب ترینشان را پیدا کنید.

استفاده از خط چشم

بهتر است شما از خط چشم های نه خیلی پهن و نه خیلی نازک یعنی در حد متوسط استفاده کنید. بهتر است در زیر چشم هایتان خط چشم نکشید. اگر لباس هایتان روشن است می توانید خط چشم باریکی همرنگ با لباستان در زیر چشم به وسیله مداد بکشید. بعضی اوقات برای جذابیت بیشتر کافی است فقط از مداد چشم به رنگ لباستان استفاده کنید. این به سلیقه شما بستگی دارد.

به طور آرایش باید در تناسب کامل با رنگ پوست، مو و چشم باشد. به عنوان مثال در صورتی که چشم های شما مشکی است و رنگ پوست تیره ای دارید بهتر است خط چشم های خیلی پهن و خیلی تیره نکشید. استفاده از سایه چشم تیره می تواند شادابی صورت شما را کم کند.

از همین رو است که می گوییم آرایش کردن یک هنر محسوب می شود که باید قواعد و قانون های آن را دانست تا به بهترین وجه ممکن، انجام شود و چهره علاوه بر زیباتر شدن، طبیعی بودن خود را از دست ندهد.

مشاوره رایگان درج آگهی