اصول آرایش برای پوست های خشک

اصول آرایش برای پوست های خشک

هر نوع پوستی ویژگی های خاص خود را دارد. نکات مراقبتی از هر نوع پوستی نیز با دیگری، متفاوت است. آرایش کردن انواع پوست ها هم از این قاعده مستثنی نیست یعنی برای آرایش هر نوع پوست، باید اصول و نکات مخصوص همان پوست را بدانیم تا به بهترین وجه ممکن آن صورت را آرایش نمایید. آرایش پوست خشک در حد خودش با سختی همراه است زیرا مواد آرایشی به خوبی بر روی صورت جذب نمی شوند و امکان پوست پوست شدن آن ها زیاد است. در این جا می خواهیم اصول آرایش برای پوست های خشک را بری شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

اول باید صورتتان را بشویید

قبل از شروع به کار، ابتدا باید صورتتان را تمیز کنید. این نکته برای همه نوع پوستی باید رعایت شود. زیرا با شستن صورت، مواد اضافی، چربی ها و آلودگی ها از سطح پوست جدا می شوند و تمیزی آن، شرایط را برای آرایش کردن فراهم می کند. جدا از این نکته، شستن صورت از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می نماید. از آن جایی که پوست شما خشک است باید از شوینده های مخصوص پوست خشک استفاده نمایید زیرا شوینده های مخصوص پوست چرب برای از بین بردن چربی اضافی پوست، ترکیبات قوی تری دارند که اصلا برای شما مناسب نمی باشند.

 پوست خود را مرطوب کرده و آبرسانی کنید

بعد از آن که به خوبی صورتتان تمیز شد حالا باید با استفاده از مرطوب کننده های مناسب آن را آبرسانی نمایید. سعی کنید تمرکز خود را بر روی نواحی خشک تر، بیشتر کنید. به طور معمول بین دو ابرو و اطراف بینی خشک تر از بقیه قسمت های صورت می باشد پس مراقب این قسمت ها باشد. به مقدار کافی از مرطوب کننده یا آبرسان بر روی پوست خود بمالید البته توجه داشته باشید که باید به میزان کافی این کار را انجام دهید زیرا استفاده بیش از حد از کرم، باعث می شود پوستتان چرب شود. پس با استفاده از یک مرطوب کننده و آبرسان قوی می توانید رطوبت پوستتان را تامین کنید و دیگر نگران خراب شدن آرایشتان نباشید.

از پرایمر استفاده نمایید

پرایمر نوعی ژل و کرم مخصوص است که قبل از آرایش مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع پوست را برای آرایش، آماده می کند. استفاده از پرایمر برای پوست های خشک از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا به کمک آن می توان پوستی نرم و صاف به دست آورد و سپس سایر مواد آرایشی به خوبی روی پوست قرار می گیرند و به اصطلاح، ماسیده یا پوست پوست نمی شوند. استفاده از پرایمر نیز باید به اندازه باشد. یک نقطه برای چانه و بینی و برای سایر نواحی یک یا دو نقطه از پرایمر کافی است.

برای چشم از پرایمر مخصوص استفاده کنید.

پرایمر مخصوص چشم، باعث می شود خط چشم و سایه به خوبی بر روی چشم قرار بگیرند و پخش کردن آرایش چشم راحت تر شود. علاوه بر این باعث همرنگ شدن پشت پلک با سایر قسمت های صورت می شود. در صورتی که پشت پلک شما خشک باشد، قرمز و ملتهب دیده می شود که با کمک پرایمر می توان این مشکل را برطرف کرد بدون آن که این ناحیه چرب شود. مقداری کمی از پرایمر را روی هر پلکتان بگذارید و با کمک انگشت آن را پخش نماید.

بالم لب را فراموش نکنید

پوست های خشک احتمالا لب های خشک و ترک خورده ای نیز دارند که باعث می شود رژ لب به خوبی بر روی لب نشیند و ظاهر زیبایی را ایجاد نکند. به همین دلیل قبل از استفاده از رژ لب باید با بالم لب آن را نرم و صاف نمایید.

 استفاده از کرم پودر و کانسیلر مخصوص پوست خشک

شما باید از کرم پودر و کانسیلر مخصوص پوست خود استفاده کنید زیرا این کرم پودر ها با داشتن درصد مرطوب کنندگی بالاتر، باعث می شوند آرایش شما بهتر و زیباتر شود و صورتتان نرم و مرطوب بماند. استفاده از کرم پودر مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا پخش کردن آن بر روی صورت می تواند کار مشکلی باشد.

از کرم پودر مایع استفاده کنید

کرم پودر ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. کرم پودر های پودری برای پوست های چرب مناسب اند زیرا چربی پوست باعث می شود کرم پودر بهتر جذب شود. اما این نوع کرم پودر ها برای پوست های خشک مناسب نیستند و آن را خشک تر نشان می دهند. به همین دلیل بهتر است شما از کرم پودر و کانسیلر مایع استفاده نمایید. کرم پودر را به وسیله براش یا اسفنج بر روی پوستتان پخش نمایید و از حرکات ضربه ای برای این کار کمک بگیرید.

از کانسیلر استفاده کنید.

برای قسمت هایی که فکر می کنید به پوشش دهی بیشتری احتیاج دارد مانند زیر چشم، از کانسیلر استفاده نمایید. کانسیلر را نیز با کمک براش مخصوص زیر چشم، پخش نمایید.

 استفاده از اسپری فیکس

برای شما بهتر به جای پودر فیکس از اسپری فیکس استفاده کنید تا از خواص مرطوب کنندگی آن نیز بهره مند شوید.

آرایش چشم

قبلا گفتیم که برای چشم از پرایمر مخصوص استفاده نمایید تا به کمک آن به راحتی بتوانید مانند حالت عادی آرایش چشم خود را انجام دهید. در صرتی که هنوز پشت پلک شما خشک است بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید. استفاده از سایه چشم های کرمی نیز می توانید برای شما گزینه بهتری باشد.

استفاده از رژگونه مایع

در صورتی که گونه های خشکی دارید بهتر است از رژگونه های مایع استفاده کنید. این رژگونه ها نرم هستند و به راحتی بر روی پوست پخش می شوند و در صرت تعریق زیاد، ماندگاری بیشتری بر روی پوستتان دارند. ابتدا مقداری رژگونه بر روی گونه های خود بزنید و سپس با کمک براش، آن را پخش و یکدست کنید.

رژلب

ممکن است بعد از طی مراحل قبل، لب هایتان خشک شده باشند به همین دلیل بهتر است دوباره بالم لب بزنید. سعی کنید از رژلب های مات و با ماندگاری بالا استفاده نکنید. در صورت تمایل به استفاده از رژلب مات، می توانید مقداری از بالم لب را بر روی آن بزنید تا از خشکی آن بکاهید.

به طور کلی سعی کنید همیشه رطوبت کافی برای پوستتان تامین نمایید و بعد از شستشوی صورت و کارهایی که خشکی پوست را تشدید می کنند، حتما از مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمایید.

مشاوره رایگان درج آگهی