بهترین مدل های آرایش برای افراد محجبه

بهترین مدل های آرایش برای افراد محجبه

همه خانم ها دوست دارند همیشه ظاهری آراسته و زیبا داشته باشند حتی اگر قرار است محجبه باشند. آرایش کردن اصولی دارد که با توجه به آن ها می توان آرایشی جذاب و هماهنگ را ایجاد کرد. افراد محجبه نیز باید متناسب با حجاب خود، آرایش کنند تا آراستگی و زیبایی را در چهره خود ایجاد کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید بهتر است با ما همراه باشید تا بهترین مدل های آرایشی برای شما افراد محجبه را بیان کنیم.

آرایش روزانه مناسب افراد محجبه

اگر جزء افراد محجبه به حساب می آیید و تمایل به آرایش کردن دارید بهتر است از میکاپ هایی استفاده کنید که طبیعی تر هستند. این مدل آرایش ها، تناسب زیادی با حجاب شما خواهند داشت. برای آن که آرایشی ملایم و طبیعی داشته باشید ابتدا از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. بعد از آن کرم پودر مناسب پوست خود را بزنید تا پوستتان صاف و یکدست شود. در صورتی که صورت شما به علت چرب بودن برق می زند می توانید از پنکک استفاده کنید تا مقداری از براق بودن آن را بگیرید و صورت خود را مات کنید.

آرایش چشم ها

برای آرایش چشم هایتان نیز بهتر است از مدل های ساده استفاده کنید. شما می توانید با ریمل به مژه هایتان فقط حالت بدهید. در صورت تمایل به آرایش بیشتر، می توانید خط چشم باریک و بدون دنباله بکشید تا چشمانتان حالت خوبی بگیرد. استفاده از سایه های ملایم و به رنگ های طبیعی می تواند تغییرات زیادی را در شما ایجاد نماید.

آرایش ابروها

سعی کنید همیشه ابروهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید زیرا در چهره افرادی که آرایش های غلیظ انجام نمی دهند، مرتب بودن ابروها خیلی اهمیت دارد. قسمت های خالی ابروهایتان را با مداد ابرو پر کنید. می توانید با ریمل ابرو و ژل ابرو حالت های زیبایی را در ابرو های خود ایجاد نمایید. از پهن کردن زیاد و یا تیره کردن بیش از حد ابرو هایتان بپرهیزید زیرا حالت زیبایی را در چهره شما ایجاد نمی کنند. بهتر است همان فرم طبیعی ابروهای خود را دنبال کنید.

 آرایش لب ها

فرم و حالت لب ها در آرایش صورت نقش مهمی دارد. سعی کنید از رژ لب هایی استفاده کنید که رنگ های ملایم و طبیعی داشته باشند. در این صورت زیبایی و جذابیت شما در عین محجبه بودن حفظ خواهد شد.

استفاده از رژ گونه

برای آن که صورت خود را از حالت سردی و بی انرژی بودن خارج کنید، از رژ گونه های ملایم استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از رژ گونه های براق، غلیظ و اکلیلی برای شما مناسب نمی باشد.

در صورتی که به دنبال آرایش در محل های عمومی هستید و برای آرایش روزانه خود به دنبال راهنمایی می گردید، به نکات قبلی که برای شما بیان کردیم توجه داشته باشید زیرا نکات قبلی برای آرایش روزانه افراد محجبه کاربردی و مفید می باشد.

آرایش افراد محجبه برای مجالس و مهمانی ها

در صورتی که قصد دارید در مهمانی یا مراسمی با حجاب باشید مثلا با روسری، دستمال سر، توربان و … در مهمانی حاضر شوید می توانید سبک آرایشی خود را متناسب با مدل حجاب خود انتخاب کنید به عنوان مثال در آرایش خود از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ روسری، توربان، دستمال سر و … شما هماهنگ باشد. چون قرار است برای مراسم و مهمانی آماده شوید می توانید از آرایش های غلیظ تر نیز استفاده نمایید.

کمی غلیظ تر از حالت معمولی…

مانند سری قبل از کرم پودر مناسب پوست خود استفاده کنید. می توانید برای پوشش دهی بهتر از کرم پودر هایی متفاوت با استفاده روزانه خود استفاده نمایید.

آرایش چشم و ابرو

چشم ها تاثیر زیادی بر زیبایی صورت دارند به همین دلیل می توانید با خط چشم کمی ضخیم تر از حالت روزانه چشمانتان را حالت بدهید. استفاده از مژه مصنوعی نیز به همراه ریمل می تواند بسیار جذاب باشد. سایه چشم خود را می توانید همرنگ حجاب خود انتخاب نمایید تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

ابروها را مرتب و کمی پر رنگ نمایید و سعی کنید هر دو ابرویتان را قرینه سازی کنید. استفاده از ریمل و مداد ابرو برای این کار، می تواند مفید باشد.

رژ لب و رژگونه

اکنون نوبت آرایش لب ها است. رنگ رژلب را بهتر است هماهنگ با سایر قسمت های آرایش خود انتخاب کنید به عنوان مثال می توانید آن را به رنگ توربان و روسری خود انتخاب نمایید. با استفاده از رژگونه، چهره خود را شاداب تر کنید. چون می خواهید به مراسم و مهمانی خاص بروید می توانید از رنگ های غلیظ تر به عنوان رژگونه استفاده نمایید. در صورتی که گونه هایتان برجسته نیست می توانید از رژگونه های براق تر استفاده کنید.

نکات تکمیلی

  • می توانید به عنوان یک خانم محجبه از روسری ها و توربان های زیبا در طرح ها و رنگ های مختلف به کار ببرید. سعی کنید از رنگ هایی برای حجاب خود استفاده نمایید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد.
  • به طور کلی، رنگ و طرح حجاب شما باید متناسب با مانتو و لباس شما باشد. به عنوان مثال در صورتی که لباس شما طرح دار است از روسری ساده و بدون طرح استفاده کنید. در صورتی که می خواهید آرایش غلیظ داشته باشید بهتر است از روسری و توربان های ساده و رنگی استفاده نمایید.
  • مراقب تاریخ مصرف لوازم آرایشی خود باشید تا سلامت پوستتان حفظ شود.
  • توجه داشته باشید که مراقبت های روتین و روزانه از پوستتان می تواند در حفظ زیبایی شما خیلی موثر باشد. استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی را فراموش نکنید.
  • سعی کنید از سبک زندگی سالم به همراه مواد غذایی مفید مانند سبزیجات، میوه ها و … استفاده نمایید. فراموش نکنید روزانه آب کافی بدنتان را تامین کنید تا پوستتان هیدراته بماند و از خشکی و ایجاد چین و چروک بر روی پوستتان جلوگیری شود.

با توجه به نکاتی که در این جا بیان کردیم شما می توانید همیشه آراسته و زیبا باشید و در کنار آن، حجاب خود را نیز حفظ نمایید. توجه داشته باشید که سادگی در آرایش، مناسب ترین مدل آرایش برای شما می باشد.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی