ترفندهای آرایش لب ها

ترفندهای آرایش لب ها

یکی از اجزاء مهم در آرایش صورت، آرایش لب ها می باشد. آرایش لب ها می توانند حالت صورت را تغییر دهند و زیبایی چهره را تکمیل کنند. آرایش لب باید متناسب با فرم لب ها باشد به همین دلیل برای همه لب ها به صورت یکسان انجام نمی شود. در صورتی که لب ها به طرز صحیح آرایش نشوند زیبایی سایر اجزاء صورت نیز تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل سعی کنید با دانستن اصول آرایش لب ها، زیبایی و آرایش چهره خود را تکمیل نمایید. در ادامه ترفندهایی برای آرایش لب ها را برای شما بیان می کنیم.

اسکراب لب یا لایه برداری لب

لب نیز مانند پوست صورت قبل از آرایش نیاز به آماده سازی دارد. برای آن که آرایش لب هایتان بی نظیر شود باید لب هایتان پوستی نرم و صاف داشته باشند در نتیجه باید پوسته پوسته های آن را از بین ببرید. برای از بین بردن پوسته های لب از اسکراب شکری مخصوص لب استفاده کنید. در صورتی که این محصول را ندارید می توانید مقداری شکر را با مرطوب کننده صورت ترکیب نمایید و با یک مسواک تمیز بر روی لب ها بمالید تا پوسته ها از بین رفته و خون رسانی هم در آن افزایش یابد.

استفاده از کانسیلر لب

در این مرحله بهتر است مقداری کانسیلر لب یا پایه به لب هایتان بزنید. استفاده از کانسیلر لب باعث می شود رژ لب زیباتر به نظر برسد و همچنین دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از کانسیلر برای درشت تر کردن لب ها نیز کاربرد دارد. همچنین بعد از پایان آرایش لب ها می توانید دور لب ها را با آن تمیز نمایید و خطوط لب ها را تنظیم نمایید.

خط لب

خط لب کشیدن هم مانند سایر کارهای آرایشی اصول خود را دارد. خط لب های تیره و پر رنگ سن را زیاد نشان می دهند و باعث می شود تمرکز بیننده به سمت لب ها برود. اگر این را می خواهید، از خط لب استفاده کنید ولی در صورتی که می خواهید تمرکز بر روی چشمانتان باشد، از خط لب غلیظ استفاده نکنید وآن را ملایم کنید و به جای آن، خط چشم بکشید.

انتخاب رژ لب مناسب

متناسب با رنگ لب هایتان رژ لب روشن انتخاب نمایید. برای لب هایی که کمرنگ هستند رنگ های قرمز گیلاسی و مرجانی مناسب اند. لب هایی که به رنگ سرخ هستند رژ لب هایی به رنگ صورتی روشن و نارنجی روشن گزینه های خوبی هستند. برای لب های تیره، رژ لب های زرشکی رنگ تیره مناسب می باشند.

برای آن که درصد خطای شما در هنگام رژ لب زدن کاهش پیدا کند بهتر است ابتدا مرکز لب را رژ لب بزنید و سپس رنگ را به اطراف ببرید. رژ لب هایی که کمی از رنگ پوستتان تیره تر و یا روشن تر باشند، بهترین رژ لب ها می باشد به همین دلیل است که رژ لب های نود محبوب ترین رژ لب ها می باشند.

برای افزایش ماندگاری رژ لب، رژ اضافی را با دستمال کاغذی بگیرید و سپس دوباره رژ لب بزنید تا با این کار درخشش رژ لب نیز افزایش یابد.

برق لب

اگر می خواهید لب هایتان برجسته تر دیده شوند می توانید از برق لب استفاده کنید.

برای آرایش لب هایتان به نکات زیر توجه کنید:

  • در صورتی که به نسبت چهره تان لب های کوچکی دارید و پشت لب بلندی دارید، لب کوچک را باید بزرگ تر کنید به همین دلیل باید هفت لب بالا را اضافه کنید و برای پشت لب از سایه تیره استفاده نمایید.
  • در صورتی که لب هایتان دارای هفت یا شکاف است اما کوچک می باشد، باید از اطراف به لب ها اضافه کنید مثلا کسانی که گوشه لب هایشان افتاده است به این صورت باید رژ بزنند: گوشه افتاده لب های بالا را با رژ لب برکنند و گوشه های پایین را به کمک سایه روشن پر کنند.
  • افرادی لب های نازکی دارند برای بزرگ تر نشان دادن لب ها ابتدا باید بر روی لب ها فون استفاده کنند سپس با توجه به فرم لب ها، از بالا و پایین به آن ها اضافه کنند.
  • در صورتی که لب هایتان نازک است و می خواهید آن ها را درشت تر نشان دهید به این نکات توجه کنید: از خط لب تیره تر از رنگ رژ لبتان استفاده نمایید.
  • از رژ لب های تیره و خیلی پر رنگ استفاده نکنید زیرا لب ها را باریک نشان می دهند بهتر است از رژ لب نود رنگ پوست یا صورتی و قرمز استفاده کنید.
  • برق لب هم می تواند زیبایی و جذابیت لب هایتان را افزایش دهد.
  • اگر لب ها با یکدیگر متفاوت اند مثلا یک لب کوچک و لب دیگری بزرگ تر است باید از دو رنگ رژ لب استفاده نمایند. برای لبی که کوچک است از رژ لب تیره و لبی که بزرگ است از رژ لب روشن استفاده کنند اما توجه داشته باشند که رنگ رژ لب ها در یک تن باشند.
  • افرادی که لب های پهنی دارند باید اول کل لب را فون بزنند و سپس خط لب را داخل لب اصلی بکشند. بهتر است از رژ لب هایی به رنگ روشن استفاده کنند.
  • در صورتی که خط لب دو درجه تیره تر از رژ لب باشد، اتفاق بهتری می افتد.
  • لب هایی که قلوه ای هستند باید به نحوی آرایش شوند که لب بالایی بزرگ تر از لب پایینی به نظر برسد به همین دلیل باید برای لب بالا از خط لبی استفاده کنید که یک درجه از رنگ رژ لب روشن تر باشد و برای لب پایین از رژ لب تیره تر استفاده نمایید.
  • مراقب خشکی لب هایتان باشید یعنی اجازه ندهید لب هایتان خشک و پوسته پوسته شوند. از درشت کردن بیش از اندازه لب ها خودداری کنید زیرا جلوه ای غیر طبیعی و نازیبا به چهره تان خواهد داد.
  • حتما طیف رنگ هایی که به پوست شما می آید را شناسایی کنید و از رنگ هایی غیر از آن استفاده نکنید.
  • توجه داشته باشید که لب هایتان متناسب با چهره شما است به همین دلیل از حجیم کردن و درشت کردن بیش از اندازه آن ها بپرهیزید زیرا تعادل و زیبایی را از صورتتان می گیرد.
دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی