از بین بردن لکه های تیره پوست با روش های خانگی

از بین بردن لکه های تیره پوست با روش های خانگی

همه دوست دارند که پوستی شفاف، زیبا و با طراوت داشته باشند زیرا داشتن پوستی زیبا نقش بسیار مهمی بر زیبایی افراد دارد. در طول زندگی و بر اثر عوامل مختلفی ممکن است این زیبایی به خطر بیفتد و باعث کم شدن اعتماد بنفس فرد بشود. به عنوان مثال لک های پوستی که تیره هستند می توانند شادابی و شفافیت پوست فرد را از بین ببرند. اما نگران نباشید زیرا می توانید با استفاده از روش های خانگی در از بین بردن این لکه ها، موفق شوید.

علل ایجاد لکه های پوستی چیست؟

یکی از علت های اصلی ایجاد لکه های پوستی، تولید و تجمع زیاد چربی در پوست می باشد. در این زمان است که شاهد جوش و آکنه بر روی پوست خواهیم بود که بعد از ترکیدن آکنه و جوش، جای آن ها به صورت لکه بر روی پوستمان باقی خواهد ماند. زمانی که منافذ پوست به وسیله چربی زیاد و سلول های مرده بسته شوند، آکنه و سپس لکه ها بر روی پوست نمایان می شوند. عواملی که در ایجاد آکنه و جوش موثرند عبارتند از:

  • ژنتیک افراد
  • تغذیه
  • عفونت ها
  • استرس و فشار های روحی و روانی
  • تغییرات هورمونی

در صورتی که پوست شما هم دارای لکه های تیره است می توانید در منزل از این روش ها برای از بین بردن آن ها استفاده نمایید:

آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان است. این مواد مفید می توانند منافذ پوست را که در اثر آکنه و … باز شده اند، دوباره ببندند. علاوه بر این، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی باعث می شود لکه های تیره پوست، روشن شوند. برای این منظور، صورتتان را با آب گوجه فرنگی ماساژ بدهید. سپس اجازه دهید تا مواد بر روی پوستتان بماند. به مدت ۱۵دقیقه بهتر است در این حالت باشید و سپس صورتتان را بشویید. شما می توانید به مدت ۱۵ روز این کار را انجام دهید و از نتیجه به دست آمده شگفت زده شوید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین راهکارهای خانگی برای از بین بردن لکه های پوستی است. آلوئه ورا دارای پلی ساکارید است که به تولید سلول های جدید پوست و بهبود جای زخم و لکه ها کمک می کند. علاوه بر آن، آلوئه ورا پوست شما را مرطوب می کند و از آن در برابر اشعه ماورا بنفش، محافظت می نماید. برای این کار، مقداری ژل آلوئه ورا بر روی پوست خود بمالید. بعد از خشک شدن پوستتان، آن را بشویید. می توانید یک ماه این کار را انجام دهید تا به مرور از شر لکه های پوستی رها شوید.

آبلیمو

آبلیموی تازه تهیه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه درون ظرفی بماند. سپس با یک تکه پنبه آغشته به آبلیمو، بر روی لکه های پوستی خود بزنید و یا این که می توانید آبلیمو تازه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید. سپس با آب صورتتان را بشویید. باید خیلی مراقب باشید تا بیشتر از این زمان، آبلیمو بر روی پوستتان نماند زیرا می تواند به پوست آسیب بزند. می توانید هفته ای یک بار از این روش استفاده نمایید. در صورتی که پوستتان حساس است می توانید به آبلیمو، گلاب و گلیسیرین اضافه کنید.

شیر

شیر یک ضد لک قوی و خانگی به حساب می آید زیرا مواد مغذی لازم برای پوست شما را دارد. برای استفاده از آن باید ۴ قاشق غذا خوری شیر را با ۲ قاشق عسل، مخلوط نمایید. با استفاده از یک تکه پنبه، ترکیب به دست آمده را بر روی لکه های صورتتان بمالید. به مدت ۱۰ دقیقه دایره وار، آن را ماساژ بدهید. بعد از ماساژ می توانید به مدت ۱۰ دقیقه هم، آن را بر روی پوست خود رها کنید و سپس با آب آن را بشویید. می توانید به صورت روزانه از این ترکیب استفاده نمایید و به مرور زمان لکه های تیره پوستتان را از بین ببرید.

آب سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ویتامین C، نشاسته و آنزیم های طبیعی است. آب سیب زمینی مانند یک اسکراب، پوست شما را لایه برداری می کند و سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و در از بین بردن لکه های تیره نیز مفید خواهد بود. برای استفاده از فواید سیب زمینی، ابتدا یک عدد سیب زمینی را پوست بکنید. سپس آن را رنده کرده و در یک ظرف بریزید. آب سیب زمینی را بگیرید و بر روی لکه های تیره پوستتان استفاده نمایید. می توانید یک قاشق غذا خوری آبلیمو و عسل نیز به آب سیب زمینی اضافه نمایید تا باعث شفافیت، مرطوب شدن و هیدراته شدن پوستتان شوند. می توانید این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی لکه های پوستتان قرار دهید و در هفته یکبار از آن استفاده کنید.

آب پیاز

ابتدا یک عدد آب پیاز را به وسیله مخلوط کن و یا آبمیوه گیری، از آن جدا کنید. سپس با استفاده از یک تکه پنبه آب پیاز را بر روی لکه های تیره پوستتان بزنید. اجازه دهید که خشک شود. می توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید و ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و سپس صورتتان را بشویید. می توانید هر روز از این ترکیب استفاده نمایید. خیلی از افراد بوی پیاز را دوست ندارند این مسئله درست است اما نباید از فواید آن غافل شد.

روغن کرچک

روغن کرچک در بازسازی پوست مفید است و به خاطر داشتن ویتامین E در کاهش لکه های تیره پوست نیز موثر خواهد بود. پنبه ای را آغشته به چند قطره روغن کرچک کنید و آن را بر روی لکه های تیره پوستتان بزنید. حدودا به مدت یک ساعت باید روغن بر روی پوستتان بماند. می توانید از روغن کرچک دو بار در روز بر روی لکه های پوستتان بزنید و بعد از گذشت زمان مورد نظر، صورتتان را بشویید.

به این نکات توجه نمایید.

  1. برای از بین بردن لکه های تیره پوست به وسیله مواد طبیعی و خانگی سعی کنید از مواد تازه استفاده کنید.
  2. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ماده ای، آن را بر روی قسمتی از پوستتان تست کنید تا از حساسیت نداشتن به آن ماده، مطمئن شوید.
  3. یک ضد آفتاب خوب نیز در داشتن پوستی سالم و زیبا به شما کمک خواهد کرد.
  4. مراقب استفاده از آبلیمو باشید زیرا می تواند پوستتان را حساس کند. بعد از استفاده از آبلیمو، تا دقایقی در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید.
مشاوره رایگان درج آگهی