انتخاب عینک برای انواع مدل های صورت

انتخاب عینک برای انواع مدل های صورت

یکی از اکسسوری های پرکاربرد، عینک است که می تواند استایل شما را حسابی تغییر دهد. انتخاب عینک باید متناسب با فرم صورت شما باشد زیرا در غیر این صورت باعث می شود ظاهر استایل شما نامتناسب و ناموزون به نظر بیاید. اگر به دنبال عینک مناسب صورت خود می گردید باید قبل از خرید، فرم صورت خود را بشناسید و طبق آن اقدام به خرید نمایید. در این مقاله می خواهیم نکات مربوط به انتخاب عینک متناسب با انواع فرم های صورت را بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

فرم صورت بیضی

ایده آل ترین فرم صورت، صورت بیضی است. در فرم صورت بیضی همه اجزاء صورت با یکدیگر متناسب و متعادل هستند. افرادی که صورت بیضی دارند دارای گونه هایی کشیده و در بیشتر موارد استخوانی، چانه کوچک، فک منحنی و پیشانی پهن هستند.

عینک مناسب فرم صورت بیضی

از آن جایی که صورت های بیضی متعادل هستند می توانند از هر نوع فریم عینک استفاده نمایند. این افراد می توانند هر نوع عینکی که دوست دارند را استفاده کنند که البته در برخی از موارد، عینک هایی که قاب نازکی دارند برای این افراد مناسب نخواهد بود. در صورتی که در انتخاب عینک دچار مشکل شده اید به شما پیشنهاد می کنیم از عینک با قاب مستطیلی استفاده کنید زیرا این نوع فریم می تواند تعادل و تناسب صورت شما را بهتر نمایش دهد.

فرم صورت گرد

افرادی که صورت گرد دارند مانند دایره، طول و عرض صورتشان یکسان است. این افراد بیشتر دارای پیشانی بلند، گونه های پر و برجسته و چانه گرد هستند.

عینک مناسب فرم صورت گرد

اگر شما صورت گرد دارید باید از عینکی استفاده کنید که باعث ایجاد تعادل در چهره شما بشود و از گردتر نشان دادن صورت شما خودداری کند به همین دلیل بهتر است از قاب عینک هایی استفاده کنید که متضاد فرم صورت شما می باشد. می توانید از فریم هایی که زاویه دار و تیز هستند استفاده کنید مانند عینک چشم گربه ای، عینک های چند ضلعی، عینک هایی که فریم مستطیلی دارند و یا فریم هایی که تا به تا دارند می تواند برای چهره شما مناسب باشد.

فرم صورت مستطیلی

افرادی که صورت مستطیلی دارند، دارای چهره ای کشیده هستند که طول آن از عرضش، بیشتر می باشد. بینی بلند، گونه های برجسته، فک بزرگ و استخوانی و پهن از ویژگی های این فرم صورت است.

عینک مناسب صورت مستطیلی

اگر فرم صورت شما مستطیلی است باید از عینک هایی استفاده کنید که طول چهره شما را کمتر نشان می دهد. عینک هایی که قاب دایره ای، بیضی، پهن و بزرگ،  نیم فریم و … هستند برای فرم صورت شما مناسب می باشند. توجه داشته باشید از عینک های مستطیلی و باریک استفاده نکنید.

فرم صورت مربعی

افرادی که دارای صورت مربعی هستند طول و عرض صورتشان با هم برابر می باشد. چانه بزرگ، گونه های پهن، فک بزرگ و زاویه دار و پیشانی پهن از ویژگی های این فرم صورت می باشد.

عینک مناسب با فرم صورت مربعی

اگر فرم صورت شما مربعی است باید از عینک هایی استفاده کنید که خطوط چهره شما را به خوبی نمایش بدهد. فریم های بیضی، دایره ای، چشم گربه ای باعث می شوند چهره شما را کمی گردتر نشان دهند و تناسب و تعادل را در چهره شما بیشتر کند. توجه داشته باشید از فریم های مربعی و مستطیلی استفاده نکنید.

فرم صورت قلبی شکل

افرادی که صورت قلبی شکل دارند دارای پیشانی پهن و بزرگ، فک مخروطی شکل و بلند، چانه کوچک و گونه های استخوانی هستند.

عینک مناسب با فرم صورت قلبی شکل

اگر صورت شما قلبی شکل است باید از قاب عینکی استفاده کنید که زیبایی چهره شما را بیشتر می کند. شما می توانید از فریم های نازک، بدون فریم، فریم های رنگ روشن، دایره ای، چشم گربه ای استفاده نمایید. بهتر است از عینک هایی که بزرگ هستند و باعث می شوند بالای چهره شما بزرگ تر به نظر برسد و برعکس، پایین صورت شما کوچک تر به نظر برسد، استفاده نکنید.

فرم صورت مثلثی رو به بالا

افراد با فرم صورت مثلثی، پیشانی کوچک و فک و چانه بزرگ و پهنی دارند.

عینک مناسب با فرم صورت مثلثی رو به بالا

این افراد باید از عینک هایی استفاده کنند که فریم های تیز و زاویه دار دارند مانند فریم های مربعی، مستطیلی و چشم گربه ای تا تعادل و تناسب را در چهره آن ها ایجاد نماید.

فرم صورت مثلثی رو به پایین

این فرم صورت دارای پیشانی پهن و چانه کوچک است و شاید بتوان گفت درصد زیادی از مردم دارای این فرم صورت هستند.

عینک مناسب با فرم صورت مثلثی رو به پایین

افرادی که دارای فرم صورت مثلثی رو به پایین  هستند می توانند از فریم هایی استفاده کنند که قسمت بالای صورتشان را پهن تر نشان دهد. فریم گربه ای، بدون فریم، چند ضلعی، مستطیلی، خلبانی، کلاب مستر برای چهره این افراد مناسب می باشد.

فرم صورت لوزی

یکی از نادر ترین و کم یاب ترین فرم های صورت، فرم صورت لوزی شکل است. در این فرم صورت، پیشانی کوچک و باریک می باشد، فک و چانه کوچک هستند، گونه ها پهن و برجسته می باشند.

عینک مناسب با فرم صورت لوزی

عینک هایی که دارای فریم های بیضی، دایره ای، چشم گربه ای و دارای جزئیات هستند برای این فرم صورت مناسب می باشند.

طبق نکاتی که بیان کردیم باید از فریم عینک هایی استفاده کنید که با فرم صورت شما متضاد باشد زیرا در این صورت است که چهره شما متعادل تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.

در انتخاب فریم عینک می توانید به رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موهایتان نیز توجه داشته باشید و سپس دست به انتخاب فریم بزنید.

برای آن که فرم صورتتان را متوجه بشوید در برابر آینه بایستید و سپس با استفاده از ماژیک وایت برد، فرم صورتتان را بر روی آینه بکشید. سپس لبخند بزنید و دوباره فرم صورت خود را بکشید. اگر این دو شکل با هم یکسان باشند شما دارای یک فرم صورت هستید و در صورت تفاوت بین آن ها، فرم صورت شما ترکیبی خواهد بود.

مشاوره رایگان درج آگهی