مزایا و عوارض کراتین مو

مزایا و عوارض کراتین مو

در دنیای امروز روش های متعددی برای کمک به موهای آسیب دیده و افزایش زیبایی آن ها وجود دارد. یکی از این روش ها که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، کراتین مو است. با کراتین کردن مو می توانید آسیب دیدگی موهای خود را از بین ببرید و موهایی نرم، لطیف و صاف داشته باشید. این روش مانند هر کار دیگری در کنار فوایدی که دارد می تواند عوارضی نیز داشته باشد. در این مقاله به بررسی مزایا و عوارض کراتین مو می پردازیم. ما را همراهی کنید.

کراتین مو به چه معنا است؟

در کراتین کردن مو، طی فرایند شیمیایی که رخ می دهد، موها را صاف می کند و وزی و فر بودن آن ها را از بین می برد و باعث درخشندگی تار های مو می شود. اگر به خوبی از موهای کراتینه شده مراقب شود تا ۶ ماه اثرات آن ماندگار خواهد بود. کراتین مو روش های مختلفی دارد به همین دلیل ابتدا باید آرایشگر موهای شما را بررسی نماید تا با توجه به نیاز موهای شما، فرمول مناسب برای کراتین درمانی موهای شما را تشخیص دهد.

کراتین مو انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها زمانی که حرارت داده شوند، از خود فرمالدهید آزاد می کنند البته روش های جدید تر فاقد فرمالدهید هستند. در روش کراتینه مو، مواد لازم برای تارهای مو، به آن داده می شود به همین دلیل است که موها سالم تر از قبل شده و صاف و درخشان می شوند.

مزایای کراتین مو

همه افراد دوست دارند موهایی نرم و لطیف داشته باشند تا شانه کردن و مرتب کردنشان آسان باشد. کراتین کردن مو یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا زیبایی و سلامت موهای خود را دوباره به دست آورید. علاوه بر این ها کراتین مو مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

برای انواع مو مناسب است.

روش کراتینه کردن مو برای انواع موهای صاف، وز، فر، حالت دار، رنگ شده و … مناسب است و محدودیتی از این نظر ندارد.

به موها آسیب جدی وارد نمی کند.

برخلاف روش های قدیمی دیگر کراتینه مو آسیب دائمی جدی به موهای شما وارد نمی کند و بعد از گذشت چند ماه دوباره موهای شما به حالت قبل بر می گردد. در صورتی که مراقبت های لازم را از موهای کراتین شده خود نداشته باشید، زودتر از موعد نیز حالت قبلی موهای خود را به دست می آورید.

حالت دهی موها را آسان می کند.

موهایی که کراتین شده اند حالت زیبایی به خود می گیرند و به آسانی حالت می گیرند در نتیجه برای زیبا شدن موهای خود دیگر نیازی به اتو مو و سایر وسایل حرارتی نخواهید داشت. به همین دلیل است که موهایتان آسیب ناشی از حرارت های بالا را نخواهد داشت.

ساختار مو بهبود می یابد.

ساقه موها ممکن است دارای منافذی باشد که با کمک روش کراتینه مو، این منافذ پر می شوند. به همین دلیل است که تارهای موی شما نرم، لطیف و درخشان می شود.

شانه کردن مو راحت می شود.

زمانی که موهای خود را کراتین می کنید چون لطافت و نرمی آن را بالا می برید، شانه کردن آن ها راحت و آسان می شود و دیگر نیازی به استفاده از نرم کننده نخواهید داشت.

موها تقویت می شوند.

زمانی که موها دچار آسیب دیدگی هستند به این معنا است که مواد مغذی آن ها با کمبود مواجه شده است. در روش کراتین مو ویتامین ها و مواد لازم برای تقویت مو به آن ها داده می شود در نتیجه سلامتی را به تارهای موی شما بر می گرداند.

برای زنان و مردان مناسب است.

روش کراتین مو محدودیتی برای زنان و مردان ندارد در نتیجه هر دو گروه می توانند با این روش، سلامتی و زیبایی را به موهای خود بر گردانند.

عوارض کراتین مو

در کنار تمامی مزایایی که کراتین مو دارد، مانند سایر روش هایی که با مواد مختلف سر و کار دارد، دارای عوارضی نیز می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

محصولات کراتین مو مصنوعی است.

کراتین یک ماده شیمیایی است که به صورت طبیعی در مو، دندان و ناخن یافت می شود. کراتینی که برای صاف کردن موها استفاده می شود به صورت مصنوعی ساخته شده است و هر محصولی که به دست بشر ساخته می شود می تواند عوارضی داشته باشد مثلا در بعضی از افراد حساسیت ایجاد کند، پوست و چشم ها را تحریک کند.

هزینه زیادی دارد.

روش کراتین مو، روشی گران و پر هزینه محسوب می شود. علاوه بر هزینه اولیه، برای مراقب از موهای کراتین شده نیز باید هزینه کنید به عنوان مثال از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید. قیمت این شامپوها نسبت به شامپوهای معمولی، بالاتر می باشد.

ماندگاری کمی دارد.

موهای کراتین شده در بهترین وضعیت و با رعایت تمامی شرایط نگهداری، می تواند تا حدود ۶ ماه بر روی موهای شما باقی بماند و بعد از آن موهایتان دوباره به حالت اولیه بر می گردد.

برای بانوان باردار مناسب نیست.

بانوان باردار نمی توانند از این روش برای صاف کردن موهای خود استفاده کنند زیرا فرمالدهید آزاد شده از آن برای سلامت مادر و جنین خطر ناک است و حتی سلامت آرایشگر را نیز می تواند در معرض خطر قرار دهد. فرمالدهید به قدری می تواند خطر ناک باشد که توصیه می شود بانوان باردار در سالن های زیبایی که خدمات کراتین مو ارائه می دهند، حضور نداشته باشند.

می تواند باعث آسیب به موهایتان شود.

درست است که در بالا گفتیم که کراتین مو روشی است که آسیب کمی برای موهای شما ایجاد می کند اما این در صورتی است که از مواد مرغوب و با کیفیت برای این کار استفاده شود . همچنین آرایشگر باید با تجربه باشد و از مواد به اندازه کافی و مورد نیاز شما استفاده کند و با استفاده از حرارت زیاد، به موهایتان آسیب وارد نکند.

می توانید برای حفظ سلامتی موهای خود، سبک زندگی خود را تغییر دهید و از رژیم غذایی سالم استفاده کنید. استفاده از روغن های طبیعی مانند نارگیل، زیتون، آرگان و … نیز می تواند در بهبود آسیب دیدگی های موهای شما مفید باشند.

مشاوره رایگان درج آگهی