شیدینگ ابرو چیست؟

شیدینگ ابرو چیست؟

افرادی که ابروهایی پرپشت و خوش حالتی ندارد پیشنهادات زیادی از جمله انجام شیدینگ ابرو را شنیده اند. این روش زیبایی نیز مانند هر روش دیگری، دارای مزایایی است و به مراقبت های خاصی احتیاج دارد. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری درباره شیدینگ ابرو به دست آورید ادامه مطالب این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه شوید.

شیدینگ ابرو به چه معنا است؟

برای پر کردن ابروهای خالی و حالت دادن به آن ها از روشی به نام شیدینگ ابرو استفاده می شود. در این روش که به نوعی تتوی آرایشی به حساب می آید رنگدانه ها به کمک ابزار دستی به خصوصی زیر پوست قرار می گیرند تا قسمت های خالی پر شوند. در این صورت است که ابروها پرپشت و خوش حالت می شوند و حالتی مخملی مانند سایه ابرو در آن ها ایجاد خواهد شد.

شیدینگ ابرو چه تفاوتی با میکروبلیدینگ دارد؟

روش های زیبایی ابرو متنوع اند و گاهی با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. از جمله این موارد می توان به شیدینگ ابرو و میکروبلیدینگ اشاره کرد. در هر دوی این روش ها از رنگدانه برای پر کردن و خوش حالت کردن ابرو ها استفاده می شود اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که عبارتند از موارد زیر:

  • در روش میکروبلیدینگ خطوط مانند هاشور در ابروها ایجاد می شود اما در روش شیدینگ نقاط مختلفی در کل ابروها زده می شود و حالت پودری به آن می دهد.
  • کسانی که به دنبال ابروهایی طبیعی هستند باید از روش میکروبلیدینگ استفاده کنند زیرا شیدینگ ابروهایی پر رنگ تر و جسورانه تری ایجاد می کند.
  • در میکروبلیدینگ در امتداد خط ابرو تتو زده می شود ولی در شیدینگ کادر معینی ایجاد نخواهد شد.
  • در صورتی که پوست شما خشک است بهتر است به سراغ روش میکروبلیدینگ بروید زیرا پوست شما می تواند رنگدانه ها را بهتر در خود نگه دارد. اما اگر پوست شما چرب است روش شیدینگ انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

با توجه به تفاوت هایی که بین این دو روش وجود دارد اکنون می توانید بهترین و مناسب ترین روش را برای افزایش زیبایی ابروهایتان انتخاب نمایید.

مزیت های شیدینگ ابرو چیست؟

شیدینگ ابرو نسبت به روش میکروبلیدینگ دارای مزیت هایی است که باعث می شود افراد زیادی را به سمت خود جلب نماید. از جمله مهم ترین این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیدینگ ابرو نسبت به روش میکروبلیدینگ دوام و ماندگاری بیشتری دارد.
  • برای کسانی که پوست های چرب و حساسی دارند گزینه مناسبی است.
  • ابروهایی متقارن و کاملا پر ایجاد می کند.
  • در ایجاد ابروهایی کاملا متقارن بسیار کمک کننده است.

شیدینگ ابرو برای تمامی پوست ها مناسب است اما از آن جایی که پوست های چرب نمی توانند میکروبلیدینگ انجام دهند می توانند روش شیدینگ ابرو را امتحان کنند و از دوام و ماندگاری آن لذت ببرند. علاوه بر این در روش میکروبلیدینگ با کمک تیغه، برش هایی در پوست ایجاد می شود که در صورت حساس بودن پوست، ناراحتی برای فرد ایجاد خواهد شد و این مسئله در روش شیدینگ ابرو وجود ندارد.

قبل از شیدینگ ابرو به چه نکاتی باید توجه داشت؟

اگر تصمیم به انجام شیدینگ ابرو دارید باید به یک سری نکات توجه داشته باشید که عبارتند از موارد زیر:

  1. ۲۴ ساعت قبل از انجام شیدینگ ابرو الکل، روغن ماهی، کافئین، ایبوپروفن مصرف نکنید.
  2. ۱ هفته قبل از شیدینگ، ابروهایتان را برندارید.
  3. ۲ هفته قبل از شیدینگ ابرو، فیشیال انجام ندهید.
  4. در روز انجام شیدینگ در معرض آفتاب زیاد قرار نگیرید.
  5. ۱ ماه قبل از انجام شیدینگ ویتامین A یا محصولات رتینول مصرف نکنید.

شیدینگ ابرو چگونه انجام می شود؟

معمولا شیدینگ ابرو در دو جلسه انجام می شود. در جلسه اول مشاوره اولیه صورت می گیرد به همین دلیل برخی از آرایشگران این دو جلسه را در یک جلسه ترکیب می کنند.

در ابتدا آرایشگر مورد نظر، فرم ابروهای طبیعی شما را بررسی می کند و درباره حالت و فرم دلخواه ابروهایتان با شما صحبت می کند. شما می توانید عکس فرم ابروهایی که مد نظر دارید را به او نشان دهید تا در تصمیم گیری نهایی موثر باشد.

در این جلسه آرایشگر حالت مورد نظرتان را بر روی هر دو ابرو می کشد. سپس موهای زائد آن را بر می دارد و رنگ مناسب را برای ابروهایتان انتخاب می کند. سپس کار شیدینگ ابرو انجام می شود. تا حدود ۵ روز ابروها بسیار پر رنگ دیده می شوند سپس به مرور زمان و طی ۴ هفته رنگ شیدینگ با رنگ ابروهای طبیعی شما هماهنگ می شود.

در جلسه دوم که حدود ۸ هفته بعد است آرایشگر ابروهای شما را بررسی می کند تا در صورت نیاز شکل آن ها را تکمیل و اصلاح کند و ضخامت مورد نیاز را در آن ها ایجاد نماید.

۲ روش مهم شیدینگ ابرو کدام است؟

انجام شیدینگ ابرو به ۲ روش مهم انجام می شود که عبارتند از موارد زیر:

شیدینگ ابرو با سوزن پاور

با کمک این روش می توان تمامی قسمت های ابرو و یا قسمت های کمی در ابرو که خالی است را به صورت نقطه ای پر کرد.

شیدینگ ابرو با سوزن فلت

برای آن که داخل ابروها به صورت کامل پر شوند با کمک چند سوزن فلت، به صورت پشت سر هم رنگدانه ها به پوست تزریق می شوند.

مراقبت های بعد از شیدینگ ابرو کدامند؟

  • در هفته اولی که شیدینگ ابرو انجام دادید، ابروهایتان را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید سپس اجازه دهید به صورت طبیعی و در معرض هوا خشک شوند. بعد از آن می توانید کرم مرطوب کننده ای که آرایشگرتان پیشنهاد داده است را بر روی آن ها بزنید.
  • تا چند روز بعد از انجام شیدینگ، روی صورت تان نخوابید.
  • ابروهایتان را نخراشید و پوست های آن را نکنید.
  • مراقب باشید طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • در هفته اول، ابروهایتان را خیس نکنید به همین دلیل به سونا و شنا نروید، ورزش سنگین با تعرق زیاد انجام ندهید، ابروهایتان را آرایش نکنید و با احتیاط کامل به حمام بروید.

شیدینگ ابرو چه مدت ماندگاری دارد؟

نتیجه شیدینگ ابرو برای هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، مهارت آرایشگر و موادی که استفاده کرده است دارد. اما به طور معمول شیدینگ ابرو ۱ تا ۳ سال ماندگار است ولی هر ۶ تا ۸ ماه یکبار به ترمیم نیاز دارد.

همانطور که مشاهده کردید شیدینگ ابرو یکی از روش های دائمی آرایش ابرو به حساب می آید که برای افرادی که ابروهایی کم پشت و بی حالت دارند مناسب است.

مشاوره رایگان درج آگهی