تفاوت میکروبلندینگ و میکروپیگمنتیشن

تفاوت میکروبلندینگ و میکروپیگمنتیشن

میکروبلندینگ یک روش خط به خط برای ترسیم جایگاهی از ابرو است که به طور طبیعی با لکه‌های پر شده است. این فرایند شامل تزریق مواد رنگی در لایه بالایی پوست ابرو است. این فرایند توسط یک تخصص‌کار حرفه‌ای انجام می‌شود و به عنوان یک روش دائمی شناخته می‌شود. نتیجه نهایی این فرایند، ابرویی ظاهر طبیعی با رنگ و شکل قابل تنظیم و قابل تغییر است.

اما میکروپیگمنتیشن یک فرایند صنعتی است که شامل تزریق رنگ در لایه پایین تر پوست است. این روش نیز توسط یک تخصص‌کار حرفه‌ای انجام می‌شود و می‌تواند رنگ پایه ابرو را تغییر دهد، اما در مقابل میکروبلندینگ، این فرایند قابل تغییر نیست و به عنوان یک روش دائمی شناخته می‌شود.

در کل، میکروبلندینگ و میکروپیگمنتیشن هر دو روش‌های رایج برای جلوگیری از نیاز به استفاده از مداد و خطاهای رایج در طراحی ابروها هستند. با این حال، پیش از انتخاب هر یک از این روش‌ها، بهتر است با یک تخصص‌کار معتبر مشورت کنید تا بهترین روش را برای شما مشخص کند.

افراد ممکن است برای داشتن ظاهری زیباتر سعی کنند روش های مختلفی را امتحان کنند. یکی از معیار های زیبایی چهره، داشتن ابرو هایی متقارن و زیبا است. اما ممکن است بر اثر عواملی مانند تصادف، شکستگی و … زیبایی طبیعی ابرو ها از بین رفته باشد و فرد را دچار کمبود اعتماد بنفس کند. امروزه روش های مختلفی وجود دارد که می توان ابرو ها را دوباره ترمیم کرد و زیبایی را به آن ها برگرداند. در این مقاله به دو روش میکروبلندینگ و میکروپیگمنتیشن در حرفه آرایش ابرو می پردازیم. این ها دو روش هاشور هستند که در مواردی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در ادامه به تفاوت های این دو با یکدیگر می پردازیم.

تفاوت در ابزار مورد استفاده

میکروبلندینگ با دست و با قلم بلید غیر الکتریکی و فاقد موتور انجام می شود. بلید سوزن هایی یکبار مصرف در مدل های فلت یا اسلوپ دارد که با فشار دست سوزن ها بر روی پوست حرکت می کنند.

میکروپیگمنتیشن به وسیله دستگاه و قلمی که دیجیتال است، انجام می شود که موتوری برقی داشته و دور موتور نیز قابل تنظیم می باشد.

تفاوت در میزان نفوذ رنگ در زیر پوست

در میکروبلندینگ رنگ به میانه غشای پوست نفوذ می کند یعنی عمق زیادی ندارد به همین دلیل این روش، نیمه دائمی محسوب می شود.

در میکروپیگمنتیشن رنگ در لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و به همین سبب کار با این روش اثر طولانی تر گاهی تا ۵ سال نیز ماندگاری دارد.

تفاوت در مقدار طبیعی شدن ابروها

در میکروبلندینگ رنگ مانند تار مو وارد پوست می شود، به صورت خط به خط و در همان جهت تار موهای ابرو و خط های ریز و درشت کشیده می شود در نتیجه بسیار شبیه ابروی طبیعی می شود.

در میکروپیگمنتیشن تمامی قاب ابرو، با رنگ پر شده و حالت طبیعی ندارد. اما در روش های جدیدی که در میکروپیگمنتیشن به کار می رود نیز خطوط بسیار ظریف بر روی پوست ایجاد شده و ابروهای طبیعی تری را به مشتری هدیه می دهد.

تفاوت در دوره بهبودی و هزینه ها

میکروبلندینگ در مدت زمان کوتاه تری نسبت به میکروپیگمنتیشن بهبود می یابد و هزینه کمتری نسبت به میکروپیگمنتیشن نیز دارد.

تفاوت در مدت ماندگاری

از آن جایی که در میکروبلندینگ رنگ در لایه های سطحی تر پوست تزریق می شود، ماندگاری آن نیز کوتاه تر خواهد بود و روشی نیمه دائمی برای ابروها محسوب می شود.

اما در روش میکروپیگمنتیشن رنگ به صورت عمیق تر وارد پوست شده و همین عاملی است که ماندگاری آن را بالا می برد.

تفاوت در زیبایی ابرو

در میکروبلندینگ چون ابرو به صورت دستی کشیده می شود ممکن است خیلی قرینه نشوند و مهارت آرایشگر باید بسیار بالا باشد تا بتواند ابروها را تمیز در بیاورد؛ اما در میکروپیگمنتیشن از قلم الکتریکی استفاده شده و باعث می شود ابروهایی قرینه و زیبا ایجاد شود.

تفاوت در آسیب رساندن به پوست

در میکروبلندینگ از تیغ استفاده می شود در نتیجه خراش های زیادی بر روی پوست ایجاد می شود و ممکن است باعث ایجاد زخم بر روی پوست شود.

اما میکروپیگمنتیشن با سوزن های بسیار ریز رنگ به درون پوست تزریق می شود در نتیجه آسیب کمتری به پوست مشتری وارد خواهد شد.

تفاوت در زمان اجرا

روش میکروبلندینگ ممکن است به دو جلسه نیاز داشته باشد. معمولا در جلسه اول طراحی ابرو انجام می شود و در جلسه دوم کار ترمیم و اصلاح ابرو انجام می شود. در مواردی نیز ممکن است کار طراحی و اجرا، در یک جلسه انجام بشود.

در روش میکروپیگمنتیشن به جلسات بیشتری برای طراحی ابرو و اجرا نیاز هست اما ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت.

 کاربرد پزشکی

میکروپیگمنتیشن برای پر نشان دادن مو ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد در واقع از نظر پزشکی نیز کاربرد های دیگری نیز دارد مثلا برای پوشاندن زخم ها، جای بخیه، جای اسکار و … نیز به کار می رود.

نکته

  • قبل از انتخاب هر کدام از این روش ها، تمامی موارد را بررسی کنید.
  • محلی که قرار است کار اصلاح ابرو انجام شود را از قبل انتخاب کرده و موارد بهداشتی آن جا و آرایشگر را بررسی کنید.
  • به عوارض و معایبی که هر دو روش دارند توجه داشته باشید.
  • مراقبت های بعد از کار اصلاح ابرو را رعایت کنید تا سلامتی پوستتان به خطر نیفتد.
مشاوره رایگان درج آگهی