آیا اکستنشن مو قابل شستشو است؟

آیا اکستنشن مو قابل شستشو است

امروزه خیلی از افراد برای داشتن موهای پرپشت و یا بلند به دنبال خدمات اکستنشن مو هستند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید می توانید با اکستنشن مو خیلی راحت و سریع موهایی زیبا داشته باشید اما مانند هر کار دیگر باید با اصول و نکات مهم در این زمینه آشنا باشید. یکی از نکات مهم در زمینه اکستنشن مو، نحوه شستشوی آن است. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره این موضوع را کسب نمایید.

اکستنشن مو چیست؟

قبل از آن که به سراغ اصل بحثمان برویم باید به این پرسش بپردازیم که اکستنشن مو به چه معنا است؟ به موهای اضافی که برای افزایش حجم و یا طول موها، استفاده می شوند، اکستنشن مو می گویند. اکستنشن مو دارای انواع مختلفی است از جمله اکستنشن طبیعی که از موی طبیعی انسان و یا حیوان ساخته می شود و اکستنشن مصنوعی که در کارخانه ها و از الیاف به خصوصی ساخته می شوند. شما می توانید برای انتخاب بهترین آن ها از متخصص این زمینه مشورت بگیرید. با اکستنشن مو می توانید مشکل طاسی، نازکی مو و ریزش مو را پنهان نمایید و بار دیگر زیبایی موهای خود را به دست آورید.

قبل از انجام اکستنشن مو به این نکات دقت نمایید.

  • قبل از آن که اکستنشن مو انجام دهید حتما موهایتان را با شامپوی مناسب خوب بشویید تا هیچ گونه آلودگی و چربی بر روی آن ها نباشد.
  • اگر می خواهید اکستنشن مو انجام دهید باید طول موهایتان حداقل ۷ تا ۱۰ سانتی متر باشد و هر چقدر بلندتر باشد نصب اکستنشن راحت تر خواهد بود.
  • قبل از انجام اکستنشن یک جلسه را برای مشاوره گرفتن نزد آرایشگر مربوطه اختصاص دهید و دسته کمی از موهایتان را به او بدهید تا از اکستنشن هم رنگ موهایتان برای شما استفاده نماید.
  • در صورتی که موهایتان کوتاه است بهتر است بیش تر از ۴۰ سانتی متر به موهایتان اضافه نکنید زیرا موهای بلند تر از این اندازه وزن بیشتری نیز دارند و چون موهای طبیعی خودتان کوتاه اند توانایی تحمل این وزن را نخواهند داشت و به مرور زمان شاهد ریزش موهای طبیعی خود خواهید بود.

نحوه شستن موهای اکستنشن شده

شما می توانید موهای اکستنشن شده خود را بشویید اما حتما به نکاتی که در ادامه بیان می کنیم توجه داشته باشید تا هم زیبایی موهایتان حفظ شود و هم آن که عمر موهای اکستنشن شده شما افزایش یابد.

  • حتما تا ۵ روز بعد اکستنشن مو، آن ها را نشویید زیرا شستن زود هنگام موها ها باعث ضعیف شدن چسب آن ها می شود و عمر آن ها را کم خواهد کرد.
  • در صورتی که می خواهید قبل از خواب به حمام بروید باید حتما موهایتان را به خوبی خشک نمایید و سپس بخوابید.
  • برای جلوگیری از گره خوردن موها، آن ها را قبل از خواب ببندید یا ببافید.
  • در حمام ابتدا موهایتان را شانه کنید تا از ایجاد گره جلوگیری شود سپس آن ها را بشویید.
  • تمامی موهایتان به یکباره زیر دوش نبرید. ابتدا قسمت جلوی سر را بشویید سپس پشت سر و یا این که موهایتان را از فرق وسط باز کنید و هر قسمت را جداگانه بشویید.
  • در هنگام شستشوی موها، آن ها را به جلوی سر نریزید و سرتان را پایین نگیرید زیرا این کار باعث می شود موهایتان به هم گره بخورند و اکستنشن ها آسیب ببینند.
  • به میزان کافی از شامپو استفاده نکنید نه خیلی کم و نه آنقدر زیاد که برای شستن کف آن مجبور شوید مدت زمان بیشتری زیر دوش قرار بگیرید.
  • موهایتان را چنگ نزنید فقط با کمک دست هایتان آن ها را از بالا به پایین فشار دهید تا به خوبی تمیز شوند. سپس خیلی آرام مرحله آبکشی را انجام دهید.
  • از نرم کننده هم استفاده کنید اما مراقب باشید به محل اکستنشن نخورد زیرا آن ها را ضعیف و شل می کند در نتیجه عمر آن ها را کاهش می دهد.
  • از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد سیلیکون هستند زیرا سیلیکون می تواند چسب اکستنشن را شل کند.
  • بعد از حمام، برای خشک کردن اکستنشن موها، آن ها را به آرامی درون حوله قرار دهید و حوله را کمی فشار دهید تا آب اضافی آن ها گرفته شود. توجه داشته باشید که هرگز نباید حوله را با فشار و به صورت حرکت های بالا و پایین بر روی موهایتان بکشید زیرا امکان کنده شدن اکستنشن ها و ریزش موهای طبیعی شما وجود خواهد داشت.
  • بهتر است موهایتان را در هوای آزاد خشک کنید ولی در صورت تمایل می توانید از سشوار برای خشک کردن آن ها استفاده کنید به این صورت که ابتدا آب اضافی موهایتان را با حوله بگیرید سپس برای استفاده از سشوار سعی کنید باد متوسط آن را به کار بگیرید. سر آن را پایین گرفته و خیلی آرام با انگشتان خود موهایتان را از هم باز کنید.
  • در هفته حداکثر دو بار به حمام بروید.
  • پس از حمام موهایتان را با مواد مغذی و تقویت کننده و روغن های طبیعی ماساژ دهید. البته توجه داشته باشید این مواد بر روی اکستنشن شما نروند.
  • از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید زیرا باعث خشک شدن موها می شوند.
  • استفاده از شامپوهای حجم دهنده نیز توصیه نمی شود زیرا این نوع شامپوها کوتیکول های مو را بلند می کنند و همین مسئله باعث گره خوردن تارهای مو می شود.

موهای اکستنشن شده را چگونه شانه بزنیم؟

برای آن که عمر اکستنشن مو افزایش یابد بهتر است از برس های مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید. از آن جایی که این نوع برس های مخصوص خیلی نرم و نازک هستند، می توانند از موهای اکستنشن شده شما به خوبی مراقبت نمایند و در مقابل، برس های خشن باعث کشیده شدن اکستنشن ها می شوند.

ابتدا شانه زدن یا برس کشیدن را از پایین موهایتان شروع کنید و سپس به قسمت های بالایی بروید تا اگر گره ای در آن ها وجود دارد باز شود. حداکثر روزی یک بار موهایتان را شانه کنید تا طول عمر اکستنشن موهایتان افزایش یابد.

سعی کنید نکات لازم در زمینه اکستنشن مو را رعایت نمایید تا هم به موهای طبیعی خودتان آسیبی وارد نشود و هم آن که طول عمر اکستنشن موهایتان افزایش یابد. در ضمن بهتر است تا جایی که می توانید موهایتان را اکستنشن نکنید زیرا فشار زیادی را به ریشه موهای طبیعی شما وارد می کند.

برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی