مراحل ریموو کردن ناخن

مراحل ریموو کردن ناخن

ناخن ها نقش مهمی در زیبایی دست دارند به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال کاشت ناخن هستند تا ناخن هایی بلند و زیبا داشته باشند. اما گاهی اوقات ممکن است از مدل ناخن کاشته شده خود راضی نباشید و یا آن که از آن خسته شده باشید و به دنبال راهی برای حذف آن باشید. خیلی از افراد برای ریموو کردن ناخن، به آرایشگاه می روند اما با دانستن اطلاعات این کار، شما می توانید در منزل نیز ناخن خود را ریموو کنید. در این جا می خواهیم مراحل ریموو ناخن را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای ریموو کردن ناخن

ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که به ناخن کار خود دسترسی نداشته و یا آن که می خواهید خودتان ناخن هایتان را ریموو کنید. در این شرایط با اطلاع از مراحل این کار می توانید در منزل، ناخن های مصنوعی خود را ریموو کنید. برای این کار به وسایل زیر احتیاج دارید:

  • سوهان دستی
  • ناخن گیر
  • پنبه
  • عقب زن در صورت داشتن آن در منزل
  • استون ۱۰۰ درصد
  • فویل آلومینیومی
  • پولیش ناخن
  • بافر ناخن

مراحل ریموو کردن ناخن کدام است؟

خب بعد از آن که وسایل مورد نیاز را فراهم کردید اکنون نوبت آموزش مراحل ریموو است.

سوهان کشی

ابتدا باید با کمک سوهان، روی سطح ناخن را خراش دهید به گونه ای که سطح ناخن ها مات و زبر شوند. شما با این کار راه نفوذ استون به لایه های زیرین را راحت تر خواهید کرد. سپس بلندی ناخن ها را تا اندازه طبیعی ناخن ها به وسیله ناخن گیر و سوهان کوتاه کنید. البته توجه داشته باشید که اگر ناخن شما کاشت است نباید با ناخن گیر کوتاه شوند زیرا احتمال شکستگی آن و سپس شکستن ناخن طبیعی شما وجود دارد.

استفاده از استون

پس از کوتاه کردن ناخن ها و زبر کردن سطح آن، اکنون نوبت استفاده از استون است. ناخن های شما قرار است به مدت زمان زیاد در معرض استون ۱۰۰ درصد قرار بگیرد به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به پوست اطراف ناخن، به این قسمت ها وازلین بمالید اما مراقب باشید که بر روی سطح ناخن ها وازلین قرار نگیرید. اکنون پنبه ای را به استون آغشته نمایید و بر روی سطح ناخن ها قرار دهید. حالا فویل های آلومینیومی که به اندازه برش زده اید را به دور ناخن و پنبه بپیچید. توجه داشته باشید که پنبه دقیقا روی سطح ناخن باشد. زمانی که تمامی ناخن ها را این گونه پوشش دادید باید به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه صبر نمایید.

حذف مواد

بعد از آن که زمان مورد نظر گذشت فویل ها را باز کنید. اکنون ناخن مصنوعی ها نرم شده اند و می توانید آن ها را از روی ناخن با عقب زن تراش بدهید. الان کاشت و ژلیش ناخن به راحتی از سطح ناخن جدا می شوند. البته ممکن است مقداری از مواد ناخن بر روی سطح ناخن هنوز هم وجود داشته باشند به همین دلیل باز هم نیاز است تا آن را به روش قبل درون فویل قرار دهید. کیفیت آستون و موادی که استفاده شده است در سرعت حذف ناخن ها تاثیر زیادی دارند.

صاف و صیقلی کردن ناخن ها

زمانی که فویل ها را باز کردید و تمامی مواد را از سطح ناخن های خود جدا کردید حالا باید سطح ناخن هایتان را صاف کنید زیرا سطح ناخن ها خشن و زبر شده است. مقدار کم و کافی از بافر برای صیقلی کردن ناخن هایتان استفاده کنید البته مراقب باشید که استفاده زیاد از بافر باعث نازک شدن و حساس شدن زیاد ناخن هایتان خواهد شد. در صورتی که ناخن های کاشت شده شما با کیفیت و اصولی انجام شده باشد برای سطح ناخن های طبیعی شما مشکلی ایجاد نشده و به راحتی با بافر صاف و صیقلی می شود.

اگر که بعد از این مرحله نمی خواهید لاک بزنید می توانید از پولیش برای صیقلی کردن ناخن هایتان استفاده کنید. در غیر این صورت با کمک لاک ناخن هایتان را صاف و براق نمایید. می توانید با کمک سوهان، فرم ناخن هایتان را به شکل دلخواهتان درآورید.

استفاده از روغن های طبیعی

اکنون که کار ریموو ناخن ها تمام شده است نوبت آن رسیده که با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام و روغن نارگیل و … پوست اطراف ناخن ها را نرم کنید.

نکات مهم در ریموو کردن ناخن ها

  • توجه داشته باشید که نباید با فشار و زور ناخن ها را جدا کنید زیرا ممکن است به ناخن های طبیعی خودتان آسیب وارد شود.
  • از آن جایی که استون قابل اشتعال است، مراقب باشید در کنار حرارت و آتش، کار ریموو ناخن را انجام ندهید.
  • استفاده از وازلین در اطراف ناخن ها را فراموش نکنید زیرا احتمال آسیب و زخمی شدن این قسمت از پوست وجود دارد.
  • در صورتی که احساس سوزش زیاد دارید و پوستتان قرمز شده است حتما از نظر متخصص استفاده نمایید.
  • اگر می خواهید دوباره ناخن بکارید بهتر است یک یا دو هفته صبر کنید و به ناخن هایتان فرصت بدهید تا سلول هایشان هم اکسیژن کافی دریافت کنند و هم آن که ناخن ها تقویت شوند.
  • روش های دیگری نیز برای ریموو کردن ناخن ها وجود دارد مثلا فرو کردن ناخن ها در استون. در این روش از استون زیادی استفاده می شود و چون نوک انگشتان مدت زمان نسبتا زیادی در استون قرار می گیرد، پوست آسیب می بیند و نازک و حساس می شود. بهتر است این روش را امتحان نکنید.
  • استفاده از آب گرم نیز برای ریموو کردن ناخن ها کاربرد دارد که در آن بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی و تنها با استفاده آب گرم می توانید ناخن ها را حذف نمایید. البته زمان بیشتری می برد اما روش سالمی است و باید هر وقت دمای آب پایین آمد دوباره آن را با آب گرم عوض کنید تا کم کم چسب ناخن نرم شود.

سعی کنید نکات بهداشتی را در این زمینه رعایت کنید تا از بروز بیماری های قارچی و  عفونت ها به زیر سطح ناخن هایتان جلوگیری نمایید.

مشاوره رایگان درج آگهی