آموزش آرایش سایه چشم اسموکی

آموزش آرایش سایه چشم اسموکی

چشم ها تاثیر زیادی در صورت دارند به همین دلیل آرایش آن ها جزء مهم ترین قسمت در میکاپ به حساب می آید. خط چشم و سایه چشم می توانند تغییرات زیادی را در حالت چشم ها ایجاد کنند مثلا خط چشم های دنباله دار، ضخیم، کوتاه و … هر کدام حالت های متفاوتی را در چشم ها ایجاد می کنند. یکی از سبک های پر طرفدار و محبوب آرایش چشم، آرایش اسموکی است. این سبک از آرایش می تواند برای هر مدل چشمی متناسب باشد زیرا قابل انعطاف پذیری بالایی دارد. در این جا به آرایش سایه چشم اسموکی را به شما آموزش می دهیم.

آرایش سایه چشم اسموکی چیست؟

اسموک smoke در لغت به معنای دود است و در این سبک از آرایش چشم، از سایه های تیره استفاده می شود. در قدیم زنان مصری به وسیله سرمه و یا سایر پودر سنگ های طبیعی سعی در تیره کردن اطراف چشم خود داشتند. از این سبک هنوز هم استفاده می شود و طرفداران خاص خود را دارد. در مدل کلاسیک سایه چشم اسموکی از سایه چشم مشکی یا دودی استفاده می شود ولی اکنون از رنگ های دیگری که روشن تر و اکلیلی هستند نیز استفاده می شود.

لوازم مورد نیاز برای آرایش سایه چشم اسموکی

اگر قصد دارید چشمان خود را به این سبک آرایش کنید باید این وسایل را تهیه نمایید:

  • پرایمر چشم
  • سایه چشم
  • کانسیلر
  • ریمل
  • خط چشم مدادی
  • براش آرایشی
  • مژه مصنوعی

برای آرایش چشم اسموکی طبق روش زیر پیش بروید.

از خط چشم مدادی استفاده کنید.

قبل از شروع به کار باید مانند همیشه چشمانتان را به وسیله پرایمر و کانسیلر آماده کنید. با این کار هم آرایشتان زیباتر می شود و هم ماندگاری آن بالا می رود. بعد از آماده سازی چشم ها، به وسیله خط چشم مدادی بن مژه بالا و پایین هر چشم را سیاه کنید. به کمک همین مداد خط چشم ضخیمی را روی خط مژه بالایی خود بکشید. نگران تمیز و یکدست بودن آن نباشید زیرا بعدا بر روی پلکتان پخش می شود.

به وسیله سایه خاکستری پشت پلک خود را تیره کنید.

یک براش سایه متوسط را برداشته و به سایه چشم خاکستری تیره آغشته نمایید. سپس براش را دقیقا بر روی همان خطی قرار دهید که قبلا کشیدید و در همان راستا شروع کنید به پخش کردن سایه چشم و مداد بر پشت پلک هایتان. این کار را تا حدود نیمه پلک بالا انجام دهید. زمانی که پلک بالا انجام شد، پلک پایین را نیز همین کار را انجام دهید و بدین صورت دور تا دور چشم ها را تیره نمایید.

کار خود را تکمیل کنید.

زمانی که کارتان با سایه خاکستری تیره تمام شد به سراغ رنگ قهوه ای تیره بروید و به کمک براش بزرگتر سایه مورد نظر را بالاتر از سایه قبل و تا حدود خط پشت پلک پخش نمایید. برای آن که این دو رنگ متمایز از یکدیگر دیده نشوند از مقداری پایین تر، ضربات براش را شروع کنید تا این دو رنگ به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. بعد از این کار، با استفاده از یک رنگ نود روشن در بالای خط پلک و زیر سایه خاکستری چشم بکشید تا یک طیف رنگی از تیره به روشن را ایجاد کرده باشید و زیبایی و طبیعی بودن را به چشمان خود ببخشید. در آخر می تواند از ریمل و مژه مصنوعی برای زیباتر کردن چشمانتان استفاده نمایید.

آرایش سایه چشم اسموکی برای فرم چشم های مختلف

شما می توانید با توجه به فرم چشم های خود، سایه چشم اسموکی جذاب و زیبایی بکشید.

فرم چشم های نزدیک به هم

برای چشم هایی که نزدیک به هم هستند باید به صورتی سایه چشم کشیده شود که چشم ها با فاصله از یکدیگر دیده شوند. به همین دلیل باید قسمت داخلی پلک ها را از سایه روشن استفاده کنید و قسمت خارجی پلک ها را سایه تیره بزنید. می توانید پلک را به سه قسمت تقسیم کنید. ابتدا کل پلک را سایه پایه بزنید یعنی از همان رنگ روشنی که برای قسمت داخلی پلک می خواستید بزنید. سپس قسمت میانی را از سایه متوسط و قسمت خارجی پلک را از سایه تیره تر استفاده کنید. در آخر سایه را به قسمت بیرون پخش کنید تا فاصله چشم ها را از یکدیگر بیشتر نشان دهید.

فرم چشم های با فاصله از هم

این فرم چشم ها را کاملا برعکس قسمت قبل باید سایه بزنید زیرا در این حالت شما باید کاری کنید که فاصله چشم ها کمتر به نظر برسد. در این حالت باید سایه چشم در قسمت داخلی چشم با هم ترکیب کنید. روشن ترین رنگ سایه را باید به عنوان هایلایتر بر روی پلک و استخوان ابرو بزنید. بعد از این باید از قسمت خارجی چین پلک تا قسمت داخلی سایه به رنگ متوسط بزنید. در پایان باید در قسمت بالای خط مژه ها سایه تیره تر بزنید و سپس آن را به سمت بالا پخش نمایید. در قسمت پایین چشم و تا نزدیک گوشه داخلی چشم سایه مشکی بزنید.

فرم چشم های monlid

فرم چشم های monlid یا تک پلکی آن دسته از چشم هایی هستند که فاصله بین چشم تا ابرو را سطح صافی در بر می گیرد و استخوان ابرو در آن ها خیلی واضح نیست. شما باید در این نوع فرم چشم به کمک سایه چشم ها را درشت تر و باز تر به نمایش بگذارید. بدین صورت باید تیره ترین رنگ سایه را به قسمت خط مژه بزنید. رنگ متوسط سایه را روی پلک زده و به سمت بالا پخش نمایید. سپس روشن ترین رنگ سایه را بالای پلک بزنید. خط مژه پایین چشم را باید مداد سیاه یا یا سایه کمی روشن تر بزنید تا چشم ها درشت تر به نظر برسند.

فرم چشم های برجسته

سایه اسموکی برای این فرم از چشم ها عالی می شود زیرا فضای زیادی پشت پلک در اختیار دارید. بر روی تمامی سطح پلک سایه تیره بزنید و خط چشم پهن و ضخیم بکشید. بر روی استخوان گونه ها هایلایتر بزنید. حالا روی تمام سطح پلک یک سایه طبیعی تر بزنید. گوشه خارجی چشم را بهتر از سایه متوسط بزنید و بر روی قسمت خط مژه بالا و پایین سایه تیره بزنید. در پایان قسمت وسط پلک نیز سایه تیره بزنید و آن پخش نمایید.

سعی کردیم در این مقاله به زبان ساده و راحت آرایش چند مدل سایه چشم را به سبک اسموکی به شما آموزش دهیم. امیدواریم موفق باشید.

مشاوره رایگان درج آگهی