انتخاب مدل موی کوتاه متناسب با فرم صورت

مدل موی کوتاه متناسب با فرم صورت

مدل موها نقش زیادی در جذابیت چهره افراد دارند به همین دلیل است که هر فردی تمایل دارد مدتی یکبار مدل موهای خود را تغییر دهد تا هم تنوعی برای خودش باشد و هم آن که با مرتب کردن موها، جان دوباره ای به آن ها بدهد. امروزه انواع مختلفی از مدل مو وجود دارد که هر کس می تواند بر اساس سلیقه خود یکی را انتخاب کند اما مهم تر از سلیقه، انتخاب مدل مو متناسب با فرم صورت است. در صورتی که مدل مو متناسب و هماهنگ با فرم صورت انتخاب شود، جذابیت افراد نیز افزایش می یابد. در ادامه قرار است به همین مسئله بپردازیم.

فرم صورتتان را تشخیص دهید.

برای آن که بتوانید بهترین مدل مو را برای چهره خود انتخاب کنید در قدم اول باید فرم صورتتان را به درستی تشخیص دهید. برای این کار می توانید موهایتان را محکم دم اسبی کنید و از صورت خود در برابر دوربین عکس بگیرید. یا آن که می توانید اجزاء صورت خود را اندازه بگیرید. پهنای پیشانی، استخوان گونه ها، فک، بلندی صورت را اندازه بگیرید و با تعیین نسبت ها، نوع صورت خود را بیابید. به عنوان مثال در صورتی که طول و عرض صورت شما به یک اندازه باشد به احتمال زیاد فرم صورت شما دایره ای یا مربعی می باشد.

فرم صورت بیضی

ایده آل ترین فرم صورت مخصوص صورت بیضی است. در این فرم صورت پهنای پیشانی و فک به یک اندازه است و پهنای استخوان گونه ها از آن دو بیشتر است.

 مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت بیضی

اکثر مدل های مو به این نوع صورت می آید اما بهتر است برای پر تر نشان دادن گونه ها و کم کردن طول صورت از مدل موهایی استفاده کنند که موها در نزدیکی چانه و گونه ها، به حالت خرد باشند. مدل موهایی مانند مصری به هیچ وجه برای این صورت ها مناسب نمی باشد زیرا بر کشیدگی صورتشان می افزاید.

فرم صورت گرد

فرم صورت گرد شبیه یک دایره است که تقریبا طول و عرض صورت با هم برابر و یکدست است. معمولا این فرم صورت هیچ گونه زاویه ای نداشته و مسطح است.

مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت گرد

صورت های گرد باید از مدل موهایی استفاده کنند که پهنای زیاد چهره شان را کم تر کرده و کمی به آن زاویه بدهد و  صورت را لاغرتر و کشیده تر نشان دهد. مدل موهای خرد و یا چتری این خاصیت را دارند و باعث می شوند این چهره ها از گردی زیاد خارج شده و کمی کشیده تر به نظر برسند. این افراد باید از کوتاه کردن زیاد موهایشان خودداری کنند زیرا باعث گردتر و پهن تر نشان دادن چهره شان خواهد شد. کوتاهی مو برای این افراد حداقل باید مقداری بلند تر از چانه باشد. البته حجم دادن به قسمت بالای موها نیز ایده خوبی برای این افراد است زیرا چهره را کشیده تر نشان خواهد داد. این افراد سعی کنند موهایشان را دم اسبی نکنند.

فرم صورت مربع

در فرم صورت مربع مانند شکل مربع، زاویه وجود دارد. پیشانی و فک پهن و زاویه دار هستند. استخوان گونه ها نیز پهن است. این فرم صورت را جزء صورت های چاق دسته بندی می کنند.

مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت مربع

کوتاه کردن موها برای این افراد فکر خوبی است. مدل موهایی مانند مصری که در اطراف صورت موهای بلند وجود دارد برای این فرم صورت مناسب است.کوتاه کردن چتری نیز می تواند برای این افراد ایده خوبی باشد.

فرم صورت مثلثی یا قلبی

در این فرم صورت چانه و فک باریک است و پیشانی پهن می باشد. استخوان گونه ها نیز پهن است اما پهنای آن کمتر از پیشانی می باشد.

مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت مثلثی یا قلبی

از آن جایی که پیشانی این افراد پهن است می توان از مدل موهایی استفاده کرد که در آن ها چتری خیلی کوتاه نیست زیرا پوشاندن پیشانی باعث باریک تر نشان دادن فک می شود. بهتر است موهای اطراف صورت کشیده تر باشد.

فرم صورت گلابی

همانطور که در حال تصور گلابی هستید، این فرم صورت دارای پیشانی باریک و چانه پهن و زاویه دار می باشد یعنی قسمت پایین صورت، پهن تر از بالای صورت می باشد.

مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت گلابی

این افراد باید به دنبال مدل موهایی باشند که پیشانی را پهن تر نشان می دهد تا صورت متعادل تر به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است قسمت بالای صورت دارای موهای پر حجمی باشد. در صورت کوتاه تر کردن موها نیز باید به پرپشت نشان دادن موهای بالای صورت توجه داشت. استفاده از مدل موهایی که صاف و یکدست هستند به این افراد توصیه نمی شود.

فرم صورت کشیده یا مستطیلی

در این فرم صورت، پیشانی و استخوان فک دارای پهنای یکسانی می باشد. بلندی و طول صورت در این چهره ها بیشتر به چشم می آید.

مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت کشیده یا مستطیلی

برای کم تر کردن طول صورت در این افراد، به راحتی می توان از مدل موهای کوتاه استفاده کرد چون موی کوتاه باعث می شود صورت پهن تر به نظر برسد. مدل موهای خیلی کوتاه در حد پسرانه نیز به این صورت ها می آید. مدل موهایی که بلندی آن ها تا زیر چانه است برای این فرم صورت مناسب نیست زیرا توجه بیننده را به کشیدگی صورت جلب خواهد کرد.

نکات مهم در انتخاب مدل مو

  • در صورتی که بینی کشیده و بلندی دارید از دم اسبی کردن موهایتان خودداری کنید.
  • اگر بینی شما کوچک است مو های حالت دار و مجعد را به شما توصیه می کنیم. سعی کنید موهایتان را چتری نکنید.
  • در صورتی که گردن بلند و کشیده ای دارید بهتر است موهایتان را بلند نگه دارید زیرا موهای کوتاه باعث کشیده تر نشان دادن گردن شما خواهد شد.
  • برای گردن های کوتاه مدل موهای کوتاه نیز مناسب است البته اگر گردن شما چاق است از کوتاه کردن بیش از حد موهایتان خودداری کنید.
  • مدل موهای خیلی کوتاه برای افراد بلند قد مناسب است پس اگر قدتان کوتاه است مدل موهای فانتزی خیلی کوتاه را فراموش کنید.

هیچ گونه اجباری در انتخاب این مدل موها وجود ندارد و این نکات گفته شده تنها به این منظور است که مدل مویی انتخاب کنید که بر زیبایی شما بیفزاید پس اگر اصولی و طبق قواعد مدل موهای خود را انتخاب نمایید، جذابیت و زیبایی ظاهر شما بیشتر خواهد شد.

مشاوره رایگان درج آگهی