تکنیک های آرایش برای صورت های لاغر

تکنیک های آرایش برای صورت های لاغر

آرایش کردن هنری است که تکنیک های مختلفی دارد که می توان با استفاده از هر تکنیک، حالت خاصی را به صورت داد به عنوان مثال به کمک آرایش می توان فرم صورت را تغییر داد و در چاق و لاغر نشان دادن آن موثر بود. در این جا به تکنیک های آرایشی می پردازیم که برای صورت های لاغر مناسب است و آن ها را پر تر نشان می دهد.

اگر صورت لاغری دارید و می خواهید با تکنیک های آرایشی، صورت خود را پر تر نشان دهید به نکات زیر دقت کنید.

مژه هایتان را پر پشت کنید.

زمانی که مژه هایتان پرپشت و بلند باشد تمرکز ببینده به چشم هایتان معطوف می شود یعنی توجه افراد به قسمت بالای صورت شما جلب می شود و این گونه صورت شما پر تر به نظر می آید. می توانید از فر مژه، ریمل، اکستنشن مژه و … برای پر کردن مژه هایتان استفاده کنید.

ابروهایتان را این مدلی بردارید:

برای صورت های لاغر بهتر است ابروها پهن، صاف و اندکی متمایل به سمت بالا باشد تا به این صورت کشیدگی و لاغری چهره کمتر به چشم بیاید. مراقب باشید هرگز از مدل ابروهای نازک استفاده نکنید زیرا صورتتان را کشیده تر و لاغر تر نشان خواهد داد.

رنگ پوستتان باید این گونه باشد:

افرادی که صورت لاغری دارند بهتر است از کرم پودر هایی استفاده کنند که دو درجه از رنگ پوستشان روشن تر باشد. افرادی که پوست سبزه ای دارند مراقب باشند همین اندازه را رعایت کنند و از روشن کردن بیش از حد صورتشان خودداری کنند. انتخاب رنگ پوست خیلی مهم است زیرا ابتدا صورت آماده می شود و سپس بقیه موارد بر روی آن اجرا می شود.

افرادی که پوستشان خیلی روشن است نیازی نیست رنگ صورتشان را روشن کنند بلکه می توانند به کمک رژ گونه و رژ لب چهره خود را برجسته تر کنند و به آن عمق ببخشند.

سایه چشم تیره نزنید.

در تکنیک های آرایشی برای لاغر نشان دادن اجزاء صوت از رنگ های تیره استفاده می شود به همین دلیل افرادی که صورتشان لاغر است نباید از رنگ های تیره در آرایش خود استفاده کنند. سایه چشم هم از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است شما از سایه چشم به رنگ های پاستلی و روشن استفاده کنید تا در پر نشان دادن صورتتان به شما کمک کند.

 رژگونه تیره و اریب نزنید.

همانطور که گفتیم رنگ تیره برای لاغر نشان دادن صورت های چاق استفاده می شود به همین دلیل شما باید از رژ گونه های تیره و پر رنگ استفاده نکنید. برای آن که این کار را به خوبی انجام دهید ابتدا بخندید و زیر برآمدگی گونه ها را به سمت گوش با کمک برس پهن رژ گونه بزنید تا گونه هایتان برجسته تر شوند. مراقب باشید از امتداد نوک بینی به پایین و از گوشه چشم ها بالا تر را رژ گونه نزنید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید صورتتان گرد و پر به نظر خواهد رسید.

به آرایش چشم ها توجه کنید.

در صورتی که داخل چشم ها سرمه و یا مداد کشیده شود، باعث می شود چشم ها کوچک تر به نظر برسند در نتیجه لاغر بودن صورت مورد توجه قرار می گیرد. خط چشم گربه ای برای چهره شما مناسب است. این نوع خط چشم باعث می شود چشم ها درشت تر به نظر برسند و توجه را به آن ها جلب می کند.

لب ها را حجیم کنید.

به وسیله خط لب و برق لب لب هایتان را حجیم تر کنید به این صورت که ابتدا با یک خط لب تیره دور لب خود را بکشید و سپس رژ لب بزنید و خط لب را محو نمایید. در آخر هم با کمک برق لب می توانید لب هایتان را بر جسته کنید.

موهایتان باز باشد.

توجه داشته باشید موهایتان را محکم در دو طرف سرتان نکشید. موهایتان بهتر است باز باشد و در اطراف صورتتان ریخته شود. مدل موهایی که حالت دار و شلوغ هستند جذابیت چهره شما را افزایش می دهند.

کانتور و هایلایت صورت لاغر چگونه است؟

صورتی که کشیده و لاغر است باید به نحوی کانتور شود تا هم از کشیدگی صورت کاسته شود و هم آن که عرض صورت بیشتر شده و صورت چاق تر به نظر بیاید. برای این کار می توانید زیر چانه را تیره کنید تا از طول چهره کاسته شود.

پشت چشم و گوشه داخلی چشم را هایلایت کنید تا به این صورت چشم ها را درشت تر نشان داده باشید. البته در این کار زیاده روی نکنید تا پوسته پوسته نشود و زیبایی چهره تان را خدشه دار نکند. قسمت بالای استخوان گونه را هایلایت کنید تا حجیم تر به نظر بیایند.

خط فک که از زیر گوش تا روی لبه استخوان فک کشیده می شود را هایلایت کنید. براش با حرکت عقب و جلو این کار را باید انجام بدهد. روی قوس بینی هم باید هایلایت شود.

از انجام این کار ها خودداری کنید.

  • در صورت های لاغر نباید در امتداد بینی دو خط صاف کشیده شود چون بینی را بلند تر نشان می دهد. به جای این کار همانطور که گفتیم روی قوس بینی را هایلایت کنید.
  • در صورت های لاغر بهتر است از هیچ گونه خط تیره ای استفاده نشود. گونه ها باید برجسته شوند اما از خطوط تیره و سیاه اضافی استفاده نشود.
  • در استفاده از هایلایتر هم زیاده روی نکنید. تنها در قسمت هایی که گفتیم از هایلایتر استفاده کنید تا به هدف خود یعنی پر نشان دادن چهره برسید.
  • با افزایش سن دور چشم تیره می شود به همین دلیل از استفاده از رنگ های تیره خودداری کنید چون سن را بیشتر نشان می دهد.
  • همانطور که گفتیم برای لاغر کردن برخی از اجزاء و محو کردن آن ها از رنگ تیره و برای برجسته کردن و پر نشان دادن اجزاء از رنگ روشن استفاده می شود. در صورت های لاغر استفاده زیاد از رنگ های تیره ممنوع است. البته خیلی هم نباید در استفاده از رنگ روشن زیاده روی کرد.

آرایش کردن هم هنری است با قوانین و اصول مخصوص به خود که برای بهتر نشان داد و زیباتر کردن چهره استفاده می شود که اگر طبق این اصول انجام نشود می تواند نتیجه عکس بدهد و زیبایی را از چهره فرد بگیرد. قبل از آرایش کردن حتما به نکات لازم توجه داشته باشید.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی