نکات مهمی که در گریم عروس باید به آن توجه کنیم؟

نکات مهم در گریم عروس

یکی از مهم ترین و خاطره انگیز ترین شب ها برای افراد، شب عروسی آن ها است مخصوصا برای عروس خانم ها که دوست دارند زیباتر از همیشه به نظر به رسند. به همین دلیل از روز ها و بلکه ماه ها قبل از عروسی به دنبال یک آرایشگاه خوب و یک سبک گریم عالی برای خود می گردند. گریم عروس کار تخصصی است که انجام آن نیازمند گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت است. گریم عروس هم نکات مربوط به خود را دارد. یعنی همان چیزی که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم.

 تفاوت میکاپ و گریم چیست؟

میکاپ به همان آرایش هایی که به طور معمول خانم ها انجام می دهند و رنگ ها را به صورت خود اضافه می کنند، می گویند. اما در گریم به فرم و زوایای صورت توجه می شود و در واقع می توان گفت زاویه سازی انجام می شود. این کار هم با تکنیک های سایه روشن و تیره انجام می شود که به آن هایلایت و کانتور می گویند. قسمت هایی که می خواهند کمتر دیده شود را کانتور یعنی تیره می کنند و قسمت هایی که می خواهند دیده شود را هایلایت یعنی روشن می کنند.

در ادامه به نکات مهمی که در گریم عروس باید توجه شود، می پردازیم.

اصلاح صورت

قبل از آن که روز عروسی فرا برسد باید یک سری کارها برای عروس انجام بدهید مانند اصلاح و وکس صورت. در صورتی که می خواهید صورت کاملا تمیز شود می توانید از موم استفاده کنید البته توجه داشته باشید که بعد از موم انداختن، صورت قرمز می شود به همین دلیل بهتر است این کار را دو روز قبل از روز عروسی انجام دهید.

پاکسازی پوست

کار دیگری که قبل از روز عروسی باید انجام بدهید پاکسازی پوست عروس است. یک تا دو ماه قبل از روز عروسی باید صورت عروس لایه برداری و پاکسازی شود تا در روز عروسی میکاپ و گریم به خوبی بر روی صورتش بنشیند. با این کار پوست فرد درخشان تر و محکم تر خواهد شد. البته خود عروس هم می تواند به روش های طبیعی این کار را در منزل انجام دهد مثلا روغن زیتون یا روغن انگور و یا روغن نارگیل را با شکر ترکیب کرده و بر روی پوست صورت و گردن خود بزنید.

زیر سازی پوست

برای آن که گریم به خوبی بر روی پوست انجام شود باید عمل زیر سازی به درستی انجام شود. به کمک زیر سازی می توانید تمام خطوط و منافذ پوست را بپوشانید و به این صورت مواد آرایشی به خوبی بر روی پوست عروس خواهد نشست.

 توجه به چشم ها و مژه ها

چشم ها در صورت نقش بسیار زیادی دارند و می توانند به فرد زیبایی خاصی بدهند. مژه ها می توانند حالت چشم ها را تغییر بدهند. اگر فرد مژه های کوتاه و کم پشتی دارد بهتر است از مژه مصنوعی استفاده کنید تا چشمانش درشت تر از قبل به نظر برسد.

هماهنگی چشم ها و لب

چشم و لب در زیبایی صورت بیشترین نقش را دارند به همین دلیل باید به درستی گریم شوند. اگر آرایش چشم ها را غلیظ انجام دادید بهتر است لب را ملایم کار کنید. هیچ وقت هر دو را غلیظ و سنگین گریم نکنید.

هایلایت و کانتورینگ صورت

یکی از مهم ترین کار ها در گریم عروس، هایلایت و کانتورینگ صورت عروس است. هایلایت یعنی از مواد روغنی، شاین و مات استفاده شود و نقاطی که می خواهید در صورت عروس برجسته تر شود را روشن کنید. در این جا باید از هایلایتر یا کانسیلری استفاده شود که دو درجه از رنگ پوست عروس روشن تر باشد تا به خوبی تغییر در چهره اش دیده شود.

در کانتورینگ عیوب صورت اصلاح می شود به این صورت که از کرم های فشرده که دو تا سه درجه از پوست عروس تیره تر است، برای پنهان کردن برخی از مناطق استفاده کنید. مثلا اگر می خواهید بینی فرد را باریک تر کنید اطراف بینی را باید تیره یا کانتور کنید.

نکات مهم درباره کانسیلرها

کارایی کانسیلر بیشتر برای پوشاندن تیرگی های زیر چشم است اما می توان در سایر قسمت های صورت نیز از آن استفاده کرد. کانسیلر ها دارای رنگ های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها کارایی خاص خود را دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

کانسیلر زرد: این کانسیلر برای محو کردن رنگ های تیره مانند زیر چشم استفاده می شود و برای هر نوع پوستی مناسب می باشد.

کانسیلر بنفش: برای پوشاندن زردی بیش از حد پوست و خنثی کردن تورم صورت از کانسیلر بنفش استفاده می شود. لکه های کبودی را می توانید با این کانسیلر محو نمایید.

کانسیلر نارنجی: برای افرادی که سبزه اند بهتر است از کانسیلر نارنجی استفاده شود.

کانسیلر سبز: برای محو کردن لکه های قرمز مانند جای جوش ها می توانید از کانسیلر سبز استفاده کنید.

توجه به فرم صورت

خیلی خوب فرم صورت عروس را تشخیص بدهید تا بتوانید گریم متناسب با چهره او انجام دهید. فرم های مختلفی در صورت داریم مانند گرد، بیضی، کشیده، قلبی شکل، مربعی و … که گریم هر کدام از این فرم های صورت با یکدیگرمتفاوت است. در صورتی که فرم صورت عروس کشیده است باید طوری گریم کنید تا بلندی صورت او کمتر به نظر بیاید. به عنوان مثال بالای پیشانی در قسمت خط رویش موها و چانه باید تیره شود و زیر استخوان گونه و اطراف پیشانی باید روشن و هایلایت شود تا چهره اندکی زاویه دار به نظر برسد.

توجه به نوع پوست

قبل از آن که دست به کار شوید باید نوع پوست عروس را تشخیص بدهید که از میان خشک، چرب، معمولی و یا مختلط عروس چه نوع پوستی دارد. بعد از آن که متوجه نوع پوست او شدید می توانید کرم پودر و سایر لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست او انتخاب کنید. مثلا اگر فرد دارای پوست چرب است باید از لوازم آرایشی استفاده کنید که فاقد چربی باشند و یا اگر پوستش خشک است باید از محصولاتی استفاده کنید که چربی و رطوبت کافی پوست او را تامین می کنند تا بعد از آرایش، گریم بر روی صورتش پوسته پوسته نشود.

توجه به رنگ صورت و گردن

تمرکز گریم بر روی صورت عروس است و این ممکن است باعث شود رنگ صورت با گردن کاملا متفاوت باشد و این اصلا تصویر جذاب و زیبایی نخواهد بود. یادتان باشد که مقداری از کرم پودر را بر گردن فرد نیز بزنید تا یک رنگ شوند.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی