نحوه کانتورینگ صورت های مختلف

نحوه کانتورینگ صورت های مختلف

آرایش صورت مانند هر کار دیگری اصول و فنون خود را دارد. یکی از فنون آرایش صورت کانتورینگ نام دارد. هر کسی فرم صورت مخصوص به خود را دارد در نتیجه آرایش همه افراد به یک شکل انجام نمی شود و کانتورینگ آن ها نیز باید مطابق فرم چهره شان انجام شود. در ادامه می خواهیم شما را با کانتورینگ فرم های مختلف صورت آشنا کنیم پس اگر علاقه به این موضوع دارید ما را همراهی کنید.

کانتورینگ صورت چیست؟

به مجموعه ای از تکنیک های مختلف سایه زنی برای قسمت های مختلف صورت کانتورینگ می گویند که باید مطابق با اصولی که دارد انجام شود تا نتیجه دلخواه، به دست آید. در این روش، زاویه سازی صورت به کمک کانسیلر یا کرم پودر تیره تر از پوست و هایلایتر یا کانسیلر روشن تر از پوست انجام می شود. اصولا برای قسمت هایی از صورت که می خواهید آن را بپوشانید تا کمتر مورد توجه قرار گیرد، از کانتور استفاده می شود و برای برجسته کردن قسمت های دلخواه، از هایلایت استفاده می شود.

 فرم صورت خود را بشناسید.

قبل از آن که با کانتورینگ صورت آشنا شوید بهتر است فرم صورت خود را تشخیص دهید تا بتوانید به نحو صحیح کار خود را پیش ببرید زیرا به عنوان مثال اگر کانتورینگ صورت کشیده را برای صورت گرد انجام دهید نه تنها زیبایی به چهره نمی دهد بلکه نواقص آن را بیشتر به چشم می آورد.

نحوه کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

برای کانتورینگ صورت های لاغر باید تمرکز بر روی این نکته باشد که از کشیدگی و لاغری صورت کاسته شود در نتیجه صورت کوتاه تر و پر تر به نظر بیاید. به همین دلیل باید قسمت بالای پیشانی یعنی قسمت رویش مو و قسمت زیر چانه را تیره کنید تا طول آن ها کمتر به نظر برسد. زیر استخوان گونه باید دو خط کاملا صاف بکشید که شیب ملایم و کمی داشته باشد تا چهره گردتر و پر تر به نظر برسد. در ادامه برای متعادل تر کردن صورت بهتر است استخوان های بالای پیشانی و برجستگی چانه را هایلایت و روشن تر کنید.

نکته

توجه داشته باشید که در این نوع فرم صورت دور تا دور صورت نباید تیره شود. قسمت شقیقه ها و اطراف گوش ها نیز نباید تیره شود. اگر تمایل دارید که زاویه فک بیشتر به نظر برسد باید خط زیر فک و متصل به گردن را تیره نمایید و زاویه فک را تا گوش ادامه ندهید.

نحوه کانتورینگ صورت لوزی شکل یا الماسی

برای کانتورینگ این نوع صورت باید خط زیر چانه را خیلی کوتاه بکشید. روشن کردن گردی چانه بسیار نکته مهمی است که نباید فراموش کنید زیرا می خواهیم قسمت های باریک را پهن تر و قسمت های پهن را باریک تر نشان دهیم. تا تعادل در صورت فرد ایجاد شود.

نحوه کانتورینگ صورت بیضی

در بین انواع فرم صورت، صورت های بیضی شکل متعادل ترین فرم صورت هستند در نتیجه باید سعی شود تعادل آن ها حفظ شود. به همین دلیل فقط باید زاویه های صورت را بیشتر نمایان کنید و برای این کار باید استخوان زیر گونه، زیر استخوان فک تیره شوند تا چهره جلوه بیشتری پیدا کند.

نحوه کانتورینگ صورت گرد و پهن

صورت های گرد و پهن باید به نحوی کانتورینگ شوند تا از گردی و چاقی آن ها کاسته شود به گونه ای که از عرض صورت کم شود و به طول آن اضافه شود. برای این کار باید قسمت راست و چپ صورت را تیره کنید یعنی باید خطی که زیر استخوان گونه می خواهید بکشید را تا پیشانی ادامه دهید تا شقیقه ها تیره شوند. برای این که کمی به فک زاویه بدهید باید خط زیر فک را از کنار صورت به گوش نزدیک کنید سپس آن را به استخوان زیر گونه وصل نمایید.

نکته

توجه داشته باشید در این نوع صورت ها قسمت بالای پیشانی یعنی خط رویش موها را تیره نکنید. برای زاویه دادن به چانه باید قسمت انتهای لب تا زیر چانه را به صورت دو مثلث با ساق های بلند در اطراف چانه تیره شود.

نحوه کانتورینگ صورت مربعی شکل

برای افرادی که چهره مربعی شکل دارند باید دو طرف پیشانی یعنی قسمت شقیقه ها را تیره کنید و قسمت بالای پیشانی یا قسمت رویش موها را تیره نکنید. خطی که زیر استخوان گونه کشیده می شود باید با شیب زیاد باشد اما توجه داشته باشید آن را از کنار صورت به شقیقه ها وصل نکنید. برای زاویه دار کردن فک زیر استخوان فک و در مرز گردن و فک، خطی بکشید و آن را تا خط رویش مو در کنار استخوان گونه ها ادامه بدهید. مراقب باشید زیر چانه را تیره نکنید و در عوض باید روی چانه را هایلایت کرده و دو طرف چانه را تیره کنید تا زوایایی در صورت ایجاد کرده باشید.

نحوه کانتورینگ صورت مستطیلی شکل

برای کانتورینگ صورت های مستطیلی شکل، می توانید همان نکات و راه حل های کانتورینگ صورت مربعی شکل را پیاده سازی کنید. علاوه بر آن برای آن که طول صورت را کاهش دهید قسمت رویش مو ها در بالای پیشانی را با یک خط نازک تیره کنید.

نحوه کانتورینگ صورت قلبی شکل

در صورت های قلبی شکل عرض صورت در قسمت بالای آن بیشتر از قسمت پایین صورت است و چانه باریک محسوب می شود به همین دلیل با استفاده از کانتورینگ باید در این صورت ها تعادل ایجاد کنیم. برای این کار، دو طرف پیشانی را تیره کنید. خط زیر گونه را باید با شیب کم و ملایم بکشید و از کنار آن را به تیرگی ایجاد شده در شقیقه ها متصل کنید. در این نوع صورت زاویه فک تا نزدیکی گوش را نباید تیره کنید. برای ایجاد تعادل در چانه، قسمت زیر آن را تیره نمایید. وسط پیشانی، بین دو ابرو ، روی چانه و زیر خط گونه تا زاویه فک را هایلایت کنید تا پهن تر به نظر برسد.

توجه داشته باشید مرز و خطوط بین تیرگی ها و روشنی ها را محو کنید تا صورت فرم طبیعی و یکدست بگیرد. با دانستن این اطلاعات می توانید چهره خود را به تعادل برسانید و زیبایی و جذابیت بیشتری را در صورت خود ایجاد نمایید.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی