نحوه تمیز کردن لوازم آرایشی

نحوه تمیز کردن لوازم آرایشی

پوست صورت عضو حساسی در بدن ما محسوب می شود و آرایش آن مخصوصا چشم ها باید با رعایت نکات بهداشتی همراه باشد به همین دلیل باید مدتی یک بار وسایل و لوازم آرایشی خود را تمیز کنید تا از انتقال عفونت و باکتری به پوست، چشم، لب های خود جلوگیری کرده باشید. ما در این جا به شما نحوه تمیز کردن لوازم آرایشی را آموزش می دهیم پس ما را دنبال کنید.

نحوه تمیز کردن براش های آرایشی

یکی از ابزار های آرایشی پر کاربرد، براش های آرایشی هستند که چون مانند سایر لوازم آرایشی با پوست در ارتباط هستند باید مراقب نظافت آن ها باشیم و مدتی یک بار آن ها را تمیز کنیم. قبل از آن که نحوه تمیز کردن براش ها را بگوییم بهتر است یادآور شویم تا جایی که ممکن است لوازم آرایشی تان را با کسی شریک نشوید تا امکان انتقال آلودگی وجود نداشته باشد. اگر وسایلتان را به صورت شخصی مورد استفاده قرار می دهید بهتر است هفته ای یک بار آن ها را تمیز نمایید.

در برخی از فروشگاه ها پاک کننده های مخصوص براش را می توانید پیدا کنید اما اگر خواستید در منزل و با وسایلی که دارید آن ها را تمیز کنید می توانید با آب، صابون و شامپو این کار را انجام دهید.

حالا بریم سراغ تمیز کردن براش

اول باید براش را با آب سرد خیس کنید. توجه داشته باشید بهتر است فقط قسمت مویی براش خیس شود تا چسب آن آسیبی ندیده و کنده نشود. براش را خیلی آرام به شامپو یا شوینده ملایم آغشته کنید و سعی کنید مواد شوینده به تمامی قسمت های براش برسد. سپس آن را آب کشی نمایید. بعد آب اضافی براش را بگیرید و آن را صاف نگه دارید. سپس آن را در حوله قرار داده و اجازه دهید به خوبی خشک شود و سپس مجددا از آن استفاده نمایید.

نحوه تمیز کردن فر مژه

چشم یکی از حساس ترین اعضای انسان است به همین دلیل خیلی باید مراقب وسایل آرایشی باشید که با چشم ها سر و کار دارند. مژه، خط چشم، ریمل و آرایش های چشم بر روی فر مژه قرار می گیرند و آن را آلوده می کنند به همین دلیل سعی کنید حداقل هفته ای یک بار آن را تمیز کنید. اگر چشمانتان حساس است بهتر است روزانه فر مژه خود را تمیز نمایید.

اول مقداری الکل یا هیدروژن پراکسید بر روی پنبه ای تمیز بزنید و فر مژه را به خوبی با آن تمیز نمایید. وقتی همه جای آن تمیز شد دوباره این کار را با یک پنبه تمیز تکرار کنید تا قسمت هایی از فر مژه که مستقیما با مژه ها در ارتباط است به خوبی تمیز شود. از آن جایی که ممکن است الکل به قسمت هایی از فر مژه آسیب وارد کند، در آخر فر مژه را با آب سرد بشویید و بر روی دستمال تمیز قرار دهید تا خشک بشود.

نحوه تمیز کردن موچین

موچین از آن دست وسایلی است که اگر قصد آرایش کردن نیز نداشته باشید، حتما از آن استفاده خواهید کرد به همین دلیل باید همیشه تمیز باشد. برای آن که موچین خود را تمیز کنید تمامی قسمت های آن را به مایع شستشوی آنتی باکتریال آغشته نمایید و سپس با آب گرم شستشو دهید. بعد از آن لبه های آن را به وسیله پنبه ای که آغشته به الکل و هیدروژن پراکسید است، تمیز نمایید. سپس آن را بر روی دستمالی تمیز قرار دهید تا خشک شود.

 نحوه تمیز کردن مداد تراش آرایشی

بعد از مدتی استفاده از خط لب، مداد ابرو و مداد چشم نیاز است که آن ها را تراش کنید تا دوباره قابل استفاده شوند. حتما تجربه دارید که بعد از تراشیدن آن ها، از قسمت نرم این مداد ها، لایه ای بر روی سطح تراش باقی می ماند به همین دلیل برای جلوگیری از تجمع آلودگی، باید بعد از هر بار تراش کردن، آن را تمیز کنید. می توانید این کار را با کمک یک مسواک انجام دهید. یک مسواک قدیمی بیاورید و آن را آغشته به الکل یا هیدروژن پراکسید کنید سپس داخل تراش و حفره های آن را تمیز نمایید. سپس آن را با آب سرد بشویید و اجازه دهید خشک شود.

 نحوه تمیز کردن برس و شانه

برس و شانه در ارتباط با موها و پوست سر هستند و محل مناسبی برای تجمع سلول های مرده پوست سر و موها هستند. به همین دلیل باید مرتب تمیز شوند زیرا در غیر این صورت این سلول های مرده و آلودگی ها دوباره وارد لا به لای موها می شوند. بعد از هر بار شانه زدن و برس کشیدن  موها را از لا به لای آن ها خارج کنید. به وسیله شامپو آن ها را بشویید و برای این کار از انگشتانتان کمک بگیرید. ظرفی را پر از آب گرم کنید و شانه و برس را داخل آن به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا اگر چیزی در لا به لای دندانه های آن ها گیر کرده، بیرون بیاید. سپس با آب گرم آن ها را آب گشی کنید و بر روی دستمال تمیز قرار داده تا خشک شوند.

در صورتی که برس یا شانه چوبی دارید و یا این که از موی طبیعی ساخته شده اند بهتر است آن ها را خیس نکنید زیرا ممکن است آسیب ببینند. می توانید با کمک مسواک و شامپو آن ها را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن اتو مو

وسایلی مانند تو مو را نمی توان با آب شست. برای تمیز کردن آن ها باید از روش دیگری استفاده کرد. ابتدا باید مطمئن شوید اتو مو به برق متصل نیست و سطح آن کاملا سرد شده است. یک پنبه را به الکل آغشته کنید و سطح آن را تمیز کنید. در صورتی که اسپری مو و … بر روی سطح آن چسبیده باشد باید چند بار این کار را تکرار کنید. بعد از آن که مطمئن شدید چیزی بر روی آن باقی نمانده است با یک دستمال تمیز آن را خشک نمایید.

نحوه تمیز کردن وسایل مانیکور و پدیکور

در زیر ناخن هم ممکن است آلودگی هایی وجود داشته باشد به همین دلیل همه وسایلی که با ناخن در ارتباط هستند باید به صورت مرتب تمیز شوند. وسایل فلزی را می توانید با آب گرم و شوینده های آنتی باکتریال تمیز نمایید و در آخر با کمک پنبه آغشته به الکل آن ها را ضد عفونی کنید. سایر وسایل را نیز به سیله پنبه آغشته به الکل یا هیدروژن پراکسید می توانید تمیز کنید. بعد از ضد عفونی کردن، از خشک شدن وسایل مطمئن شوید.

سعی کنید وسایلی که مستقیما با پوست و موی شما در ارتباط است را به صورت شخصی استفاده کنید تا از انتقال آلودگی، سلول های مرده پوست و … بین شما و دیگران جلوگیری شود.

همچنین از نگهداری وسایل آلوده در ظروف پلاستیکی درب دار خودداری کنید چون امکان رشد و تکثیر باکتری ها در آن ها زیاد است.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی