طرز تهیه ماسک خانگی برای رفع جوش

طرز تهیه ماسک خانگی برای رفع جوش

پوست صورت نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. وقتی که سر و کله چند جوش بر روی صورتتان پیدا می شود، حس ناخوشایندی را در شما ایجاد می کند مخصوصا اگر یک مهمانی یا دیدار مهمی در پیش داشته باشید. البته نگران نباشید زیرا می توانید به کمک ماسک های طبیعی و خانگی از شر این جوش های مزاحم خلاص شوید. در این جا می خواهیم طرز تهیه چند ماسک خانگی را به شما آموزش دهیم تا جوش های صورتتان را خودتان در منزل از بین ببرید.

ماسک عسل و لیمو

عسل ماده ای مغذی و بسیار مفید است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد. عسل می تواند باکتری های روی پوست شما را از بین ببرد و پوستی نرم و مرطوب را به شما هدیه بدهد. لیمو نیز پوست شما را لایه برداری می کند و در از بین بردن جوش های صورت موثر است. برای تهیه این ماسک خانگی به نصف یک لیمو و یک قاشق غذاخوری احتیاج دارید. آب لیمو را بگیرید و با عسل ترکیب نمایید. ماسک به دست آمده را بر روی صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را بشویید. شما می توانید روزانه از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک سرکه سیب

ماسک سرکه سیب می تواند به سرعت جوش های صورت شما را از بین ببرد برای این منظور یک قاشق چای خوری سرکه سیب، ۲ قاشق چای خوری چای سبز، یک قاشق چای خوری عسل و ۵ قاشق چای خوری شکر را تهیه نمایید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس صورتتان را با آب گرم بشویید. می توانید در هفته یک یا دو بار از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه

همه ما می دانیم که آلوئه ورا فواید زیادی برای پوست دارد و مواد مغذی لازم برای پوست را تامین می کند. زردچوبه نیز خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد در نتیجه ترکیب این دو ماده در کنار هم می تواند بروز جوش در صورت را کاهش دهد. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه نیاز دارید. این دو ماده مفید را با یکدیگر ترکیب نمایید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس صورت خود را بشویید و به آرامی خشک نمایید. شما می توانید در هفته ۲ تا ۳ بار از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک دارچین

دارچین نیز خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و برای رفع و جلوگیری از ایجاد جوش موثر است. کافی است ۲ قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با هم ترکیب نمایید و ماده خمیری شکل به دست آورید. این ماسک را بر روی جوش های صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر نمایید و سپس صورتتان را بشویید.

 ماسک خیار و گوجه فرنگی

خیار و گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های لازم برای پوست هستند که می توانند در جوان سازی و رفع جوش موثر باشند. برای این منظور گوجه فرنگی را رنده کرده و به مقدار ۲ قاشق غذاخوری از آن را جدا کنید. همچنین خیاری را رنده کنید و به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن را جدا کرده و با پالپ گوجه فرنگی ترکیب نمایید و بر روی صورتتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه صبر نمایید. سپس به آرامی صورتتان را بشویید. در صورتی که نسبت به گوجه فرنگی احساس خارش در پوست خود نداشتید می توانید یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید در غیر این صورت در فواصل زمانی بیشتر از آن استفاده نمایید.

ماسک نعناع و ریحان

نعناع حاوی اسید سالیسیلیک می باشد که در درمان جوش تاثیر خوبی دارد همچنین خاصیت ضد باکتریایی ریحان به رفع جوش ها کمک زیادی خواهد کرد به همین دلیل می توانید از ترکیب این دو گیاه طبیعی و مفید بهره مند شوید. برای این منظور ۱۰ برگ نعناع و ۱۰ برگ ریحان تهیه کرده و در غذا ساز بریزید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و ماده خمیری شکل به دست آید. ماسک را بر روی صورت خود مخصوصا روی جوش های صورتتان بمالید و حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را به آرامی بشویید. می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک بلغور جوی دو سر

جوی دو سر در لایه برداری پوست و حفظ لطافت پوست موثر است و می تواند در درمان جوش و حذف آن ها از روی پوست شما مفید باشد. اگر تمایل به استفاده از این ماسک را دارید ۲ قاشق غذا خوری جو دو سر آسیاب شده را به همراه یک قاشق غذا خوری جوش شیرین ترکیب نمایید. برای آن که ماده خمیری شکل به دست آورید به مقدار کمی آب به ترکیبتان اضافه نمایید. سپس این ماده را بر روی قسمت هایی که جوش دارد بمالید و صبر کنید ماسک بر روی پوستتان خشک شود. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و برای بسته شدن منافذ پوستتان، صورت خود را با آب سرد بشویید. می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید و جلوی بروز جوش های سفید، سیاه و چرکی را بگیرید.

ماسک خاک رس و عسل

خاک رس در پاکسازی و رفع جوش و آکنه موثر است. برای بهره بردن از خواص آن باید یک قاشق چای خوری خاک رس را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط نمایید. برای آن که این مخلوط، حالت خمیری شکل داشته باشد میزانی که خودتان صلاح می دانید آب به آن اضافه کنید. این ماسک را بر روی پوست خود بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس بعد از گذشت زمان مورد نظر صورت خود را با آب گرم بشویید. شما می توانید ۱ یا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک تخم مرغ و روغن درخت چای

برای تهیه این ماسک سفیده ۲ عدد تخم مرغ را جدا کنید و آن ها را به خوبی به هم بزنید تا یکدست شود. سپس آب نصف یک لیمو و حدود ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را به آن اضافه نمایید. این ماسک را بر روی صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. شما می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک برای رفع جوش های خود استفاده کنید.

همانطور که خواندید نگران جوش ها و جای آن ها بر روی پوست صورت خود نباشید و با کمک این ماسک ها به راحتی در منزل، به زیبایی پوست خود توجه داشته باشد.

مشاوره رایگان درج آگهی