راهکارهایی که به کمتر شدن آسیب های ناشی از براشینگ کمک خواهد کرد

براشینگ

داشتن مو های زیبا و آراسته یکی از دغدغه های مهم برای همه افراد اعم از خانم ها و آقایان است. حالت دادن و آراسته کردن مو ها معمولا با حرارت انجام می شود و به کمک وسیله ای مانند سشوار انجام می شود که در صورت استفاده بیش از حد از آن ممکن است آسیب های زیادی به موها وارد شود. خانم ها به طور معمول از براشینگ برای خشک کردن مو، حالت دادن به مو در زمان رفتن به مهمانی و بعد از انجام کوتاهی مو استفاده می کنند، پس لازم است برای کمتر کردن آسیب های ناشی از براشینگ مو مواردی را رعایت کنید تا علاوه بر داشتن موهایی زیبا، به سلامت آن ها نیز کمک کرده باشید.

موهایتان را با روغن تقویت کنید.

یکی از راه هایی خیلی موثر برای داشتن موهای سالم، استفاده از روغن های مفید جهت تقویت مو ها می باشد. بهترین روغن های طبیعی در حال حاضر روغن کنجد، روغن آرگان، روغن املا، روغن زیتون و روغن نارگیل است که می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کرده و نگران عوارض ناشی از وجود مواد شیمیایی در آن ها نباشید.

برای تقویت موهایتان با روغن طبیعی فقط کافی است یک ساعت قبل از رفتن به حمام روغن را به موهایتان بمالید و داشتن موهایی درخشان، سالم و جذاب را بعد از مدتی تجربه کنید.

در حمام از ماسک مو استفاده کنید.

در حمام برای شستن مو ها بهتر است از شامپوی مخصوص مو های خودتان استفاده کنید و استفاده از ماسک مو نیز حتما کمک زیادی به شما خواهد کرد. ماسک مو می تواند گره موهایتان را باز کرده و نرمی و لطافت را به آن ها ببخشد و لایه محافظتی بر روی آن ها ایجاد خواهد کرد در نتیجه در اثر حرارت سشوار و … آسیبی نخواهد دید.

بعد از حمام از ماسک مو استفاده کنید.

ممکن است موهایتان دچار آسیب دیدگی زیادی شده باشند در این صورت بهتر است از اسپری های دو فاز یا ماسک مو بعد از حمام استفده کنید. این محصولات باعث محافظت از مو شده و از وز شدن آن ها و شکنندگی و آسیب آن ها جلوگیری خواهد کرد.

اسپری محافظ مو

محصولاتی وجود دارند به طور خاص برای محافظت از مو در برابر حرارت ساخته شده اند و مواد مغذی مورد نیاز برای موها را داشته و با داشتن رایحه خوش، حس خوبی را برای خانم ها به ارمغان می آورند. برای استفاده از این محصول، قبل از سشوار کشیدن، بر روی موها از این اسپری بزنید و سپس براشینگ را انجام دهید در این صورت بعد از سشوار موهایی نرم و خوش حالت خواهید داشت.

استفاده از حالت دهنده ها را کم کنید.

درست است که کیفیت محصولاتی که برای حالت دادن به موها ساخته شده اند در سلامت موها اثر زیادی دارند، اما استفاد بیش از حد از هر وسیله حرارتی هر چند با بهترین کیفیت باشد، سلامت موهایتان را به خطر می اندازد پس بهتر است استفاده از این محصولات را به حداقل برسانید.

درجه حرارت سشوار را تنظیم کنید.

زمانی که خواستید سشوار بخرید توجه داشته باشید که دکمه ای برای تنطیم حرارت داشته باشد. این دکمه باد داغ، گرم و متوسط دارند در سه درجه کم، متوسط و زیاد. سعی کنید برای خشک کردن موهایتان از شدت متوسط و درجه حرارت کم یا سرد استفاده کنید اما اگر می خواهید به موهایتان حالت بدهید باید از حرارت متوسط یا گرم استفاده کنید. درجه حرارت متوسط به سلامت موهایتان آسیبی وارد نمی کند.

 نباید بعد از سشوار، اتو مو بکشید.

عده ای از افراد ممکن است خواهان موهایی بسیار لخت باشند و برای به دست آوردن چنین مو هایی بعد از براشینگ از اتو مو استفاده کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید بهتر است بدانید این کار بسیار اشتباه است؛ زیرا در اثر حرارت بالایی که به موها می دهید آن ها را دچار خشکی و شکنندگی خواهید کرد و آسیب زیادی به آن ها وارد می کنید. می توانید از سشوار های برسی و چرخشی برای لخت شدن موهایتان استفاده کنید.

اگر هنوز هم به استفاده از اتو مو اصرار دارید بهتر است از برند های  با کیفیت آن خریداری کنید. برند هایی مانند فیلیپس، مک، بابلیس و رمینگتون استانداردهای بالایی را رعایت می کنند و سلامت موهای مشتریان را در اولویت کارشان قرار داده اند. اما به یاد داشته باشید در صورت استفاده از هر نوع وسیله حرارتی برای مو، از حرارت کم یا متوسط آن ها استفاده کنید تا آسیبی به موهای شما وارد نشود.

برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی