نحوه براشینگ مو بدون آسیب رساندن به مو

براشینگ مو بدون آسیب رساندن به مو

یکی از عوامل زیبایی افراد، موهایشان است که در روز باید از آن مراقبت شود تا دچار آسیب نشود. برخی از روش های زیبایی موها که با استفاده از حرارت انجام می شوند ممکن است به تار های مو آسیب وارد کند. در صورتی که نکات لازم در این زمینه رعایت شود می توان از آسیب های احتمالی به موها جلوگیری کرد و در کنار زیبایی، سلامتی آن ها را نیز حفظ نمود. در ادامه می خواهیم نحوه براشینگ مو را به شما آموزش دهیم به گونه ای که به موهایتان آسیبی وارد نشود. با ما همراه باشید.

براشینگ مو

حالت دادن موها به کمک سشوار و لوازم حرارتی، براشینگ نام دارد. با کمک براشینگ، موها زیباتر ، خوش حالت و صاف یا پر حجم می شوند.

البته فراموش نکنید سشوار کشیدن و استفاده از حرارت های بالا برای موها، برای موها آسیب زا است اما در صورتی که با وجود تاکیدات زیاد بر استفاده نکردن زیاد از سشوار هنوز هم می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است نکات مراقبتی و اصولی این کار را از قبل بدانید تا آسیب های کمتری را به تارهای مویتان وارد نماید.

خرید سشوار با کیفیت

تجهیزات و ابزارهای آرایشی خیلی اهمیت دارد. سعی کنید سشواری را خریداری کنید که کیفیت بالایی دارد. در خرید کردن این وسیله حرارتی، خسیس نشوید زیرا شما می خواهید مدت زیادی موهایتان را در برابر این دستگاه قرار دهید پس باید از وسیله با کیفیت استفاده نمایید.

 استفاده از حرارت مناسب سشوار

سعی کنید در صورتی که زیاد از سشوار استفاده می کنید، از حرارت ملایم و کم آن استفاده کنید زیرا حرارت بالا باعث سوختن و آسیب دیدن موهایتان می شود. در دراز مدت حرارت زیاد سشوار باعث خشک شدن و از دست رفتن آب و رطوبت موها می شود و آسیب زیادی به آن وارد می کند. توجه داشته باشید که سشوار را با فاصله حدود ۱۲ تا ۳۰ سانتی متری از موها بگیرید. نزدیک سشوار به موها آسیب وارد می کند.

سشوار نکشیدن بعد از رنگ مو

خیلی از اوقات بعد از رنگ کردن مو، آرایشگر موهای مشتری را سشوار می کشد زیرا موها زیباتر و براق به نظر خواهند رسید در صورتی که موهایی که رنگ و دکلره می شوند بسیار آسیب پذیر تر و شکننده تر از موهای طبیعی هستند و با وارد ساختن حرارت بالا به آن ها استحکام و سلامت آن ها با خطر جدی رو به رو خواهد شد.

استفاده از اسپری محافظ حرارتی مو

برای آن که از این خطرات جلوگیری شود و یا آن که به حداقل برسد می توانید از اسپری هایی استفاده کنید که موهای شما را در برابر حرارت محافظت می کنند.

سشوار نکشیدن موهای خیس

بعد از آن که از حمام بیرون آمدید بلافاصله موهایتان را سشوار نکشید زیرا وارد کردن حرارت بالا به موهای خیس باعث ریزش موها می شود. در صورتی که عجله دارید ابتدا آب اضافی موهایتان را به کمک حوله بگیرید سپس از سشوار استفاده کنید. توجه داشته باشید که حوله را با حرکت های تند و خشن به موهایتان نکشید زیرا موها می شکنند و دچار موخوره می شوید تنها موها را بین حوله قرار داده و با کمی فشار آب آن را بگیرید تا سریع تر خشک شوند. می توانید از حوله میکروفایبر یا پارچه نخی برای خشک کردن موهایتان استفاده نمایید.

خشک کردن کامل موها

اکنون که تصمیم گرفته اید موهای خود را با سشوار خشک کنید باید آن را کاملا خشک کنید تا حدی که به دمای اتاق برسد زیرا در صورتی که رطوبتی بین موهای شما باقی بماند، بعد از سشوار باعث وز شدن موهایتان می شود. پس کمی حوصله به خرج بدهید و موهایتان را کاملا خشک نمایید.

تقسیم بندی موها

برای براشینگ موها، باید آن ها را تقسیم بندی کنید و هر قسمت را به صورت جداگانه سشوار بکشید. توجه داشته باشید باید سشوار را بر روی قسمت مورد نظر حرکت بدهید تا از وارد شدن حرارت زیاد به یک قسمت از مو جلوگیری شود. براشینگ مو ها را از قسمت پشت سر شروع کنید و کم کم قسمت های بالایی را سشوار بکشید. با این کار موهایتان سریع تر خشک شده و آسیب کمتری خواهند دید زیرا حرارت بین آن ها تقسیم می شود.

استفاده از ابزار های سشوار

برای آن که استفاده های زیادی از سشوار خود داشته باشید باید از ابزار های متنوع آن استفاده نماییدو استفاده از نازل سشوار اهمیت زیادی دارد زیرا از وز شدن موها جلوگیری می کند و حالت یکدستی به آن می دهد.

استفاده از برس مناسب

انتخاب برس مناسب برای براشینگ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه انواع مختلفی برس در بازار وجود دارد که هر کدام، ویژگی ها و کاربرد های مخصوص به خود را دارند. در بین انواع برس، برس های سرامیکی برای موها مناسب تر هستند و نسبت به برس های فلزی آسیب کمتری به موها وارد می کنند. در صورتی که موهایتان فر است، برس چوبی گزینه بهتری برایتان می باشد.

مراقب سلامت موهایتان باشید.

ظاهری آرایسته و زیبا مورد پسند همه افراد است اما باید توجه داشت این کار به سلامتی فرد لطمه ای وارد نکند. استفاده مداوم از سشوار و وسایل حرارتی باعث آسیب دیدن موها می شود و با خشک شدن و از بین بردن رطوبت آن ها، شکنندگی، موخوره و آسیب دیدگی آن ها را به دنبال دارد. به همین دلیل سعی کنید از سرم ها و ماسک موهای تقویتی استفاده کنید تا آسیب ها را کمتر کنید. همچنین می توانید از روغن های طبیعی و مفید مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن بادام، روغن زیتون و … برای موهایتان استفاده کنید تا مواد مغذی و ضروری آن ها را تامین نمایید.

نکات مهم برای سلامتی موها

  • بهتر است برای حفظ سلامتی موها، مدتی یکبار مثلا هر ۶ تا ۸ هفته یکبار نوک موهایتان را کوتاه کنید تا از ایجاد موخوره جلوگیری شود.
  • سعی کنید به صورت مداوم از وسایل حرارتی استفاده نکنید. استفاده از حرارت بالا این وسایل را نیز خیلی کمتر از قبل کنید.
  • سرم مو و ماسک مو جهت تقویت موها را فراموش نکنید.
  • بین هر بار رنگ کردن مو ها حداقل سه ماه فاصله بیندازید.
  • از زیبایی طبیعی موهایتان لذت ببرید و بیشتر برای مجالس مهم و مهمانی ها از سشوار و اتو مو استفاده کنید.
مشاوره رایگان درج آگهی