رنگ کردن مو با استفاده از مواد طبیعی

رنگ کردن مو با استفاده از مواد طبیعی

در قدیم خانم ها با استفاده از مواد طبیعی موهای خود را رنگ می کردند و همین امر باعث می شده آسیب کمتری به موهایشان وارد شود. اما امروزه به علت استفاده از رنگ های نامطلوب شیمیایی، درصد ریزش مو و آسیب به آن ها در بین خانم ها افزایش یافته است. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه چند رنگ مو با کمک مواد طبیعی را به شما آموزش بدهیم تا از شر آسیب های وارد شده به موهایتان خلاص شوید.

رنگ کردن مو با حنا

یکی از مشهورترین رنگ مو های طبیعی، حنا است که می تواند رنگ موها را روشن تر کند. رنگ کردن مو با استفاده از حنا به تنهایی می تواند موهای شما را به رنگ قرمز متمایل کند به همین دلیل باید به خوبی بدانید که آن را چگونه و با چه مواد دیگری ترکیب کنید تا رنگ موی دلخواه شما به دست آید.

طرز تهیه: اگر می خواهید از حنا به تنهایی استفاده کنید کافی پودر طبیعی حنا را از عطاری ها تهیه نمایید. سپس آن را درون کاسه ای شیشه ای بریزید و با مقداری آب گرم ترکیب نمایید تا مخلوطی خمیری شکل به دست آید. اگر می خواهید که حنا زودتر رنگ بدهد این ترکیب را به مدت یک شب درون ظرف در بسته قرار دهید. سپس تمامی موهای خود را به آن آغشته کنید و با یک کلاه حمام سر خود را بپوشانید. توجه داشته باشید لکه های ایجاد شده بر روی کلاه حمام از روی آن پاک نخواهند شد. بعد از گذشت ۲ ساعت موهایتان را با آب سرد بشویید. موهای سفید شما با این روش به رنگ قرمز مسی مایل به قهوه ای در می آید.

رنگ مو با حنا و دارچین

اگر دوست دارید موهای تیره خود را روشن کنید می توانید از این ترکیب استفاده کنید. حنا و دارچین می تواند رنگ مویی زیبا برای شما ایجاد کند و باعث براقی و درخشندگی آن ها شود. علاوه بر این، برای درمان شوره سر و تقویت و رشد موها مفید می باشد.

طرز تهیه: یک قاشق غذا خوری پودر دارچین به اضافه سه قاشق غذا خوری پودر حنا و یک فنجان آب را با یکدیگر ترکیب نمایید. خمیری را که به دست آوردید به مدت ۱۲ ساعت در دمای اتاق قرار دهید. سپس آن را بر روی تمامی تارهای مویتان بمالید و سرتان را درون یک کلاه حوله ای بپیچید. بعد از گذشت ۳ تا ۴ ساعت موهایتان را با آب سرد بشویید.

رنگ مو با حنا و قهوه

اگر می خواهید موهایتان قهوه ای تیره شود می توانید از ترکیب حنا با قهوه به ۲ روش استفاده کنید:

طرز تهیه روش ۱: ۵ قاشق غذا خوری حنا به اضافه یک قاشق غذا خوری پودر قهوه و یک فنجان آب تهیه کنید. ابتدا باید آب را بجوشانید و پودر قهوه را درون آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه بدهید در این حالت بماند تا عصاره آن خارج بشود. بعد از آن پودر حنا را با قهوه درون یک کاسه مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. درب ظرف را به وسیله حوله بپوشانید و حدود یک ساعت به آن فرصت بدهید تا آماده شود. سپس خمیر را بر تمامی قسمت های مو بمالید و با یک کلاه سرتان را بپوشانید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید. بعد از گذشت زمان مورد نظر موهایتان را با آب گرم بشویید.

طرز تهیه روش ۲: یک قاشق غذا خوری پودر حنا، ۳ قاشق غذا خوری پودر قهوه، ۳ قاشق غذا خوری ریوند چینی و یک فنجان آب تهیه کنید. آب را بجوشانید و سپس پودر قهوه و ریوند چینی را به آن اضافه کنید. این ترکیب باید به مدت یک ساعت بجوشد تا عصاره آن ها به خوبی خارج شود. بعد از گذشت زمان مورد نظر، پودر حنا را با سایر مواد درون یک ظرف شیشه ای ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یک دست حاصل شود. به مدت یک ساعت درب ظرف را ببندید و سپس تمامی موهای خود را به آن آغشته نمایید و به مدت یک ساعت درون کلاه رنگ آن ها را بپیچید. سپس با آب گرم و شامپو سرتان را بشویید. توجه داشته باشید باید از ظرف شیشه ای برای ترکیب کردن مواد استفاده کنید تا رنگ زیبایی به دست آورید.

رنگ کردن مو با آب چغندر

اگر می خواهید موهایتان را با مواد طبیعی به رنگ قرمز تیره درآورید از آب چغندر استفاده کنید. برای این کار ابتدا آب چغندر را بگیرید سپس آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. این مخلوط را به مدت یک ساعت در محل دور از نور خورشید و گرما قرار دهید. سپس موهایتان را به این ترکیب آغشته کنید و به مدت یک ساعت درون کلاه رنگ قرار دهید. سپس موهایتان را با سرکه بشویید. در صورتی که رنگ به دست آمده مورد پسندتان نبود در روزهای بعدی نیز همین مراحل را تکرار کنید.

رنگ کردن مو با قهوه

قهوه می تواند موهای شما را تیره کند و در آن سایه روشن نیز ایجاد نماید. برای این منظور ابتدا نصف فنجان دانه تفت داده و آسیاب شده قهوه را با ۲ قاشق غذا خوری قهوه دم کرده یک فنجان نرم کننده مو ترکیب نمایید. این ترکیب را بر روی موهای تمیز و مرطوب خود بمالید و یک ساعت صبر کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر موهایتان را به روش معمول خود بشویید. در صورتی که می خواهید رنگ موی دلخواهتان را به دست آورید این مراحل را تا چند روز تکرار نمایید.

البته رنگ قهوه ماندگاری زیادی ندارد ولی می تواند به سرعت موهای خاکستری شما را پوشش دهد.

رنگ کردن مو با حنا و بابونه

اگر می خواهید موهایتان را به روش طبیعی به رنگ قهوه ای روشن درآورید این ترکیب را امتحان کنید. یک قاشق غذا خوری پودر حنا، یک قاشق غذا خوری پودر قهوه، دو قاشق غذا خوری بابونه، یک قاشق غذا خوری روناس و دو فنجان آب تهیه کنید. آب را بجوشانید و پودر قهوه، روناس و بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از گذشت یک ساعت که مواد در همین حالت بود آن ها را در ظرفی دیگر که از جنس شیشه است با پودر حنا ترکیب نمایید. درب ظرف را محکم ببندید و یک ساعت به آن فرصت دهید. تمامی موهای خود را به این ترکیب آغشته کنید سپس کلاه رنگ بپوشید و حدود ۳ تا ۴ ساعت بعد موهایتان را با آب گرم و نرم کننده مو بشویید.

برای آن که ماندگاری رنگ موهای طبیعی را افزایش دهید سعی کنید استفاده از وسایل حرارتی مو مانند سشوار و اتو مو را کاهش دهید و از شستشوی زیاد موهای خود خودداری کنید.

مشاوره رایگان درج آگهی