مزایای پدیکور پا

مزایای پدیکور پا

داشتن انگشتان زیبا و سالم برای همه لذت بخش است و برای بیننده نیز جذابیت دارد. حفظ سلامت انگشتان و رعایت بهداشت آن ها جزء ضروریات زندگی است که هر کسی باید در طول زندگی اش به آن توجه داشته باشد. مانیکور و پدیکور علاوه بر فوایدی که اشاره کردیم باعث جوان سازی انگشتان خواهد شد. به خاطر فوایدی که پدیکور پا دارد قصد داریم شما را با این کار آشنا کنیم به همین دلیل اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از پدیکور پا به دست آورید، ما را دنبال کنید.

پدیکور پا چیست؟

برای آن که انگشتانی سالم و زیبا داشته باشید راه های زیادی پیش رو دارید که یکی از معروف ترین آن ها در دنیای امروز، مانیکور و پدیکور است. مانیکور مربوط به انگشتان دست و پدیکور مربوط به انگشتان پا می باشد. در طول روز زمان زیادی انگشتان پا در کفش قرار دارند و امکان آلوده شدن آن بسیار زیاد است. علاوه بر این، در خانه، در محیط های گوناگون و … انگشتان پا در معرض آسیب و آلودگی قرار دارند به همین دلیل باید بیشتر از قبل به سلامت و بهداشت آن ها توجه داشت. علاوه بر این موارد، پدیکور پا به آرامش بیشتر فرد نیز کمک خواهد کرد.

در پدیکور پا چه کارهایی انجام می شود؟

  • کار پدیکور در محیطی زیبا و آرامش بخش به همراه موسیقی دلنشین همراه با عطر و رایحه های ملایم انجام می شود تا مشتری آرامش بیشتری کسب نماید.
  • ناخن های پا به وسیله سوهان دستی فرم و شکلی زیبا می گیرند.
  • پا ها را در ظرف مخصوص پدیکور قرار می دهند که پر از آب گرم و نمک و کوکتل های مخصوص پدیکور است.
  • کف پا ها را می سابند.
  • کوتیکول ها را از بین می برند.
  • عمل اسکراب و لایه برداری انجام می شود.
  • پاها را با لوسیون ها و روغن های مخصوص ماساژ می دهند.

پدیکور پا چه مزایایی دارد؟

قبلا به طور خلاصه به چند مورد از مزایای پدیکور پا اشاره کردیم اکنون به طور مفصل تری آن ها را بیان می کنیم.

داشتن پاهایی زیبا و تمیز

در پدیکور پا به ناخن های پا رسیدگی می شود، پوست های مرده آن جدا می شوند، ترک های پوستی کف پا درمان می شوند در نتیجه ظاهر پا بسیار زیبا و تمیز می شود و سلامتی آن حفظ خواهد شد.

درمان به موقع بیماری های مربوط به پا و ناخن

از آن جایی که در طول روز پا زمان زیادی را در کفش می گذراند و فشار زیادی را تحمل می کند، احتمال ایجاد بیماری های قارچی، عفونی، میخچه و همچنین فرو رفتن ناخن ها در گوشت بسیار زیاد است. زمانی که در پدیکور ناخن ها سوهان کشیده می شوند و سایر مراحل آن انجام می شود، این بیماری ها و مشکلات، به موقع تشخیص داده می شوند و این فرصت را به فرد می دهد تا در زمان مناسب، به مشکل خود رسیدگی نماید.

حذف پینه ها و پوست های خشک

راه رفتن زیاد، محیط آلوده و … باعث ایجاد ترک پا و خشکی کف پا می شوند. در پدیکور با استفاده از سوهان و رنده مخصوص، این پوست های مرده و پینه ها از کف پا جدا می شوند. بعد از حذف این موارد، از لایه بردار و اسکراب مخصوص استفاده می شود تا طراوت و شادابی، دوباره به پوست پای مشتری برگردد. به همین دلیل است که در پدیکور علاوه بر زیبایی پا، به سلامتی پوست پا نیز توجه می شود.

سم زدایی از پا

شاید شنیده باشید که مقداری از سموم بدن در کف جمع می شوند و با راهکار های مناسب می توان آن ها را از بدن خارج نمود. در پدیکور همانطور که گفتیم از نمک های مخصوصی استفاده می شود که خاصیت سم زدایی از بدن و کف پا را دارد در نتیجه آلودگی ها و سموم را از کف پا خارج می کند.

ایجاد آرامش

ماساژ بدن نقش زیادی در ایجاد آرامش دارد و این کاری است که در پدیکور انجام می شود. البته در پدیکور تمرکز بر روی ماساژ پاها است. ماساژ و سایر کارهای مربوط به پدیکور در محیطی آرام انجام می شود که هر دوی این ها در کنار هم باعث ایجاد آرامش در فرد و دور شدن از استرس های روزمره می شود.

از بین رفتن خستگی

قرار دادن پاها در آب گرم، استفاده از نمک مخصوص، ماساژ پا و … در پدیکور باعث می شود خستگی از پاهای مشتری رفع شود. زمانی که فرد یک هفته پر مشغله به همراه پیاه روی های زیاد در کنار استرس های مختلف را داشته است، انجام پدیکور باعث می شود تمامی خستگی ها و استرس ها از پاهای او رفع شود و شادابی و انرژی دوباره ای برای شروع هفته جدید را به دست آورد.

تسریع در گردش خون

در پدیکور زمانی که پاها ماساژ داده می شوند، گردش خون با سرعت بیشتری در بدن انجام می شود و اکسیژن رسانی و عملکرد بدن بهبود می یابد در نتیجه با یک کار ساده یعنی پدیکور، می توان نتیجه فوق العاده ای را در سیستم های مختلف بدن شاهد بود.

بهبود دردهای مفصلی و عضلانی

همانطور که اشاره کردیم در پدیکور پاها درون ظرف آب گرم قرار می گیرند. همین امر در کنار ماساژ پا و استفاده از نمک مخصوص، باعث می شود تا حدی درد های مفصلی و عضلانی فرد بهبود پیدا کند و حس خوبی را در او ایجاد نماید.

نکته قابل توجه

تمامی نکاتی که درباره مزایای پدیکور بیان کردیم در صورتی اتفاق می افتد که شما به مراکز معتبر مراجعه نمایید و از افراد خبره و ماهر برای این کار کمک بگیرید زیرا این افراد کار پدیکور پا را طبق اصول و معیار های بهداشتی انجام می دهند تا از بروز مشکلات دیگر برای فرد جلوگیری شود. در صورتی که به مراکز غیر معتبر مراجعه نمایید امکان بروز این مشکلات برای شما وجود دارد:

  • در صورتی که کف پا غیر اصولی سابیده شود احتمال ایجاد زخم و سپس عفونت کردن وجود دارد.
  • ممکن است ناحیه کوتیکول زخم شده و سپس عفونت و قارچ به درون زخم نفوذ نماید.
  • در صورتی که ماساژ پا به طرز اشتباهی انجام شود احتمال آسیب به پا و گرفتگی عضلات وجود دارد.

بهتر است برای لذت بردن و بهره مند شدن از فواید و مزایای پدیکور پا، تمامی نکات لازم را رعایت کنید و حتما به مراکز مجاز و معتبر در این زمینه مراجعه نمایید.

برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی