همه چیز درباره ی ژلیش ناخن

ژلیش ناخن

ژلیش ناخن یکی از موارد تِرند شده در زمینه ی زیبایی است که به دلیل مزیت های مختلفی که دارد بین خانم ها بسیار محبوب و پرطرفدار شده و در بسیاری از سالن های زیبایی شلوغ ترین جا رو به خودش اختصاص داده است؛ اما ممکن است این ترند روز دنیا هنوز هم برای بسیاری از مردم جا نیوفتاده باشد یا برایشان سوال باشد که لاک با ژلیش چه فرقی میکند ؟ یا حتی ممکن است عده ای بگویند که وقتی میشود لاک زد چرا برای ژلیش کردن ناخن ها باید هزینه کرد ؟

قبل از هر پاسخی باید بدانید که ژلیش ناخن با کاشت ناخن بسیار فرق میکند ،ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است اما در عمل کاشت ناخن ، ناخن علاوه بر رنگ و طراحی، فرم دهی و سوهان کشی هم می شود و حتی میتوان ناخن را بلند تر کرد.

لاک ژلیش ناخن چیست؟

لاک ژلیش ناخن در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می‌شود. نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌کشند.

یکی از مزیت‌های ژلیش ناخن این است که به سرعت خشک نمی‌شود و نیازی نیست با سرعت هرچه تمام لاک را به نحوی روی ناخن پخش کنید تا اثر فرچه روی لاک باقی نماند بلکه با کمک دستگاه خشک می شوند و نگرانی خشک شدن سریع لاک در عین طراحی  ناخن را کمرنگ می کند و به طراح این اجازه را میدهد تا بهتر عمل کرده و نگران خشک شدن سریع لاک نباشد .

چگونه از لاک ژلیش استفاده می شود؟

نحوه ژلیش ناخن این گونه است که بعد از آنکه ژلیش مورد نظر را کاملاً روی همه ناخن‌ها زدید، باید دست خود را برای مدت ۱۵-۶۰ ثانیه در دستگاه ژلیش ناخن یعنی زیر لامپ LED قرار دهید. همچنین می‌توان از لامپ UV  هم برای یک یا چند دقیقه استفاده کنید. زمان ذکر شده برای استفاده از لامپ‌ها با توجه به نوع لامپ و یا برند خود لاک‌ها متغیر است.

لاک ژلیش در اثر حرارت و واکنش‌هایی که ایجاد می‌شود از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود و به اصطلاح خودش را می‌گیرد. آنچه در مورد لاک ژلیش در این مرحله مهم است، این است که این لاک باید به خوبی و در زمان تعیین شده خشک شود، حتی در برخی مواقع اگر احساس شود که لاک کاملاً خشک نشده، باید مجدد در زیر نور لامپ قرار گیرد. چون هیچ روش دیگری به غیر از این لامپ‌های مخصوص قادر نیست که ژلیش ناخن را خشک کند. ژلیش ناخن پا هم به همین روش انجام می‌شود. 

لاک ژلیش

فرق بین لاک معمولی و لاک ژلیش در چیست؟

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست لاک معمولی در معرض هوا خشک مشود اما لاک ژلیش باید حتما زیر نور لامپ LED یا UV قرار بگیرد تا خشک شود.   بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می‌شود. اگر حس می‌کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خود استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود. حتی در مرحله نهایی که می‌خواهید تاپ کوت یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد. تاپ کوت برای محکم‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.

آیا ژلیش کردن ناخن آسیبی به ناخن وارد می کند؟

خبر خوب این است که ژلیش ناخن به ناخن‌های طبیعی شما آسیبی وارد نمی کند . البته که برخی از گزارش‌های آسیب به ناخن بعد از استفاده از ژلیش ناخن به گوش رسیده است ولی این آسیب‌ها به دلیل عمل ژلیش نبوده است  بلکه نحوه پاک کردن (remove)آن است که ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب زده باشد. اگر برای پاک کردن ژلیش ناخن مراحل با دقت توسط افراد کاربلد انجام گرفته باشد و از مواد مرغوب و سالم به عنوان پاک‌کننده استفاده شود، ناخن شما دچار هیچ مشکلی نمی شود.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از ژلیش ناخن مانع از نفس کشیدن ناخن می‌شود. ولی ناخن در واقع از قسمت‌های مرده بدن محسوب می‌شود که نیاز به نفس کشیدن ندارد!

پس از پاک کردن ژلیش ناخن اگر احساس کردید که به ناخن های شما آسیب وارد شده یا به گفته ای حساس و نازک از قبل شده است از روغن ها و کرم های ترمیم کننده و تقویت کننده جهت بهبود بافت ناخن خود استفاده کنید.

هزینه ژلیش ناخن چقدر است؟

هزینه ی ژلیش ناخن بر اساس سالن های آرایشگاهی متفاوت است و با توجه به وسایل و برند های مورد استفاده و هم چنین مهارت آرایشگر این هزینه میتواند بسیار متغییر باشد و قطعا اگر بخواهید طرح متفاتی به ناخن هایتان بزنید یا از لاک های خاص تری استفاده کنید هزینه مورد نظر بیشترهم خواهد شد اما انتخاب درست سالن زیبایی میتواند علاوه بر کاهش هزینه های اضافه و بیهوده شما را به نتیجه دلخواهتون برساند.

هزینه ژلیش ناخن

ژلیش ناخن چقدر دوام دارد؟

به طور قطعی نمی‌توان در مورد  دوام ژلیش نلخن صحبت کرد  زیرا با توجه به تخصص ناخن کار یا برند لاک ژلیش ، این زمان متغیر است ولی میتوان یک باتزه زمانی  یک تا سه هفته را برای لاک ژلیش در نظر گرفت. ژلیش ناخن با استون و لاک پاک‌کن پاک نمی‌شود و برای پاک کردن آن باید روشی تخصصی‌تر را پیش بگیرید که در عمدتا هم در آرایشگاه یا سالن ناخن انجام می‌شود.

زمانی که برای دوام لاک ژلیش گفته شد، مدت زمانی است که ژلیش ناخن سالم، بدون لب‌پریدگی، بدون ترک و یا تغییر رنگ در نظر گرفته می‌شود. در غیر این صورت اگر بعد از یک ماه هم برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه‌اش روی ناخن باقی می‌ماند. خصوصاً اینکه در این مدت زمان باید قسمت جدید و رشد یافته ناخن طبیعی خودتان به شکل هلالی را هم در انتهای صدف ناخن، به ظاهرشان اضافه کنید. به هیچ وجه سعی نکنید لایه‌های خراب شده ژلیش را با دست به شکل نواری از روی ناخن بکنید، چون به بافت ناخن خود آسیب می‌زنید. پس سریع برای ترمیم ژلیش ناخن اقدام کنید.

چرا ژلیش بین خانم ها انقدر محبوب و پرطرفدار شده است؟

  • ژلیش ناخن سریع خشک می‌شود. خودتان خوب می‌دانید که مدت زمانی که برای خشک شدن لاک ناخن باید بنشینید و دستان خود را روی هوا نگه دارید تا ناخن به جایی اصابت نکند چقدر آزاردهندس از طرفی پس از خشک شدن ، لاک دوان آنچنانی ندارد و سریع دچار خط و خش و پریدگی می شود .
  • برای افرادی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند، استفاده از لاک ژلیش روشی است که باعث می‌شود عادت خود را ترک کنند.
  • ژلیش از ناخن ها در برابر اسیب هایی در هین کار کردن ممکن است به ناخن های خود وارد کنید مثل شکستگی ناخن ها و خراش برداشتن صدف ناخن محافظت میکند
  • استفاده از ژلیش ناخن برای افرادی که روزانه با مواد شیمیایی، الکل، استون و مانند آنها سر و کار دارند و خصوصاً برای خود کسانی که کار ناخن انجام می‌دهند، بسیار مناسب است و آسیبی به زیبایی ناخن‌های آنها نمی‌زند.

مشاوره رایگان درج آگهی