پر طرفدارترین مدل های سایه چشم

در آرایش صورت چشم ها نقش مهمی دارند و می توانند زیبایی چهره را افزایش و یا کاهش دهند. به همین دلیل است که انتخاب مدل سایه چشم اهمیت دارد. با توجه به اهمیت همین موضوع است که در این مقاله از سایت زیباتیک بهترین جستجو گر سالن زیبایی در کرج می خواهیم به پر طرفدارترین مدل های سایه چشم پرداخته و شما را با آن ها آشنا کنیم. پس در ادامه این مطالب با ما همراه شوید.

انواع سایه چشم از نظر بافت کدامند؟

اگر بخواهیم سایه چشم را از نظر بافت بررسی کنیم می توانیم آن را در ۳ دسته قرار دهیم که شامل موارد زیر می شود:

سایه چشم پودری

یکی از رایج ترین انواع سایه چشم، نوع پودری آن است که استفاده از آن بسیار راحت است به همین دلیل اگر شما در این کار مبتدی هستید بهتر است با سایه چشم پودری شروع کنید. با استفاده از این سایه چشم می توانید چشمانی زیبا و گیرا داشته باشید و آن را با رنگ رژلب خود هماهنگ و ست کنید.

سایه چشم کرمی

از دیگر انواع سایه چشم که در بین خانم ها محبوبیت دارد، سایه چشم کرمی است. سایه های چشم کرمی پوشش دهی بالایی دارند و البته چین و چروک هایی نیز در پشت پلک ایجاد خواهند کرد به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم در هوای گرم از این نوع سایه چشم استفاده نکنید.

سایه چشم مایع

سایه چشم مایع در بسته بندی هایی مانند رژلب به بازار عرضه می شوند و بسیار چرب هستند. به همین دلیل در صورتی که پوست خشک و معمولی دارید می توانید از این نوع سایه چشم استفاده کنید در غیر این صورت به سراغ سایر انواع سایه چشم بروید.

سایه چشم پودری چه انواعی دارد؟

پر طرفدارترین مدل های سایه چشم | زیباتیک

همانطور که گفتیم یکی از انواع پرطرفدار سایه چشم، سایه چشم پودری است که دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از موارد زیر:

سایه چشم مات:

برای استفاده روزمره سایه چشم مات یک گزینه عالی به حساب می آید. اساس یک میکاپ زیبا سایه چشم مات است. این نوع سایه چشم نور را منعکس نکرده و درخششی ندارد. علاوه بر این برای کانتورینگ نیز مناسب می باشد. به همین دلیل بر روی رنگ های بعدی که بر روی آن استفاده می شود تاثیر زیادی ندارد و به عنوان سایه پایه گزینه ای عالی محسوب می شود.

سایه چشم شاین دار یا براق:

اگر قصد رفتن به یک مهمانی مهم دارید و می خواهید ظاهری جذاب و متفاوت داشته باشید می توانید از سایه چشم شاین دار یا براق استفاده کنید. این نوع سایه چشم درخشندگی زیادی دارد و بین چین و چروک های پلک جمع نخواهد شد.

سایه چشم مخملی:

برای داشتن ظاهری دوستداشتنی می توانید از سایه چشم مخملی یا نرم استفاده کنید. استفاده از این نوع سایه چشم بسیار راحت است و در رنگ های مختلفی به بازار عرضه می شود. رنگ های تیره سایه چشم مخملی برای چشم های درشت مناسب هستند و عملکرد آن بر روی پوست های چرب بهتر است.

۵ نوع مدل سایه چشم پر طرفدار

پر طرفدارترین مدل های سایه چشم | زیباتیک

سایه چشم تنوع زیادی دارد و با توجه به رنگ پوست، حالت چشم ها، سلیقه و خلاقیت فرد، سایر اجزای میکاپ و … انتخاب می شود. در ادامه می خواهیم ۵ مدل سایه چشم پر طرفدار و محبوب را به شما معرفی کنیم.

۱- سایه چشم اسموکی یا دودی

یکی از پر طرفدارترین و شیک ترین مدل سایه چشم، اسموکی یا دودی نام دارد. این مدل سایه چشم سبکی کلاسیک دارد که با رنگ های مشکی و خاکستری انجام شده و برای آرایش شب مناسب می باشد. در صورتی که بخواهید از این مدل سایه چشم برای مهمانی های روز استفاده کنید باید از رنگ های خنثی و روشن در کنار رنگ های تیره به کار ببرید تا جذابیت میکاپ تان را بالا ببرید.

۲- سایه چشم گربه ای

مدل سایه چشم گربه ای نیز جزء پر طرفدار ترین مدل های سایه چشم به حساب می آید که ظاهری گیرا و جذاب در چشم ها ایجاد می کند. این مدل سایه چشم معمولا با یک خط چشم گربه ای که خط مژه بالا را دنبال کرده است ایجاد می شود. این مدل سایه چشم را می توانید در رنگ های روشن یا تیره و به همراه انواع خط چشم مانند خط چشم گرافیکی ایجاد نمایید.

۳- سایه چشم ساده

برای کسانی که طرفدار مدل های ساده و مینیمال هستند سایه چشم ساده را پیشنهاد می کنیم. این نوع سایه چشم در زمانی که خیلی دیده نمی شود تاثیر خود را بر افزایش زیبایی چشمان شما می گذارد که اگر همراه با رنگ های طبیعی و ساده باشد تاثیر آن چند برابر خواهد شد. در مدل میکاپ های لایت اروپایی از این نوع مدل سایه چشم استفاده می شود. در کنار سایه چشم ساده بهتر است از تینت لب استفاده کرده تا میکاپی اروپایی و لایت داشته باشید.

جای شما در زیباتیک خالیست

۴- سایه چشم دو رنگ

برای داشتن ظاهری متفاوت و جذاب می توانید سایه چشم دو رنگ را امتحان کنید. شما می توانید برای داشتن این نوع سایه چشم رنگ های هایلایت و طبیعی را با یکدیگر ترکیب کنید. برای افزایش گیرایی این مدل آرایش باید آرایش لب هایتان را برجسته تر کنید. نحوه استفاده از این نوع سایه چشم باید با توجه به شکل و فاصله چشم ها باشد. سایه هایی که رنگ های روشنی دارند معمولا بر روی پلک داخلی زده می شوند و از رنگ های تیره تر بر روی پلک خارجی استفاده می شود.

۵- سایه چشم کات کریس یا خطی

یکی دیگر از پر طرفدارترین مدل های سایه چشم، کات کریس یا خطی نام دارد که برای داشتن آن حداقل از ۳ سایه مختلف استفاده می شود. این نوع سایه چشم یک راه عالی برای کانتور کردن چشم می باشد و استفاده از آن زرق و برق میکاپ تان را افزایش می دهد. ترکیب رنگ ها و استفاده از آن ها در میکاپ به خلاقیت شما، رنگ پوست تان و … دارد و کاری سرگرم کننده و جذاب خواهد بود.

همانطور که مشاهده کردید سایه چشم انواع مختلفی دارد و در مدل های متنوعی نیز اعمال می شود. انتخاب هر کدام از این مدل ها بر اساس معیارهای مختلفی از جمله سلیقه شما، فرم چشم ها، سایر اجزای میکاپ و … انجام می شود.

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی