مژه هایی پر پشت با چند راهکار بسیار ساده

راهکارهایی برای داشتن مژه پرپشت

مهم ترین و گیرا ترین عضو صورت، چشم است که در آن نیز، مژه ها نقش بسیار مهمی بر زیبایی چهره دارند. داشتن مژه هایی پر پشت و بلند آرزوی همه است به همین دلیل خانم ها به دنبال راه هایی برای افزایش زیبایی آن هستند. به همین دلیل در ادامه می خواهیم اطلاعاتی درباره داشتن مژه هایی پر پشت با چند راهکار بسیار ساده را در اختیار شما قرار دهیم.

 چرا مژه ها می ریزند؟

ریزش مژه ها و نازک شدن آن ها علت های مختلفی دارد. طبق نظر کارشناسان از جمله این علل عبارتند از موارد زیر:

  • علل ژنتیکی
  • بر هم خوردن تعادل هورمون ها
  • استرس و اضطراب
  • خشکی پلک
  • تغذیه ناسالم
  • استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته
  • باقی ماندن مواد آرایشی بر روی مژه ها در طولانی مدت

مهم ترین علت های ریزش مژه و نازکی آن ها همین مواردی است که ذکر کردیم البته ممکن است علت های دیگری نیز برای این مسئله وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل راه حل هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

بهترین سالن زیبایی در کرج کدام است و اطلاعات تماس و راه های ارتباطی با بهترین سالن های زیبایی در کرج

راهکار های بسیار ساده و خانگی برای پر پشت شدن مژه ها

در صورتی که ریزش و کم پشت شدن مژه های شما علل پزشکی نداشته باشد می توانید با به کارگیری چند راهکار بسیار ساده این مشکل خود را برطرف نمایید و دوباره مژه هایی بلند و پر پشت داشته باشید. در ادامه چند مورد از مهم ترین و ساده ترین راهکار های طبیعی و خانگی برای پر پشت شدن و تقویت مژه ها را نام می بریم.

روغن کرچک

یکی از راه های رایج و معروف برای زیبایی، استفاده از روغن کرچک است. این روغن مفید در درمان شوره سر، درمان آفتاب سوختگی، کاهش چین و چروک صورت و … موثر است. علاوه بر این موارد در تقویت مژه و پر پشت شدن آن نیز نقش دارد.

برای این کار چند قطره روغن کرچک را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و به صورت مرتب قبل از خواب با استفاده از یک براش کوچک بر روی مژه هایتان بمالید. سپس صبح روز بعد مژه هایتان را بشویید. با این کار مژه هایی ضخیم و قوی خواهید داشت.

چای سبز

چای سبز خواص زیادی در زیبایی دارد که از جمله آن ها می توان به تقویت و تحریک رشد مو و سلامت آن ها اشاره کرد. ترکیبات آنتی اکسیدانی که در چای سبز وجود دارد در افزایش طول مژه ها و پر پشت شدن آن ها تاثیر زیادی دارد.

برای بهره مندی از فواید چای سبز، به صورت مرتب از این چای بنوشید و یا آن که چای سبز کیسه ای خیس را بر روی پلک هایتان قرار دهید و یا آن که پنبه آغشته به چای سبز را بر روی پلک هایتان قرار دهید تا خستگی از چشمان تان بیرون برود و مژه هایتان نیز تقویت شوند.

روغن زیتون

حتما تا به حال خواص استفاده از روغن زیتون را برای زیبایی شنیده اید. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب مفید برای فولیکول های مو است که باعث تقویت آن ها شده و از ریزش آن ها نیز جلوگیری می کند. برای این کار پنبه ای را به روغن زیتون آغشته کنید و به مژه هایتان بمالید و یا آن که می توانید از براش کوچک مخصوصا مژه برای این کار استفاده نمایید. استفاده مرتب از روغن زیتون باعث آبرسانی به مژه ها، تقویت فولیکول ها، پر پشت شدن و افزایش طول مژه ها می شود.

روغن ویتامین E

ویتامین E دارای تاثیر زیادی بر رشد و تقویت مو و مژه است. برای استفاده از خواص این ویتامین می توانید از روغن موجود در کپسول های ویتامین E استفاده کنید و آن را بر روی مژه ها و ابروهایتان بمالید.

ابتدا یک عدد کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن آن را جدا کنید. این روغن قوی را به کمک نوک انگشتان خود به مدت ۵ دقیقه بر روی مژه ها و ابروهایتان به آرامی بمالید و ماساژ دهید تا گردش خون در این ناحیه افزایش یافته و ریشه های مژه ها و ابروها تقویت شوند.

شی باتر

از دیگر روش های معروف برای تقویت و پر پشت کردن مژه، استفاده از شی باتر است. شی باتر ماده ای فوق العاده است که حاوی ویتامین C، انواع آنتی اکسیدان ها و … است و از وارد شدن آسیب های مختلف ناشی از رادیکال های آزاد به مژه ها جلوگیری کرده و با  افزایش کلاژن سازی در تقویت ریشه مژه ها، پر پشت شدن و بلند شدن آن ها بسیار تاثیرگذار می باشد.

روغن نارگیل

از دیگر روغن های مفید برای مژه ها، روغن نارگیل است که به خاطر ترکیبات ملایمی که دارد آسیبی به بافت های حساس و نازک اطراف چشم وارد نمی کند. با کمک این روغن می توانید مژه هایتان را آب رسانی کنید تا فولیکول های آن ها پروتئین و مواد مورد نیازشان را راحت تر دریافت کنند و ریشه هایی قوی و محکم داشته باشند. برای استفاده از روغن نارگیل، یک براش تمیز مخصوص ریمل را برداشته و به روغن نارگیل بمالید و خیلی آرام به مژه هایتان بمالید.

نکات مهم برای داشتن مژه هایی پر پشت

برای آن که مژه هایی پر پشت و قوی داشته باشید باید به یک سری نکات مهم توجه فرمایید. در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.

هرگز با آرایش نخوابید.

قبل از رفتن به رختخواب حتما آرایش خود را پاک کنید. باقی ماندن طولانی مدت آرایش بر روی صورت مخصوصا مژه ها باعث می شود مژه ها آسیب دیده و شکننده شوند و در اطراف چشم آکنه و مشکلات پوستی ایجاد شود.

مژه هایتان را به آرامی بشویید.

برای تمیز کردن و پاک کردن آرایش چشم ها سعی کنید خیلی آرام و با ملایمت، رفتار کنید. رفتار خشن و مالیدن زیاد چشم ها باعث آسیب دیدن ریشه مژه ها و ریزش آن ها می شود.

به تغذیه خود توجه کنید.

داشتن رژیم غذایی سالم که حاوی مواد مغذی و معدنی مورد نیاز برای رشد و تقویت مژه ها می باشد، بسیار نکته مهمی است. سعی کنید در طول روز از مواد غذایی حاوی مواد زیر استفاده کنید: ویتامین C، ویتامینA، اسیدهای جرب امگا ۳،  آهن، ویتامین E و …

از فر مژه و مژه مصنوعی کمتر استفاده کنید.

استفاده از فر مژه و مژه مصنوعی به صورت مکرر باعث آسیب دیدن ریشه های مژه و سست شدن آن ها می شود. سعی کنید از فر مژه استفاده نکرده و از مژه مصنوعی نیز به صورت مکرر و پشت سر هم استفاده نکنید.

در این مقاله درباره راهکارهایی ساده برای پر پشت شدن و تقویت مژه ها صحبت کردیم. امیدواریم با رعایت نکات مهم گفته شده، مژه هایی سالم و زیبا داشته باشید.

مشاوره رایگان درج آگهی