راز زیر ساز آرایشی برای یک میکاپ خوب و ماندگار

انجام یک آرایش خوب بستگی به رعایت اصول آن دارد به همین دلیل اگر به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره زیر ساز آرایشی برای یک میکاپ خوب و ماندگار هستید تا همیشه بدرخشید و زیبایی خود را حفظ نمایید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با زیباتیک همراه شوید زیرا می خواهیم به این دو مسئله یعنی زیر سازی میکاپ و ماندگاری آن بپردازیم.

مهم ترین گام های زیر سازی میکاپ کدام است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که زمان زیادی را برای میکاپ و آرایش خود صرف کرده اید اما بعد از گذشت مدت زمان اندکی متوجه محو شدن یا پخش شدن آرایش خود شده اید. این مسئله نشان می دهد که زیر سازی میکاپ را به درستی انجام نداده اید. به همین دلیل در ادامه می خواهیم گام های مهمی که برای زیر سازی یک میکاپ خوب وجود دارند را نام ببریم.

۱- لایه برداری پوست

از جمله مهم ترین مراحل زیر سازی میکاپ، لایه برداری پوست به صورت ملایم است. در صورتی که سلول های مرده بر روی پوست شما وجود داشته باشند، منافذ پوست را می بندند و باعث ایجاد تیرگی و یکدست نشدن آرایش می شوند. لایه برداری پوست کمک می کند پوستی صاف و یکدست داشته باشید. به همین دلیل سعی کنید در طول هفته ۲ تا ۳ بار از اسکراب و لایه بردار استفاده کنید.

۲- تمیز کردن پوست

برای داشتن یک آرایش عالی، تمیز بودن پوست بسیار اهمیت دارد. فرق لایه برداری و تمیز کردن پوست در این است که لایه برداری فقط چند بار در هفته انجام می شود ولی تمیز کردن پوست به صورت روزانه باید انجام شود تا آلودگی ها و چربی های انباشته شده در سلول های پوست از بین بروند و سطحی صاف و یکدست را برای آرایش فراهم کنند.

۳.استفاده از تونر و سرم صورت

مرحله بعدی برای زیر سازی میکاپ، استفاده از تونر و سرم صورت است. با کمک تونر می توانید هر گونه آلودگی که بر روی پوست باقی مانده است را از بین ببرید، منافذ باز پوست را ببندید و به آبرسانی پوست نیز کمک کنید. بهتر است از تونر بدون الکل استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود. استفاده از سرم مناسب پوست تان نیز بسیار کمک کننده است. اگر پوست شما خشک است از سرم آبرسان استفاده نمایید و در صورتی که پوست تان چرب است با استفاده از سرم مناسب می توانید چربی پوست خود را کنترل نمایید.

عنوان عکس رو اینجا میذاریم

۴- مرطوب کننده و آبرسان

استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان نیز یکی از مراحل زیر سازی میکاپ است زیرا باعث می شود کرم پودر و کانسیلر به خوبی بر روی پوست تان پخش شود و روی آن نماسد. توجه داشته باشید باید از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خودتان استفاده نمایید تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

۵- پرایمر

استفاده از پرایمر به عنوان زیر سازی آرایش انجام می شود و یک روش عالی برای ماندگاری میکاپ به حساب می آید. قطعا شما هم دوست ندارید وقت زیادی برای آرایش کردن صرف کنید اما دوامی نداشته باشد. در این جا است که پرایمر اهمیت خود را نشان می دهد زیرا هم میکاپ شما را ماندگار می کند و هم آن که باعث صاف و یکدست شدن پوست شما برای انجام سایر مراحل آرایش می شود.

۶- کانسیلر

برای داشتن یک میکاپ عالی در مرحله زیر سازی و قبل از زدن کرم پودر، باید از کانسیلر استفاده نمایید. با کمک کانسیلر می توانید عیب و ایرادات پوست مانند لک و تیرگی، جای جوش و آکنه، گودی و تیرگی زیر چشم و … بپوشانید. کانسیلر ها رنگ های مختلفی دارند که هر کدام از آن ها به منظور خاصی استفاده می شود مثلا از کانسیلر سبز برای پوشاندن تناژ قرمز پوست استفاده می شود. برای پوشاندن زردی و تیرگی پوست از کانسیلر بنفش استفاده می شود. از این نوع کانسیلر های رنگی فقط کسانی که به صورت حرفه ای آرایش می کنند و یا در سالن های زیبایی هستند استفاده می کنند.

برای ماندگار کردن آرایش چه کارهایی انجام دهیم؟

تا اینجای مطالب درباره زیر سازی آرایش صحبت کردیم. اکنون می خواهیم به موضوع مهم دیگری بپردازیم و آن روش های ماندگار کردن آرایش و میکاپ است. در صورتی که تمامی اصول و زیر سازی های لازم را انجام داده باشید ولی به این نکات توجه نداشته باشید ممکن است در مدت زمان کوتاهی، زیبایی و درخشندگی اولیه میکاپ خود را از دست بدهید. پس برای جلوگیری از این اتفاق به نکات زیر دقت کنید.

۱.از کرم پودر فاقد چربی استفاده کنید.

محصولات آرایشی مبتنی بر روغن، سریع تر از انواع دیگر آن ها پاک می شوند. در صورتی که پوست شما چرب است و می خواهید از کرم پودر فاقد چربی استفاده نمایید، قبل از این کار از مرطوب بودن پوست خود مطمئن شوید. با این کار ماندگاری میکاپ خود را بالا می برید.

 ۲.محصولات آرایشی مایع را با یک پودر همرنگ بپوشانید.

محصولات آرایشی مایع در طول روز سریع تر از سایر محصولات پاک می شوند. شما می توانید برای ماندگار تر کردن این محصولات از پنکک و پودر های سبک که مطابق رنگ آن محصول آرایشی است، استفاده نمایید و با تکنیک ضربه زدن به صورت ملایم، پودر را بر روی پوست خود بنشانید. این کار از لغزش آرایش تان در طول روز جلوگیری کرده و آن را ثابت نگه می دارد.

۳.با لایه های سبک آرایش کنید.

در صورتی که می خواهید در طول روز آرایشتان باقی بماند بهتر است با کمک یک اسفنج آرایشی، لایه های سبک آرایش تان را اعمال نمایید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

۴.از پنکک شفاف استفاده کنید.

بعد از آن که آرایش خود را تمام کردید بهتر است از یک پنکک شفاف بر روی کل صورت خود استفاده نمایید تا با این کار هم از برق زدن آن جلوگیری نمایید و هم آن که ماندگاری میکاپ خود را افزایش دهید.

عنوان عکس رو اینجا میذاریم

۵. از اسپری فیکساتور استفاده کنید.

آخرین مرحله از اصول ماندگاری میکاپ، استفاده از اسپری فیکساتور است. با کمک این اسپری، آرایش خود را تازه کرده و ماندگاری آن را بالا می برید. این اسپری ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع پوست، انتخاب می شوند.

در این مقاله درباره مراحل زیر سازی آرایشی برای داشتن یک میکاپ خوب صحبت کردیم. همچنین روش های مختلف برای بالا بردن ماندگاری میکاپ را نام بردیم. از این به بعد می توانید با در نظر گرفتن این اصول و مراحل مهم، یک آرایش عالی، صاف و یکدست داشته باشید و مدت زمان بیشتری در این وضعیت بمانید.

 

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی