تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

همیشه متخصصان پوست، استفاده از کرم های مناسب و لازم برای پوست از جمله کرم آبرسان و مرطوب کننده را به افراد توصیه می کنند اما ممکن است خیلی از افراد فکر کنند این دو کرم تفاوتی با هم ندارند و عملکرد یکسانی دارند در صورتی که این گونه نیست. برای پاسخ به این سوال که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

آیا کرم مرطوب کننده همان آبرسان است؟

خیلی از افراد فکر می کنند در زمانی که پوستشان خشک شده است می توانند از کرم مرطوب کننده استفاده کنند و همین کرم وظیفه آبرسانی به پوست شان را هم انجام می دهد؛ در صورتی که این گونه نیست یعنی شما تنها با استفاده از کرم مرطوب کننده پوست خود را آبرسانی نخواهید کرد و نیاز است برای این کار از کرم مخصوص آبرسان استفاده نمایید. اگر می خواهید دقیق تر با تفاوت این دو کرم آشنا شوید به ادامه مطالب توجه فرمایید.

کرم آبرسان چیست؟

بسیاری از افراد با مشکل کم آبی پوست مواجه می شوند و آن زمانی اتفاق می افتد که پوست هیدراتور های خود را از دست داده است و یا آن که میزان آن ها کاهش یافته است. این هیدراتورها وظیفه آبرسانی به پوست را انجام می دهند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، کرم های آبرسان آب لازم برای لایه شاخی پوست یعنی لایه اپیدرم را تامین می کنند تا با جبران کم آبی پوست، خشکی آن را برطرف نمایند. از آن جایی که این نوع کرم ها دارای روان کننده هستند، در برابر از بین رفتن آب و رطوبت پوست، مقاومت می کنند.

کرم آبرسان حاوی چه ترکیباتی است؟

هنگامی که قصد خرید کرم آبرسان را دارید بهتر است به ترکیبات آن دقت کنید تا با اطمینان کامل همین کرم را خریداری نمایید. معمولا کرم های آبرسان دارای مواد زیر هستند:

  • گلیسیرین
  • اسید هیالورونیک
  • آلوئه ورا
  • عسل
  • سدیم لاکتات
  • اسید لاکتیک و اسید سیتریک
  • موسین حلزون
  • اوره

در صورتی که کرم انتخابی شما حاوی این مواد باشد، در درمان کم آبی پوست شما بسیار مفید خواهد بود.

کرم آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی با هم دارند

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم های مرطوب کننده یک لایه مراقبتی بر روی پوست ایجاد می کنند تا از تبخیر رطوبت لایه بیرونی پوست و از دست رفتن آب و رطوبت پوست جلوگیری نمایند. به طور طبیعی پوست می تواند چربی و روغن های لازم خود را تولید کند و از خشکی خود جلوگیری نماید. با کمک کرم های مرطوب کننده ما به تولید چربی بیشتر توسط پوست کمک می کنیم تا پوست بتواند در این زمینه به تعادل برسد. در نهایت تمامی این کار ها باعث درمان خشکی پوست شما خواهد شد.

کرم های مرطوب کننده حاوی چه ترکیباتی هستند؟

همانطور که با ترکیبات کرم های آبرسان آشنا شدید، لازم است با مواد تشکیل دهنده کرم های مرطوب کننده نیز آشنا شوید تا در هنگام خرید با مشکل رو به رو نشوید. به طور معمول کرم های مرطوب کننده حاوی ترکیبات زیر می باشند:

  • روغن شی باتر
  • روغن دانه های گیاهی مانند بادام، نارگیل و …
  • روغن های گیاهی مانند روغن درخت چای، جوجوبا، رز هیپ، اسکوآلن و …
  • لانولین
  • روغن معدنی
  • اسید استئاریک
  • موم عسل

کرم آبرسان حاوی چه ترکیباتی است

کرم آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی با هم دارند؟

اکنون که به صورت مجزا با هر کدام از کرم های آبرسان و مرطوب کننده آشنا شدید به سراغ بحث اصلی مان می رویم یعنی بررسی تفاوت این دو کرم با هم. کرم های آبرسان مطابق با مواد تشکیل دهنده خود مانند هیالورونیک اسید، می توانند آب لازم را به پوست انتقال دهند و با به جریان در آوردن آب در پوست باعث افزایش شادابی آن می شوند. در مقابل، کرم های مرطوب کننده جلوی از دست رفتن آب موجود در پوست را می گیرند و وضعیت پوست را بهبود می بخشند.

در یک نگاه دقیق تر، پوستی که به کم آبی دچار شده است نیاز به کرم آبرسان دارند و پوستی که خشک است و چربی خود را از دست داده، نیاز به کرم مرطوب کننده دارد تا چربی های لازم خود را دوباره تامین کند. می توان خشکی پوست را نوعی بیماری تلقی کرد اما کم آبی پوست مشکلی است که ممکن است برای هر کسی با هر نوع پوستی که دارد پیش بیاید.

در هر شرایطی شما باید ابتدا مشکل پوست تان را به خوبی تشخیص دهید تا با انتخاب محصول مناسب، به بهبودی پوست خود کمک کنید. به همین دلیل هم باید مشکل پوست خود را به درستی تشخیص دهید و هم آن که محصولات پوستی را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید البته اگر می خواهید از انتخابی که می کنید مطمئن باشید بهتر است در مواقع ضروری از پزشک متخصص کمک بگیرید.

کدام یک را انتخاب کنیم؛ آبرسان یا مرطوب کننده؟

شاید تشخیص این که در شرایط کنونی، پوست تان به آبرسانی احتیاج دارد و یا مرطوب کردن، کمی سخت باشد. برای تشخیص این مسئله باید به خوبی به این نکاتی که ذکر می کنیم توجه کنید.

اگر در تمام طول سال پوست شما خشک است و ربطی به کم آبی و تغییرات آب و هوایی ندارد، یعنی شما باید در حفظ رطوبت به پوست خود کمک کنید. در این شرایط نیاز به استفاده از کرم مرطوب کننده دارید تا با ایجاد یک لایه قوی بر روی پوست جلوی خارج شدن رطوبت پوست گرفته شود و مواد مغذی و روغن های لازم آن تامین شود.

اما اگر پوست تان دچار کم آبی شده است باید از کرم آبرسان استفاده کنید. در کنار استفاده از این محصول، باید بدن خود را هیدراته نگه دارید و در طول روز آب کافی، میوه های آب دار و … استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده چیست

توجه به روتین پوستی؛ یک راه حل کاربردی

با توجه به تمامی این نکاتی که ذکر کردیم شاید باز هم نمی دانید چه محصولی را استفاده کنید. نگران نباشید بهترین راه حل این است که هر دو کرم آبرسان و مرطوب کننده را در روتین پوستی قبل از خواب تان جای دهید تا از فواید هر دو مورد به خوبی بهره مند شوید. برای این کار ابتدا پوست خود را با استفاده از کرم آبرسان هیدراته نمایید سپس با کمک کرم مرطوب کننده از خارج شدن آب در پوست خود، جلوگیری کنید و رطوبت آن را حفظ نمایید. یا آن که می توانید به سراغ محصولاتی بروید که هر دو کار را انجام می دهند. در این صورت کار شما خیلی راحت می شود.

در این مقاله به بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده پرداختیم. اکنون شما بهتر می توانید محصول مورد نیاز پوست خود را انتخاب کنید و به این وسیله سلامتی آن را ارتقا دهید.

مشاوره رایگان درج آگهی