ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره

ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره

در صورتی که شما تجربه استفاده از دکلره را دارید و اکنون به فکر ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره خودتان هستید، توجه شما را به ادامه این مطالب جلب می کنیم. به خاطر استفاده و رواج زیاد دکلره خیلی از افراد با این مشکل رو به رو هستند و شادابی و سلامتی موهایشان را از دست داده اند به همین خاطر در ادامه این مقاله می خواهیم راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه دهیم.

موها چگونه با دکلره آسیب می بینند؟

حتما در اطراف خود با خانم های زیادی برخورد داشته اید که به خاطر استفاده از دکلره آسیب های زیادی به تار های مویشان وارد شده است حتی ممکن است خود شما هم جزء این افراد باشید. دکلره به عنوان یک ماده تهاجمی قوی شناخته می شود که رنگ مو ها را از بین می برد و در این فرآیند پروتئین های طبیعی آن را از هم جدا کرده و سپس آن ها را تجزیه می کند.

به همین خاطر است که بعد از دکلره کردن شاهد ضعیف و سبک شدن تارهای موهایتان می شوید. از جمله این عوارض می توان به شکستگی، وز شدگی، ایجاد موخوره، سوختگی، خشکی و … موها اشاره کرد.

مهم ترین علائمی که می گوید دکلره به موهایمان آسیب زده است.

در صورتی که از دکلره استفاده کرده اید و اکنون می خواهید تشخیص دهید که آیا تارهای موهایتان آسیب دیده اند یا خیر، باید به یک سری علائم توجه کنید. در ادامه مهم ترین علائمی که نشان می دهد دکلره به موهایتان آسیب زده است را نام می بریم.

مهم ترین علائمی که می گوید دکلره به موهایمان آسیب زده است.

کدر شدن تارهای مو

کوتیکول های سالم مو می توانند نور را به خوبی منعکس کنند و حالتی درخشان و براق به ظاهر موها می دهند. موهای آسیب دیده به خاطر دکلره و رنگ، کوتیکول طبیعی ندارند در نتیجه کدر شده و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهند.

گره خوردن موها

موهای دکلره و رنگ شده کوتیکول های زبر و خشکی دارند در نتیجه تارهای مو به راحتی به هم گره می خورند و شانه کردن آن ها را سخت می کند.

خشک و وز شدن موها

آسیب دیدگی کوتیکول مو در زمان دکلره کردن آن ها، باعث شکنندگی و خشک شدن موها می شود زیرا با این کار، تارهای مو رطوبت طبیعی خود را از دست می دهند. هر چقدر میزان خشکی مو بیشتر باشد، حالت وزی آن نیز بیشتر می شود.

ایجاد موخوره

همانطور که می دانید علت ایجاد موخوره، عدم آبرسانی و رطوبت رسانی و خشکی زیاد موها می باشد. دکلره موها را خشک می کند به همین علت بعید نیست بعد از دکلره در انتهای ساقه موها شاهد موخوره های زیادی باشید.

مهم ترین راه های ترمیم موهای آسیب دیده به خاطر دکلره

اکنون که شاهد آسیب دیدگی موهایتان به خاطر استفاده از دکلره و رنگ هستید باید هر چه سریع تر به فکر ترمیم آن ها باشید تا بیشتر از این به تار های موی خود آسیب وارد نکنید. در ادامه مهم ترین راه های ترمیم موهای آسیب دیده به خاطر استفاده از دکلره را نام می بریم.

معرفی بهترین سالن های زیبایی در کرج

استفاده از ماسک مو

همانطور که گفتیم بعد از دکلره ، کوتیکول های مو آسیب می بینند و در نتیجه تارهای مو خشک و شکننده می شوند. در این حالت شما باید کاری کنید لطافت و رطوبت تارهای مو دوباره برگردد. استفاده از انواع ماسک های مو ویتامینه و … که مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده هستند نقش موثری در ترمیم موهای شما خواهند داشت. با کمک این محصولات رطوبت لازم به موهای شما می رسد و درخشندگی و لطافت تارهای مو به آن ها بر می گردد.

استفاده از روغن های طبیعی و مفید

حتما دیده اید که ترکیبات برخی از ماسک های مو از روغن زیتون، آرگان، نارگیل، بادام و … تشکیل شده است. به خاطر ویتامین ها و خواصی که این روغن های طبیعی دارند، تارهای موی شما دوباره زنده می شوند. هر کدام از این روغن های طبیعی و مفید تاثیر به خصوصی بر موها می گذارند به عنوان مثال رو غن آرگان باعث افزایش درخشندگی موها و رطوبت رسانی به آن ها می شود. روغن بادام تارهای مو را قوی کرده و از شکستگی آن ها جلوگیری می کند. روغن زیتون و نارگیل از وز شدن موها جلوگیری می کنند.

با توجه به خواص هر کدام از این روغن ها شما می توانید هر موردی که نیاز دارید را تهیه نمایید و در هر بار استفاده چند قطره به انتهای ساقه موهایتان بمالید و تاثیر شگفت انگیز آن ها را بعد از مدتی استفاده مشاهده نمایید.

محافظت از موها در برابر نور خورشید

موهایی که دکلره و رنگ شده اند نسبت به نور و حرارت خورشید حساس هستند به همین دلیل از آن ها باید در برابر نور خورشید محافظت نمایید. برای این کار می توانید از اسپری مو و سایر محصولاتی که دارای SPF هستند استفاده نمایید.

استفاده از نرم کننده های مو

بهتر است بدانید چه از دکلره استفاده کنید چه نکنید، موهایتان به نرم کننده احتیاج دارند. شما می توانید در حمام از نرم کننده هایی استفاده کنید که به آبکشی احتیاج دارند تا از گره خوردن و خشکی موها جلوگیری نمایید. بعد از حمام نیز بهتر است از ماسک مو و نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی استفاده نمایید. با استفاده از این محصولات مواد مورد نیاز مو تا حمام بعدی بر روی تارهای موی شما باقی می مانند و به مرور جذب آن ها می شوند در نتیجه تاثیر زیادی بر افزایش سلامت و زیبایی تارهای مو خواهند داشت.

راه های ترمیم موهای آسیب دیده

راه های جلوگیری از آسیب دیدگی موها کدامند؟

همانطور که شما به دنبال راه هایی برای افزایش سلامت موهای خود و ترمیم آسیب دیدگی های آن ها به خاطر استفاده از رنگ و دکلره هستید باید به فکر این باشید که چه کارهایی را انجام ندهید. در ادامه راه های جلوگیری از آسیب دیدگی موها را ذکر می کنیم.

  • از رنگ مو و دکلره کمتر و در فواصل زمانی بیشتری استفاده کنید مثلا هر سه ماه یکبار.
  • از سشوار و اتو مو استفاده نکنید. اگر نمی توانید این کار را بکنید حداقل سعی کنید استفاده از آن ها را به حداقل برسانید و به صورت طبیعی موها را خشک کنید.
  • از کش موهای سفت و پلاستیکی استفاده نکنید و طولانی مدت موها را به یک مدل نبندید.
  • موهایتان را با حوله خشک نکنید خشک کردن موها با حوله باعث خشکی و وز شدن موها می شود به همین دلیل از پارچه ای نخی برای این کار استفاده کنید.

در این مقاله راهکارهایی برای ترمیم موهای آسیب دیده به خاطر دکلره ارائه دادیم. اکنون با کمک نکاتی که گفتیم می توانید از آسیب دیدگی مجدد آن ها جلوگیری نمایید.

مشاوره رایگان درج آگهی