ترفندهای افزایش ماندگاری رنگ مو

رنگ کردن مو تاثیر زیادی بر زیبایی فرد دارد اما گاهی اوقات خیلی زود زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل نکته بسیار مهم آشنایی با ترفندهای افزایش ماندگاری رنگ مو است تا هم مدت زمان بیشتری موهایتان زیبا بماند و هم آن که جلا و درخشندگی اولیه خود را داشته باشد. در ادامه می خواهیم به همین موضوع بپردازیم پس اگر این موضوع دغدغه شما نیز می باشد با ما همراه شوید.

انواع رنگ مو از نظر ماندگاری کدامند؟

شاید عکس ها و مدل های زیادی را در فضای مجازی ببینید و دوست داشته باشید موهایتان را به آن سبک رنگ کنید و تغییر اساسی کنید. اما این را باید بدانید که همیشه رنگ موی شما تا مدت زمان زیادی به همان حالت اولیه باقی نمی ماند زیرا ما انواع رنگ مو داریم که ماندگاری آن ها با یکدیگر فرق دارند. در ادامه دسته بندی رنگ های مو از نظر ماندگاری را نام می بریم.

  • رنگ مو های دائمی

یکی از انواع رنگ مو، رنگ موی دائمی نام دارد که همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید تا زمانی که مو ها رشد می کنند و یا از آن خسته نشده و رنگ دیگری بر روی آن نزده باشید، باقی می ماند. این نوع رنگ مو بیشترین ماندگاری را در بین سایر رنگ موها دارد زیرا به کوتیکول مو نفوذ می کند و ملانین طبیعی مو را به صورت دائمی و کامل تغییر می دهد. فراموش نکنید که دکلره رنگ موی دائمی نیست زیرا دکلره فقط رنگ مو را کمتر می کند و بعد از آن از رنگساژ استفاده می شود که دوام و ماندگاری زیادی ندارد.

  • رنگ موی نیمه دائم

در واقع دو نوع رنگ موی نیمه دائم داریم. در یک نوع از این مدل رنگ مو به جای آن که کوتیکول مو تحت تاثیر قرار بگیرد، ساقه های مو با پیگمنت های درشت رنگ، پوشیده خواهند شد. ماندگاری این نوع رنگ مو حدود ۸ تا ۱۵ بار شستشو با شامپو می باشد. در صورتی که خیلی مراقب باشید ممکن است تا ۲۸ بار شستن نیز حالت اولیه خود را حفظ کند.

نوع دوم رنگ موی نیمه دائم علاوه بر آن که بر روی ساقه ها تاثیر می گذارد بر روی کوتیکول مو نیز تغییراتی ایجاد می کند. رنگ ۳ صفر برای این مدل رنگ مو استفاده می شود که البته درصد روشن کردن آن کمتر از دکلره می باشد.

  • رنگ موی موقت یا فانتزی

رنگ های غیر طبیعی مانند آبی، صورتی، سبز و … جزء رنگ موهای فانتزی به حساب می آیند که ماندگاری کمی دارند. معمولا ماندگاری این نوع رنگ موها ۱ تا ۷ روز می باشد. برخی از مدل های آن فقط برای یکبار استفاده ساخته شده اند و بعد از شستشو پاک می شوند. برخی دیگر از آن ها مدت زمان بیشتری می مانند. رنگ مو های فانتزی بر روی موهای دکلره شده و یا روشن به صورت طبیعی خود را نشان می دهند. روش های دیگری برای رنگ موهای فانتزی غیر از رنگ کردن وجود دارد مانند استفاده از گچ مو، واکس، اسپری مو و … که بر روی مو زده شده و خیلی زود از بین می روند. ماندگاری این روش فقط چند ساعت است.

معرفی برترین سالن های زیبایی در کرج

اکنون با انواع رنگ مو با ماندگاری های مختلف آشنا شدید. شما می توانید با توجه به اهدافی که دارید رنگ موی مناسب خود را انتخاب کنید پس باید در زمان خرید حسابی به نوع رنگ مو دقت داشته باشید.

عوامل موثر در ماندگاری رنگ مو کدام است؟

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رنگ مو تاثیر گذاشته و ماندگاری آن را کم یا زیاد می کند. در ادامه چند مورد از مهم ترین آن ها را نام می بریم.

  • نوع رنگ مو

نوع رنگ مو و کیفیت آن نقش بسیار مهمی بر ماندگاری آن دارد. رنگ مو از پیگمنت های مختلفی تشکیل شده است در صورتی که تعداد آن ها زیاد باشد ماندگاری رنگ مو نیز بیشتر خواهد بود به عنوان مثال رنگ بنفش دارای ۸ هزار پیگمنت است ولی رنگ قرمز ۳ هزار و رنگ آبی کمتر از هزار پیگمنت دارد. معمولا رنگ های تیره دارای دوام بیشتری نسبت به رنگ های روشن دارند.

  • وضعیت سلامت مو

وضعیت سلامت مو قبل از رنگ کردن تاثیر زیادی بر ماندگاری آن دارد. طبیعتا هر چقدر سلامت موها کمتر باشد ماندگاری رنگ مو نیز کمتر خواهد بود. اگر کوتیکول موها آسیب زیادی دیده باشند رنگ مو به راحتی از روی آن جدا می شود به همین دلیل دوام کمتری خواهد داشت. پس اگر موهایتان آسیب دیده قبل از رنگ کردن با سرم و ویتامین های تقویتی سلامتی آن ها را تامین کنید سپس اقدام به رنگ کردن نمایید.

  • نحوه مراقب از موها

در طول روز باید مراقب موهایتان باشید و روتین روزانه مانند شستشوی مو، قرار گرفتن در معرض آفتاب و … را مورد توجه قرار دهید تا ماندگاری رنگ مویتان افزایش یابد.

ترفندهایی که باعث افزایش ماندگاری رنگ مو می شوند.

اگر می خواهید ماندگاری رنگ موهایتان افزایش یابد باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. در ادامه ترفندهایی که باعث می شود ماندگاری رنگ مویتان افزایش یابد را نام می بریم.

 

۱.آماده سازی مو قبل از رنگ کردن

قبل از رنگ کردن موهایتان را هیدراته کنید و از ماسک های نرم کننده و شامپوهای ملایم استفاده نمایید.

 

۲.خودداری از شستشوی زود هنگام موها

سعی کنید تا یک روز بعد از رنگ کردن موهایتان را نشویید. از شستن هر روز موها خودداری کنید. در صورتی که موهایتان چرب می شود می توانید از شامپوهای خشک استفاده نمایید. بعد از گذشتن ۱ تا ۲ روز می توانید با شامپوهای ملایم موهایتان را بشویید.

 

۳.شستشوی مو با آب سرد

موهایتان را با آب سرد بشویید زیرا آب داغ فولیکول های مو را باز کرده و پیگمنت های رنگ را از آن جدا می کند.

 

۴.استفاده از شامپو های مناسب

شامپوهایی که استفاده می کنید باید از PH مناسبی برخوردار باشند تا به رنگ مو آسیبی نزنند. استفاده از شامپوهای خشن مانند از بین برنده شوره کف سر و حاوی سولفات باعث می شود رنگ موهایتان سریع تر از بین برود. بهتر است از شامپوها و ماسک موهای تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید.

۵.شنا نکردن در استخر

کلر موجود در آب استخر باعث کمرنگ شدن رنگ مو می شود. اگر می خواهید به استخر بروید حتما از کلاه استفاده نمایید. مراقب باشید که موهایتان با کلر برخورد نداشته باشد زیرا کلر باعث بد رنگ شدن و از بین رفتن آن می شود.

 

۶.جلوگیری از برخورد نور آفتاب با موها

نور آفتاب باعث از بین رفتن پیگمنت ها می شود به همین دلیل در زمانی که بیرون از منزل هستید از کلاه و محصولات مراقبتی و محافظتی مو استفاده نمایید.

۷.خشک کردن مو به صورت طبیعی

استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتو مو و … به دفعات زیاد باعث کمرنگ شدن رنگ مو می شود. می توانید قبل از استفاده از این وسایل از محصولات محافظ مو استفاده نمایید. البته بهتر است اجازه دهید موهایتان به صورت طبیعی خشک شوند.

 

مواردی که ذکر کردیم ترفندهای مهمی هستند که در افزایش ماندگاری و دوام رنگ موهایتان بسیار موثر می باشند.

 

 

 

 

دسته بندی مقالات
برچسب ها
مشاوره رایگان درج آگهی