بافت مو و نکات مربوط به آن

بافت مو و نکات مربوط به آن

بافت مو به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های شناختی مو، نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت شخصی دارد. برای داشتن بافت موی سالم و زیبا، باید به چند نکته مهم توجه کرد.

  • تغذیه صحیح: تغذیه صحیح و مناسب به مواد مغذی حیاتی برای بافت مو ارائه می‌دهد و موجب رشد و تقویت آن می‌شود. مواد مغذیی همچون پروتئین، ویتامین‌های A، C، D و E، آهن و روی برای سلامت و رشد مو بسیار حائز اهمیت هستند.
  • استفاده از شامپو مناسب: شامپوی مناسب بافت مو، باعث حفظ تعادل رطوبتی، جلوگیری از خشکی و شکستگی مو و همچنین حفظ درخشندگی و نرمی آن می‌شود.
  • استفاده از محصولات حرارتی: استفاده از محصولات حرارتی همچون سشوار، حالت دهنده و آهن مو باعث خشک شدن و آسیب دیدن بافت مو می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از این مواد حرارتی به صورت محدود و با توجه به نوع مو استفاده کرد.
  • استفاده از روش‌های طبیعی: روش‌های طبیعی همچون استفاده از روغن‌های طبیعی، ماساژ مو، آب‌گرم و یا سمپاشی با آب گلاب، باعث تقویت بافت مو و حفظ درخشندگی و نرمی آن می‌شود.
  • جلوگیری از شامپو کردن موها به طور مکرر: شامپو کردن موها به طور مکرر، باعث خشک شدن و آسیب دیدن بافت مو می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است شامپو کردن موها را به فواصل زمانی بین ۲ تا ۳ روز انجام داد.

امروزه داشتن ظاهری آراسته و زیبا به یکی از دغدغه های بانوان تبدیل شده است؛ روش های زیادی برای آراستن موی بانوان وجود دارد اما یکی از سالم ترین این روش ها بافت مو می باشد. بافت مو تنوع زیادی دارد و به صورت کلی به ۲ دسته بافت موقت و دائم تقسیم می شود.

بافت دائم در واقع همان بافت موی آفریقایی می باشد که مو از ریشه بافته می شود و با رعایت نکات نگهداری می توان تا ۱ سال مو را به صورت سالم نگه داشت.

بافت موقت همان بافت های سنتی است که با کش مو بسته و بافته می شود و تا زمان باز کردن کش باقی می ماند.

روش نگهداری از بافت مو

اگر شما هم علاقه مند به بافت مو هستید و مجذوب تنوع این سبک از آراستن مو شده اید لازم است تا با نکات و روش نگهداری از بافت مو آشنا شوید، تا در کنار زیبایی موهایتان سلامت آن را هم حفظ کنید. نگهداری از بافت مو نیازمند حوصله زیادی است و نیاز به رسیدگی روزانه دارد، ولی از آن جایی که طرفداران این سبک از مدل مو معمولا رده سنی پایین تری دارند پس جای نگرانی نیست.

برای شست و شوی موی بافته شده نباید از دوش آب با فشار زیاد استفاده کرد، زیرا باعث کشیده شدن مو می شود. برای شستن مو بافته شده از شامپوی معمولی و روزانه استفاده کنید به این صورت که مقداری از شامپو را با آب رقیق کنید و به آرامی مو را بشویید و آبکشی کنید. بعد از شست و شو نوبت به خشک کردن مو بافته شده می رسد، برای این کار حتما از باد سشوار استفاده کنید و مطمئن شوید که تمامی قسمت مو خشک شده است. مرطوب بودن موی بافته شده باعث می شود مو پوسیده شود و آسیب ببیند. برای حالت دادن به مو می تواند از کرم مو و ژل مو استفاده تا مو مرتب تر شود.

انواع بافت مو متناسب با فرم صورت

تنوع در بافت مو بسیار زیاد است و ممکن است شما در انتخاب مدل و سبک بافت مو دچار مشکل شوید و نتوانید تصمیم بگیرید. شناخت فرم صورت و مدل مناسب فرم صورت می تواند انتخاب شما را آسان تر کند، زیرا هر مدل از بافت مو متناسب با فرم صورت خاصی است و انتخاب نادرست می تواند جواب عکس بدهد و چهره را زشت کند.

  • بافت موی آفریقایی حالت لوله ای دارد و این سبک بافت مو مناسب افرادی است که صورت کشیده ای دارند و انتخاب این سبک از بافت مو حالت جذابی به چهره ی آن ها می دهد.
  • بافت مکزیکی و خطی به خاطر اینکه ظریف تر و باریک تر هستند مناسب افرادی است که صورت گردی دارند و باعث می شود تا چهره ی این دسته از افراد ظریف تر و کشیده تر دیده شود.
  • افرادی که صورتی با فرم بیضی دارند جزء خوش شانس ترین افراد هستند، چون هم سبک بافت آفریقایی با بافتی پهن و لوله ای و هم سبک مکزیکی و خطی که بافتی ظریف و ریز دارند برای آن ها مناسب است. و این دسته از افراد گزینه های زیادی برای انتخاب سبک بافت مو دارندپیش روی خود دارند.

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب سبک بافت مو باید به آن توجه شود سبک آرایش صورت است. برای آراستن بیشتربافت مو می تواند از نخ، موهای اضافه همرنگ مو و یا متضاد با رنگ اصلی مو، انواع مهره، انواع نگین و آویز و گل های طبیعی و مصنوعی استفاده کرد.

مشاوره رایگان درج آگهی